A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (2010)

Swift 1,2 GLX 

Az ítélet értékelése
4,3(3 db)

Városi kisautó

Szöveges ítélet

A cím nem teljesen igaz mert nem is olyan kicsi és nem csak városban használható.

Leginkább azért vettem ezt mert ez volt a legolcsóbb és a legkisebb étvágyú a piacon. Na meg idegenkedtem a turbós benzinmotoroktól, és dízelt sem akartam.
A belső tere kellemes meglepetés volt, először is egész sok hely van benne (legalábbis elöl) egész kényelmes 180+ centimmel is, az első ülések meglepően kényelmesek! Hátul lehet hogy nem férnék el ilyen jól - na ezért vezetek mindig én :) de asszony-gyerek nem panaszkodott 3 óra autópályázás után sem.
A csomagtere - na ezt kell autóvásárlás előtt alaposan meggondolni, hogy elég-e valakinek ha kb 4 nagyobb sporttáskányi cucc fér csak be; ha ennél több kell, az ülések igaz lehajthatóak (de lehajtás után nincsenek egy szintben a csomagtérrel, ellentétben pld a régi Opelemmel) de akkor sem kell csodákat várni, egy tisztességes havi nagybevásárláshoz már jobb a család nélkül elindulni...
A belső térben kissé zavaró hogy pld a vezető ülés hátulján nincsen zseb (az utasülésnek viszont van) és úgy általában minden tároló elég picike. Van a műszerfal tetején egy kis rekesz (CD tartó?) na az a legpraktikusabb rekesz az egész autóban.
A hifi mondjuk úgy hogy megfelel a kategória elvárásainak, az USB port nagyon praktikus - minek ide egyáltalán CD? Nekem kissé szokatlan a kezelése, sok gombnak van többszörös funkciója amit külön meg kell tanulni a leírásból - ugyanez igaz a fedélzeti számítógépre is. Úgy látszik a "kombózás" össznépi japán sport, nem csak a verekedős játékok találmánya :)
A kilátás nem a legjobb, elöl alacsony a szélvédő, a tető kitakarja a villanyrendőrt, hátul még kisebb a szélvédő, csak sejted mi van mögötted, az óriási visszapillantóknak meglepően nagy az oldalsó holttere.
A motort hagytam a végére, olyan kicsi hogy szinte keresni kell a motortérben; körben arasznyi hely van körülötte, és az izzócseréhez sem kell lebontani a kocsi elejét (ez nem olyan magától értetődő sok modern autónál). Kis, duruzsoló bogárkák laknak benne, amik 2000 fordulat alatt alukálnak, 3000-nél ébredeznek, 4000-nél kezdenek igazán húzni, igaz akkor már nem duruzsolnak hanem dühösen zúgnak. Biztos húznának és zúgnának még jobban is de még bejáratos a motor. A 100 lóerőt ne keresd az értelmes fordulatszám tartományban, biztos ki lehet préselni 6000-nél (minek?) ezzel az autóval nem leszel a zöld lámpák királya, ez az ésszerű használatról és az ésserű takarékosságról szól.
Apropó, a fogyasztása egyszerűen nevetséges, teljesen normális városi tempóban 5.4 L/100 Km, nagyon spórolósan 4.8(!) volt a rekord a computer szerint. Autópályán, légkondival 130-nál azért benyeli a 7.5-öt. 1000 Km használat után az olaj még csak be se barnult, csak egy kicsivel sötétebb sárga lett.
A légkondi épp elég, kicsit talán hangosan működik és észre lehet venni amikor bekapcsol.
A futóműve feszes, kanyarban is keményen tart, nem billeg, cserébe nem tompítja az úthibákat. A kormányzása nagyon könnyű, öröm vele dinamikusan kanyarodni vagy épp leparkolni.
A sebváltó eleinte kicsit akadozva járt, ez elég hamar elmúlt. Nem kell visszakapcsolás előtt benzinfröccsel felpörgetni (a motorvezérlő nem is hagyja), értelmes sebességnél simán vissza lehet rámolni akár 1-be is. És kell is, úgy 1 sebességfokozattal lejjebb kell használni az autót mint amit eddig megszoktam.
A sebességet nagyon nem érezni benne, sohasem tudom hogy 30-cal vagy 60-nal megyek. Nagyobb sebességnél már erős a szélzaj és a motornak is megjön a hangja, de azért zenét még lehet hallgatni.

Összességében nagyon jó kis autó ez, a megbízhatóságról még nem tudok mit mondani; az olcsóság látszik pár részleten de a kényelemmel, műszaki tartalommal eddig minden nagyon rendben volt.

============================================================================
Update:

Elöljáróban annyit hogy szerencsére egyre többet látok ezekből az utakon, lehet hogy kezdik felismerni a típus valódi értékét?
Eltelt a vásárlás óta az 1 év, lement a 15.000 Km is. Az autó teljesen egyben van, a beltér sehol sem zörög. A kötelező szervízen kívül nem kellett rá költeni, az olajat például egyáltalán nem eszi, már le is szoktam róla hogy ellenörizzem.
Panaszkodtak páran a karcolódó műszerfalra, ilyesmit nem vettem észre (ugyan mivel karcolnám össze, nem tartok rajta semmit), a szőnyegek viszont érzékenyek az erős porszívózásra és hajlamosak bolyhosodni. Az ajtó-kitámsztók nyikorogtak, kaptak WD40-et, már nem nyikorognak :) A dísztárcsáimat rég lelopták, de úgy látszik másoknak is mert idén mindenki anélkül jár. Az órmótlan és hangos gyári ablaktörlő lapátokat rögtön lecseréltem szupercsendes Championra, azóta nem kellett cserélnem őket.
Izzót sem kellett cserélnem, de újkorában belraktam 2 emelt fényerejű izzót – kb. 5 perces munkával. Mindig megmosolygom a szomszédomat aki a "németautójában" havonta cseréli a kiégett izzókat, az autó elejének teljes lebontásával...
A fogyasztása – takarékos vezetés mellett – zseniális.Túra Budapestről a Börzsönybe, országúton, de kis földúttal, falvakban tekergéssel 4.7 liter. Ideális országúton lehet hogy hozza a gyári 4.5 litert, de ideális országutat még sehol sem találtam :) Sokat használom városban, a külvárosból ingázok minden nap gyerekkel suliba és dolgozi, át a masszív dugókon, és néha fel kell mennem a budai hegyekbe is. Így elég változatos a kép, az eddigi legjobb 5.4l volt (nem vicc!) a legrosszabb 6.6 (ez extrém soknak számít nálam) inkább a szüken 6 literes fogyasztások jellemzőek. Sajnos a benzin minősége sokszor megbízhatatlan, nem egy márkával jártam már úgy hogy az egyik kútnál bevált benzinfajtából a másik kútnál olyan sz.r benzint tankoltam hogy már induláskor éreztem hogy az autó lomha, nem húz és a fogyasztáson is meglátszott a külömbség... és az olcsó kutak sem mindig rosszak, sőt!
Amúgy a fogyasztásmérő kb 2-3%-ot csal lefelé, érdemes tankolásnál ellenőrizni.
A motorjával – a maga korlátai között – teljesen elégedett vagyok. Ha az ember odalép neki és jól kipörgeti, húz rendesen, teljesen normális dolog 70-ig kihuzatni kettesben. A kis köbcentit emelkedőkön, különösen ha vannak utasok és cucc is érezni csak. Vissza kell kapcsolni, pörgetni, és olyankor már elég hangos, de a tempót lehet vele tartani. Autópályán elmegy, elmegy, de ott is az a baj hogy hangos, nagy a szélzaj is és többet is eszik mint városban. Ennek ellenére hosszú úton sem kényelmetlen, bármikor, bárhova elindulnék vele!
A legkevésbé eltalált része a külső tükre – eleve óriási bocifülei vannak, de óriási a karimája is ami a vezető oldalon még a tükörben is látszik, kitakarja a bal szélén a kilátást. Enek ellenére elég jól használható csak kicsit érthetetlen a konstrukció.
Télen volt alkalmam kipróbálni az ESPt meg a kipörgésgátlót (van benne ilyen, de tényeleg!); az ESP-ről annyi derült ki hogy tükörjégen is érezhetően erőlködik hogy íven tartson, csak hát nem sok sikerrel - de legalább nem pördülsz meg. A kipörgésgátlónak több hasznát vettem váosban, annyit haszna van hogy bármilyen meredek, havas-jeges emelkedőn elindulsz vele, gond nélkül, nincs egyhelyben kaparás...
A futómű elég hangos, különösen a keményebb nyárigumival. A hangszigeteléssel máshol sem sokat vacakoltak, csak minimális van minenhol; az autó árkategóriáját talán itt lehet egyedül érezni.
Na meg a többi autós hozzáállásán. A legtöbb, munkába vagy hazafelé igyekvő autóstárs elég normális, de a hétvégi most-megmutatom-mindenkinek boyracerek és a rátarti presztizsmárkások akiknek nem fér be az egója egy Suzuki mögé sokszor veszélyesek, és meglepő módon a hölgyvezetők is szeretik "tolni" – talán azt hiszik egy náluk is "alsóbbrendű" autóson végre törleszthetik a sérelmeiket? Ezeket a kényszeres, kissé szánalmas alakokat igyekszem hamar elengedni, menjenek és rontsák egyedül a baleseti statisztikát. Na meg a legbüdösebb, denaturált szeszes téli szélvédőmosó is sokuknak megtanította már a követési távolság fogalmát.
Végezetül egy kis esztétika. Nekem legjobban grafitszürke és a gyöngyházfehér színben tetszik, nagyon szépen kihozzák ezek a színek az autó formáját. Természetesen nekem csak "suzukipiros" jutott de szépen lemosva, vaxolva egész csinosan néz ki.

Hibalista

- Eddig semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? G Astra Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 2010 (2010)

További ítéletek (24 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)