A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 GLX 5ajtó 

Az ítélet értékelése
3,2(5 db)

Minek nevezzelek?

Szöveges ítélet

Első körben tisztázzuk, hogy én Suzuki fan vagyok megfordult pár a kezem alatt. Jelenleg is 3 van a családban. Elég sok mindent tudok róluk. Imádom őket. Ennek ellenére helyi értéken kezelem. (Bár az tény hogy az enyém családtag, és nem válok meg tőle, de az egy másik autó.) Ez papíron nem az én autóm, de több időt töltöttem benne/alatt/felett/között.... Mint eddig az összes körülöttem lévő Swiftben. A történet 6 hónapot mesél el. És ezt azért írom le hogy meggondolatlanul hozzáértő nélkül NE vegyünk autót.
- Adott egy nagyon jó barátom, akinek kellett egy kocsi nagyon sürgősen, és természetesen olcsón, és a lényeg hogy bírja a napi 75-80 kilométernyi munkába járást (Új munkahely miatt). Kérte hogy segítsek, és menjek vele. Pár nappal később telefonál hogy megvette a kocsit. És egy idézem: "egy kedves mosolygós Swiftet". Kérdeztem hogy megnézted legalább? Erre a válasz hogy: nagyjából. (Itt sötét gondolataim lettek.) Elmentem megnéztem mit vett. Egy jól kinéző de cserébe jól lelakott Swift fogadott. Kezdetnek: egy kulcs van a gyújtáshoz, egy pedig az ajtókhoz, tehát két kulcs ahhoz amihez egy is elég(itt már nem volt őszinte a mosolyom). Szőnyeg ragad, szakadt, és büdös van a kocsiban. Hátsó ajtó ablakok karcosak (belülről) műszerfal repedt az ajtókon más ajtókárpit, és zörgő ajtóval..... elmentünk egy próbakörre(futómű fék úgy szar ahogy van, alapjárat találomra kb mint egy kétütemű wartburg). A kocsi 3kerékkel már a bontóban van. (Itt döbbentem rá hogy barátommal felszálltunk a szopórollerre) De mit várjon az ember 125ezer forintért. Lassan felmorzsoltuk a hibákat. Vagyis a hibák minket mivel 1 hiba javítása után előjött minimum 2 új hiba.
-Elsőre olaj, olajszűrő, vezérműszíj, és feszítő, ékszíj, gyertyák, gyertyakábelek, rotor, elosztófedél, benzinszűrő.
-Fék: Nem a hozzá megfelelő betét a tárcsánál(kalapáccsal jött ki agy egyik pofa) Hátul ovális a dob. Ezek cseréje. Járulékként ha már dob csere, benne van a csapágy így azok is cserélve. Kocsi csendesedett is egy keveset.
-Következő a futómű lett volna, de helyette az ajtók jöttek mert leszakadt az ablak a vezetőnél. Ez azért mert hifi volt az ajtóban és az ablaktartó sín csak dróttal volt rögzítve. Kis technika óra kis hegesztés(ajtónak már mindegy alapon) Ha már ajtó akkor a ronda karcos ablakok is cserélődtek.
-Következett a bal hátsó féklámpa/ helyzetfény kombó. Izzó csere(hittem én) : jó izzó berak műszerfalból füst és bűz. (Ejha) aksi le. Biztosíték panel körbenéz (multiméterrel) rájön hogy mi a hiba és miért nincs duda, meg ajtó csipogás. Sérült vezetékek. Vezeték cserék, forrasztások, szigetelés biztosíték cserék, Aksi vissza. Eredmény: Habemus papam. Felszállt a fehér füst. És mint tudjuk minden füsttel megy így hogy kijött ez igen rossz jel. Lényeg a lényeg ha már bontunk, bontsuk ki mindent és cserélünk szőnyeget is. Jó pár órával későbbi eredmény nem szakadt szőnyeg, működő: duda, világítások, csipogás. Szerelés közben fellelt riasztóba is élet lehelése, valamint egy rádió beiktatása, hogy elnyomja a zörgéseket. Így lett egy szombat délelőtti 1-2 órás szerelés vasárnap hajnalig tartó szopás. És itt üzennék is a kocsi előző tulajának hogy a cellux nem jó szigetelésre, és egyébként meg szakadjon rá egy talicska apró majom, és néha lehetett volna foglalkozni szegény kocsival.
- Futómű: hogy is mondjam finoman. Hát egy nagy adag tehén lepény. Kapott a kocsi indiai olcsó lengőkarokat, féltengelycsuklókat, toronycsapágyat, kormány gömbcsuklókat.
A kocsit lényegében 80%os állapotra hoztuk, már nem zörög az utastér, már mindent csak egy kulccsal lehet működtetni, mivel kapott új zárakat és gyújtáskapcsolót.
A 80km-re kell a kocsi az valójában napi 2x50 heti 5ször és hiába küzdött szegény kocsi az életéért (főleg mi) ez a heti 500km már igen sok. Elvileg 190ezer volt benne ami szerintem inkább 290ezer. Egyre jobban füstölt a motor egyre többet kezdett enni olajból és vízből, (most olyan 320ezer körül jár) így jött egy utód, egy 2003-as 1,3 16v Suzuki Swift Sedan alakjában 4 elektromos ablakkal, klímával szervokormánnyal 160ezer kilométerrel..... Rozsa (azért ez a neve mert első időben csak ROZzant SzArnak hívtuk.)meg most áll a kert végében a barátomnál hogy kiderüljön mi lesz a sorsa. Vagy talpra állítjuk és megkapja az öccse első autónak, vagy bontóba kerül. A talpra állításhoz kell egy motorgenerál, aztán műszaki vizsga ahoz meg 4 lengéscsillapító, egy küszöb, meg egy 15x25ös folt a fenéklemezre, mert egy első alsó összekötő. Hogy mi a lényeg? Soha de soha ne szeressünk bele egy kocsiba, és mindig, DE MINDIG kísérjen el egy hozzá értő ember. A lentebb látható kép csak szimbolikus.

Hibalista

- Mik romlottak el? Na ezt senki nem tudja, mert olyan tulajdonosa volt hogy az egész kocsit fel lehetne sorolni. :D - Megbízhatóságra azért kapott 9-est, mert állapota ellenére lerobbanás mentesen, képest volt közlekedni

Ide hordtam szervizbe

Én.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Swift Sedan
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)