A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 

Az ítélet értékelése
3,4(10 db)

Amit megbízhatóságon megnyer,azt elveszíti a karosszérián

Szöveges ítélet

2013-ban vettem az autót egy másik suzukim mellé,mivel kellett egy normális állapotú(a másikat ne részletezzük mert botrányos volt)..52000 km 300.000 ért árulta a kereskedő.Na akkor gyerünk ezt nem lehet ennyiért otthagyni..Idős bácsié volt,ezt a rádió bekötéséből vettem észre (220-as kábel,sorkapcsok össze vissza :) ) de legalább vigyáztak rá.GC felszereltség ami a színrefújt lökhárító felsőt,fordulatszámmérőt,vastag kormányt tartalmazza..Általam került bele elektromos ablak,elektromos tükör,klíma...Természetesen minden a gyári megoldásokkal.Jöjjenek a tapasztalatok:

-Motor/teljesítmény/fogyasztás: A 68 lovas motor ehhez a karosszériához ideális.Városban és autópályán is megállja a helyét.A váltó fokozatkiosztása tökéletes,előzésnél nem kell visszakapcsolni,100-nál 2500-at forog a főtengely percenként.A 140-150-es autópályatempó így tartható vele simán 2 személlyel.A fogyasztás ekkor 7,5 és 8 liter körül alakul.Városban télen 6,5 nyáron klímával szintén 6,5 klíma nélkül 5,5 litert eszik.Országút 90 km/h-nál 4,8-5,2 között.

-Futómű/fékek/kormányzás: Szervó nincs,a kormányt baromi nehéz tekerni,ráadásul az autó nem is fordulékony..A futóművet inkább elfogadhatónak mondanám,a legkisebb úthibákat is megérezni.De legalább a típushibát leszámítva tartós(gólyalábak alja elrohad,később eltörik).A fék nem valami erős,ezen némiképp lehet javítani Brembo tárcsával és TRW betétekkel,de az igazi a GTi tácsafékes hátsó hídjának beépítése lenne,ez viszont igen költséges.

-Utastér/kényelem:4 ember kényelmesen elfér.Hátra nem könnyű a beszállás,mivel az ajtó nem nyílik elég nagyra.A csomagtér nagyon kicsi,de cserébe a hátul ülőknek nem kell nyomorogni.A vezetőnek a kezelőszervek kézre esnek,kivéve az elektromos ablak kapcsolóját ami érthetetlen módon a kézifék mögött van(én áthoztam a váltó elé).Valamint a hátsó ködlámpa kapcsolója is eléggé el van dugva,de ezt úgysem használjuk minden nap.A beltér könnyen tisztítható,a műanyagok rossz minőségűek,hamar karcolódnak.

-Megbízhatóság: Az autó megbízhatósága példás.2 év és 40.000 km alatt a kopó alkatrészeken kívül csak a szétrohadt kipufogót kellett cserélnem.

-Szervizelhetőség,alkatrész ellátottság,alkatrészárak: Viszonylag egyszerűen,könnyen javítható minden,nincsenek túlbonyolítva a dolgok.A szervizek nem tudom milyen árakon dolgoznak,mert minden én és a haverom csinálunk.Alkatrészt bárhol lehet kapni hozzá.Mivel én úgymond "gyári mániás" vagyok,tehát nem szeretek utángyártott alkatrészt venni,ezért az autó fenntartása egy kisebb vagyont emészt fel.Az utángyártott alkatrészek olcsók,de botrányos,már-már használhatatlan minőségűek.A gyári alkatrészek ára viszont horror.Néhány példa:
-Kipufogó utángyártott 12-24.000 gyári 133.000
-Első lökhárító alsórész kerek ködlámpás,csak gyári létezik 68.000
-Klímakompresszor szintén csak gyári 331.000 (!!)
-Ködlámpa utángyártott 13.000/pár gyári 38.000/pár
-Első lökhárító merevítő vas utángyártott 6.000 gyári 15.000 (az utángyártott súlya nem haladja meg a 3 kilogrammot!!!! Ezt ugye nem gondolta senki se komolyan ??? )

-Karosszéria/korrózióvédelem/balesetvédelem: Na most jön a feketeleves. Hihetetlenül vékony anyagból van akár csak a Trabant.A rozsda elleni védelem gyakorlatilag 0,képes még a garázsban is elrohadni.Az enyémet hálistennek nem támadja annyira mint a többit,mert folyamatosan figyelve van rá,festék/alvázvédő lepattanások azonnal javítva.Gyakorlatilag csak ott nem rohad az autó ahol nem fém..A balesetvédelem minősíthetetlen,egy nyúl elgázolása is képes komoly károkat okozni..Az autó elméletileg a családoknak készült,szerintem pedig a családok ellensége a csillagtalan ütközésvédelemmel..

Összegzés: Pro: -Alacsony fogyasztás
-Megbízhatóság
-Könnyen javítható
-Alkatrész ellátottság

Kontra: -Balesetvédelem 0
-Korrózióvédelem 0
-Sok bosszantó hiba(szűzhártya vékonyságú fényezés mindentől karcolódik,műanyagok ropiként törnek főleg a lökhárító és a lámpatartó fülek..van akit ez nem érdekel,engem spec. rendkívül zavar)
-Sok alkatrész ára igen borsos(bontott lökhárító 20.000, bontott motorháztető 25.000 stb.. nevetséges,fater C Vectrájához is olcsóbb!!)

Mindent egy kalap alá véve egy nagyon jó kis autó lenne,de amit nyer a megbízhatóságán,azt a karosszérián és a balesetvédelmen el is veszíti..én csak ezért fogom eladni és egy bálnába átülni..

Hibalista

- Kipufogó lerohadt róla..

Ide hordtam szervizbe

Saját magam

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2000
Kényelem (3) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 52000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Lanos Következő autója?
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)