Sport, a Swiftek vagánya
Szöveges ítélet
2010 november óta használom az autót. Első megjelenésre nem ájul el tőle az ember. Messziről, mint egy „sima” Swift. Nem nagyon nézik meg az utcán, a rendőrök se a streetracer-t látják benne (ez azért megnyugtató). A belső érték a lényeg úgy is… Egy nagyszerű ,sportos vezetési élményt nyújtó kisautót ismertem meg benne.
125 ló kicsivel több, mint egy tonnához nem hangzik rosszul, de nem ez a lényege. Az ember beül és ami elsőre feltűnik az a kényelmes és egyben feszes kagylóülés ölelése, ami sajnos túl magas (főleg egy honda után). A kormány, a műszerek, a váltógomb és a légkondi kezelőszervei szépek, de a műszerfal többi része elég kopár. A gyári cd lejátszó legalább tud mp3-at és elfogadhatóan szól az autóban a zene. A kulcsnélküli nyitás-zárás, indítás kényelmes, praktikus extra. A csomagtartó elég kicsi, de egy szokásos bevásárlást elbír.
Külsőre a mérgesített lökhárítók, nagyobb kerekek sokat dobnak az összképen közelebbről nézve, de lehetne valamivel szélesebb, vagy laposabb a forma. Nem túl sportautósak az arányok, de a hot hatch műfajba azért még belefér. A dupla kipufogó szerintem túlzás, de ha már így van, akkor így kell szeretni.
Az igazi énje a hegyi utakon jön elő. Igazi kis kanyarvadász. A feszes (néha zavaróan) futómű jól befekszik a kanyarokba. A fékek nem fáradékonyak, jól bírják a strapát. A motorerőtől nem kell elájulni, elegendő a dinamikus, élvezetes autózáshoz. A váltó nagyon precíz, rövid úton jár. Az ESP kultúráltan szól bele a neccesebb manőverekbe ha be van kapcsolva, viszont valamikor fokozott használat közben egyszercsak felvillan a műszerfalon az ESP OFF felirat. Az áttételezése is rövidebb a megszokottnál, ez sokat segít a kigyorsításoknál, de utazásoknál, autópályán elég kellemetlen. Nagyon hiányzik belőle egy 6. sebességi fokozat és egy tempomat. Mivel rengeteg forog a motor utazótempóban, fogyaszt is rendesen. Városban normálisan és országúton lendületesen használva 7-8 liter között alakul a fogyasztása. Tartósan 120 felett 9 fölé is mehet. A 17-es kerekek szépek, de lehetetlen méretű gumi való rá és nem az átlag magyar utakra való. Kiálló csatornafedlapok, kátyúk kerülgetése kötelező, ha nem akarunk rosszat magunknak. Rosszabb úton rezegnek kicsit a műanyag elemek, de nem vészes.
Remélhetőleg megbízható lesz, eddig semmi váratlan. Szeretem. Ajánlom bátran bárkinek!
Eltelt 1 év és egyre jobban szeretem a kiskocsit. Meglepő, hogy a nagy felnik mennyire jól bírják a strapát. Azért be-be csusszan 1-2 kátyú és elég jól bírja. A kemény futóművet sikerült megszokni. Inkább az átlagostól szoktam el ez által.
Indultam vele szlalomversenyen és gondoltam milyen jó lesz. Nem jött össze, mert rájöttem, hogy akkora fordulóköre van, mint egy IFA-nak. Szűk fordulókban csak lassan... 1,6 2wd-t azért hozta így is. :)
3 év után is teljesen elégedett vagyok az autóval, hibák nem jelentkeztek, nagyon megszerettem.
Hibalista
- Csak olaj és fékbetét csere, kötelező szervizek. Motor check lámpa néha kivillant, Suzukiban kiolvasták: Katalizátor nem megfelelőn működik... Egy ideje elaludt, semmi probléma.
Ide hordtam szervizbe
Mike Autójavító, Tata
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Ex Suzuki Sport Europe szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic 1,4 | Következő autója? | Evo IX |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |