4 kereke van, gurul és közben veszettül jól néz ki.
Szöveges ítélet
Nem tudom, hogy a k+f-nél, a vevői követelmények feltérképezésénél, milyen gyógyszer gurult el a Suzukinál, de azért nagyon merészet húztak, és mivel nem vagyok az a tipikus mindent rosszalló magyar, szerintem a végeredmény jó lett.
Alapvetően ingázok vele M0-M2. Legalább 75 km naponta.
A facebook csoport nagyon segítőkész.
Volt egy két gyerekbetegsége a korai modelleknek, én eddig nem nagyon TP-zek semmi komoly hibát 30k km után.
Lehet, hogy faceliftre megoldottak mindent. Majd kiderül.
Az én kocsim: 1.2es k12d motorkód, gl+, nem akarom szárazra venni, de majd leírom a végén, hogy miért ezt vettem.
A pozitív tapasztalatok: viszonylag nagy tengelytáv, így van hely magasabb személyeknek is hátul (cserébe kicsit figyelni kell a kanyarodásra, elejét sem nagyon látom, így mindig nagy autósan kanyarodok vele). 4 személy kisebb kompromisszumokkal elfér. Nincs lecsapva a tetővonal, de kicsi a rugó út, ezért, ha rossz úton mész kicsit azért üt a kocsi, de legalább nem vágod be a fejed minden bukkanónál hátul sem, mert van hely. Elöl McPherson, hátul csatolt lengőkar, szerintem jó, meg vagyok vele elégedve, nem ültem még túlkormányzott kocsiban, de, ha fordítom a kormányt akár 65-70 körül is lehet autópálya-körforgalmat venni vele.
A másik kedvencem, hogy ha széttolom neki, amit kb sosem csinálok, max autópálya klíma 130 km/h harmónikázós üzemmódban (itt megjegyzem, hogy 3,5k-t forog a motor, tehát hosszabb lett a fokozat, ez plusz pont), 5.8 l/100 km. Ha kamionok mögött megyek 95 tempomattal, akkor tudok 3.7-et etetni vele, de a nagy átlagom 4.3-4.5 l/100 (utána tankolós módszer). Tehát munkába járni max egy full elektromos kocsi lenne jobb, de aki látott már olyat égni... na én annyiban maradok, hogy megvárom a szilárdtest akkumulátort és ha még nincsen világvége, akkor egy olyat beújítok. Vagy pimpelem ezt a kocsit.
A légkondi 4 személy esetén ˜42 fokban is le tudja hűteni a kocsit. De az 1.2-es, 4 (azaz "négy") hengeres 83 Le-s motor, a 12V-os hibrid rendszerrel azért eléggé lomha (legalább nem fogyaszt és igazából ezért vettem lol), de a 130-at még így is tartja azért, többel meg nem kell menni. Magyarországon. Most 30k-km-es szervíznél cseréltek légszűrőt (lehet, sokat mentem / álltam a sivatagban), és kb. mintha másik autóban ülnék, alul nagyon harapós lett a kocsi, pedig motorvezérlő és hibrid programot sem állítottak. Ha egyedül ül benne az ember gyermeke, akkor elég jót tud menni a 865kg-os saját tömege miatt. Mint egy gokart. Hátul dobféke van, elől meg bicikli tárcsaféke, 865 kilóra ez is jó, simán megáll bármikor.
És akkor az őrültségek összefoglalva a GL+ felszereltséghez:
Van benne radarkövető tempomat, 40-160 km/h között működik, gyorsításnál sebességváltásra sem dobja el a rendszer, lassításnál pedig 35 alatt szól, hogy mostmár te nyomd a féket, vagy majd jön a ráfutásgátló...
Van benne sávtartó (csak félig önvezető, mert kell neki jobbról is és balról is a sáv, plusz sír pár másodperc után, ha nem fogod a kormányt).
Van benne ráfutásgátló, ami működik is (először sípol, az utolsó utáni pillanatban pedig satuzik, 30km/h alatt 2x megállt… sajnos az én hibám is volt, hogy bekapcsolt, úgyhogy kvázi megmentette a seggemet).
