A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 16V Cool IV 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Terepjáró-sportkombi

Szöveges ítélet

2008-ban vettem a kis retket kerek 1M forintért. Igazi luxusverda, az utolsó széria ebből a kiadásból. Klíma, elektromos első ablakok, elektromos külső tükrök, plüss ülés. Egy ködlámpa azért jól jött volna, szervókormány meg ebbe tök fölösleges. Ja, nem ártott volna az ABS sem. A fék az gyalázatos...
Maximálisan megbízható jószág. Az együtt töltött 11 év és 340e Km alatt egyszer sem hagyott ott sehol. Még akkor sem amikor beletoltak a pirosnál az előttem állóba. Akkor sem, amikor egyszer belecsúsztam az előttem állóba és a hűtőventillátort le kellett kötni a kinyithatatlanná deformálódott motorháztető alatt, mert beleért a hűtőbe és kerepelt menet közben.
Igazi mindenesként használtuk. A városban lámpánál kilőni sportkocsi (86 Le, 841 kg), virágpiacon kombi (bár csak két személyes), dunaparti erdőnkben, holtágban terepjáró. Részt vett a családi házunk átalakításában, hordtam vele utánfutóval fát, földet, téglát, cementet, meszet, sódert, vasat, bútort, koszorúkat, mindent (is). 2009-ben átalakítottam E85 üzemre, így ment egy évig. Kb 1.5 literrel megnőtt a fogyasztás de még megérte az olcsó üzemanyagár miatt. Aztán pártunk és kormányunk felemelte az E85 jövedéki adóját, úgyhogy Jánoshalmán átalakíttattam LPG üzemre 210e Ft-ért (Zavoli). Ekkor durrant ki egyszer a benzincső és tönkrement az üzemanyagpumpa, de gázzal hazamentem vele. Valószínűleg nem bírta az E85-öt, elmarta az alkohol... A fogyasztás maradt a 7.5 l, de így már még olcsóbb volt az üzemanyag. Mivel 30-35e Km-t megyek évente, így minden évben "visszahozta" az árát a gázszett. Egyébként nem szoktam nagyon hajtani, az M6-oson ráteszem 3000-es fordulatszámra (ekkor megy kb 115-tel). Közúton 100, lakott területen 60. Ha valamikor siettem, akkor is simán bírta 150-nel, megpakolva virággal, Érdtől Paksig.
A kényelemről annyit, hogy én még csak egy kényelmetlen autóban ültem, a VW Transporterben (elég sokat). 165 cm vagyok, 67 kg. Nekem minden kényelmes :).
Presztizse biztos nincs sok, de én nem éreztem azt, hogy mindenki le akarna nyomni. A Hungárián a lámpánál indulás után általában úgyis mögöttem voltak, 80-nál meg úgyis elvettem. Nem hiányzik a csekk :). Egyetlen egyszer volt, hogy egy sietős napomon az M6-oson egy hondás boyracer nem hagyta hogy megelőzzem. 150-nel utolértem, ekkor ő is rágyorsított, majd jól elhúzott. Kb 5-10 Km után megint utolértem. Megint elhúzott, majd megint utolértem. Ezt játszottuk Dunaföldvárig, ahol lekanyarodtam. De amúgy nem éreztem hogy vadásznának rám,csak mert suzukis vagyok.
Fenntartási költségek: ennél olcsóbban szerintem nem nagyon lehet autózni. Nem kellenek hozzá alkatrészek, ha mégis az nagyon olcsó. 45000-ért komplett Continental gumiszett van hozzá. Évente kétszer 3.3 l 5W40 Total Quartz9000 (7700Ft az 5 l-es kanna), olajszűrő kb 1200 Ft. Kipufogót kétszer cseréltem, kb 130000 Ft. Egyszer nyelestengely csapágy, és ha már szétszedték, kicserélték a komplett kuplungot is. 2017-ben egyszer elszakadt a kuplungbowden, és egyszer tönkrement egy gyújtótrafó (mindet kicseréltük). Ez kb 60000-be fájt sürgősségiben, mert tele volt virággal a kocsi. A hiba jelentkezése után kb másfél óra múlva kész volt a kocsi.
Aztán idén győzött a rozsda. Mivel csak ez az egy kocsim volt, szinte minden nap kellett. Soha nem tudtam elvinni úgy szerelőhöz, hogy ott is hagyjam napokra, hogy rendesen megcsinálják. 3-4 éve el kellett volna vinni egy lakatoshoz. 2018 tavasszal vettem egy Ignist, ezt meg 2019 februárban bejelentettem egy lakatoshoz. Augusztusra kaptam időpontot... Aztán áprilisban leszakadt a jobb hátsó lengőkar. Szerencsére kb 20-al zötyögtem Csepelen a dugóban. Tréleren hazavitettük Tolna megyébe 40e Ft-ért. Az újabb fejlemények után azt mondta a lakatos, hogy ha ennyire el van rohadva az alja, akkor kb 250-300 lenne a lakatolás. Ja, februárban fogtam egy őzet, összetört az első lökhárító, bal oldali lámpa, motorháztető, egy kavics miatt elrepedt az első szélvédő. Ez így már bőven gazdasági totálkár. Aztán júniusban lejárt a műszakija, úgyhogy most a bontó vár a kis retekre. Azért, hogy az Ignis ne járjon így, és rendesen el tudjam vinni szervizbe, vettem mellé egy Ford Connectet.
Úgyhogy most annyi lett a kis reteknek. Kár érte, nagyon jó társam volt. Szerencsém volt, hogy komolyabban soha nem törtem össze, nem biztos hogy megúsztam volna élve...

Hibalista

- Nyelestengely csapágy, hátsó ajtó teleszkópok, üzemanyag pumpa, klímacső kidurrant, hátsó kerék csapágyak, első szilentek

Ide hordtam szervizbe

Falusi szerviz :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2003
Kényelem (5) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 132000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 340000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Ignis 1.5 GS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)