Van benne tolatókamera, hátsó radarral. A világ legjobb találmánya, ha már a hátsó üvegek be vannak sötétítve.
Eszméletlenül szép, nappal is és éjjszakai fényben is, főleg a led lámpákkal és a fehér gyöngyház festéssel. Izlésesen szexi is. BP-n kb. mindenki megnézi a kocsit, ha zebránál állok a piros lámpánál. Meg lehet vele jelenni elegánsan is, bár, hogy embernek is vegyenek, lehet, le kéne cserélni az S betűt 4 karikára az elején... :D
Szerintem a kormány design is fergeteges. Minden funkció tök egyszerűen elérhető a kormányról.
Nincs benne digit klíma, de GLX felszereltségnél már igen.
Furcsaságok, ami a többi átlag kocsihoz képest más (bár szerintem már az előző extrák miatt bőven megérte azt a 4,89 misit. Nekem.)
Alig van tárolórekesz a kocsiban.
Hátul egy darab fél literes víz fér el és ki is merült a hátsó üléssor-pakolós hely.
Nincs a vezető oldalon napszemcsi tartó.
Nincs hátul majrévas.
Nincs hátul középen lámpa...
Kesztyűtartó olyan kicsi, hogy vagy kesztyűt viszel, vagy user manualt.
(Jó azért ez túlzás, bele tudod "nyúvasztani" a téli kesztyűt, ha a 7"-os multimédia rendszer user manualját otthon hagyod)
Defektjavítóval adják, még emelőt sem adtak hozzá...
13-as kompresszió viszonya van... Benzines létére...De tudsz bele E10-et tankolni...
Némelyik dologra lehet magyarázatot találni, némelyik meg wtf.
All in all, nekem nagyon bejött az autó, szép, izléses, menő kormányt fogok, van benne tempómat és nem kell a gázt féket sem nyomnom 40-160-ig (csak néha váltanom), az ülésről még nem beszéltem, de a legjobb kb. amit mostanában gyártanak (20-2000 millás kocsiban nem ültem, ez tény, kérek elnézést, hogy csóringer vagyok). Megfelelően kemény, tartja a derekad, combodat, oldaladat, olyan kanyartempót veszel kényelmesen, hogy néha én is meglepődök.
A max, amit hasznaltam egy ültő helyemben, az 3 óra volt, a szélzaj kivételével simán lehet bírni (azt meg el lehet nyomni valami zajszűrő fülessel, ami kicsi zajt direkt átenged és akkor még a környezetedet is hallod)
Ha valaki együtt tud élni a kompromisszumokkal, akkor egy kiváló kocsi, a nem prérium kategóriában.
Ez innen már csak a "száraz" miért ezt a kocsit vettem rész.
Mert: Motorja 4 hengeres, kicsi hybrid rendszer kevés cellával -> kisebb valószínűség a meghibásodásra, tudok vele 3.7-3.9 literrel is járni, nincs benne turbó, sima szívócső befecskendezéses motorja van (az autodata.net szerint és a hangja is arra hajaz inkább, tehát nem fog nekem kokszosodni), jó ülése-kormánya van, sebesség kiosztása is jó a sebváltónak, egyszerű futómű, 15-16-os kicsi alufelni/acélfelni, a gumizása is olcsóbb, saját tömeg 865 kg (ami a forgalmiban van, hát nem karambolra vettem...), tempómat, sávtartó, hátsó radar, tolatókamera, holttérfigyelő (uhh erről meg is feledtkezdtem...) 4-en is elférnek benne...
Úgyhogy egész sok van a "rovásán".
Mert 4 kereke van, gurul és közben veszettül jól néz ki.
Hibalista
- Csak kötelező szervíz. 30knál volt fékolaj csere és fékrendszer tisztítás is, nemcsak olaj-olajszűrő-pollenszűrő-levegőszűrő csere. 70k volt...
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Tafák. Itt vettem a kocsit is, jófejek, korrektek, értik amit csinálnak. Kicsit drágák mert rendes számlát adnak, de eddig a 3 alkalommal mindig jól kaptam vissza a kocsimat és van náluk 0W16-os olaj (ez a legfinomabb gyári ajánlás a Swifthez).
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Batár családi "dízelkombi" |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
