Amit megbízhatóságon megnyer,azt elveszíti a karosszérián
Szöveges ítélet
2013-ban vettem az autót egy másik suzukim mellé,mivel kellett egy normális állapotú(a másikat ne részletezzük mert botrányos volt)..52000 km 300.000 ért árulta a kereskedő.Na akkor gyerünk ezt nem lehet ennyiért otthagyni..Idős bácsié volt,ezt a rádió bekötéséből vettem észre (220-as kábel,sorkapcsok össze vissza :) ) de legalább vigyáztak rá.GC felszereltség ami a színrefújt lökhárító felsőt,fordulatszámmérőt,vastag kormányt tartalmazza..Általam került bele elektromos ablak,elektromos tükör,klíma...Természetesen minden a gyári megoldásokkal.Jöjjenek a tapasztalatok:
-Motor/teljesítmény/fogyasztás: A 68 lovas motor ehhez a karosszériához ideális.Városban és autópályán is megállja a helyét.A váltó fokozatkiosztása tökéletes,előzésnél nem kell visszakapcsolni,100-nál 2500-at forog a főtengely percenként.A 140-150-es autópályatempó így tartható vele simán 2 személlyel.A fogyasztás ekkor 7,5 és 8 liter körül alakul.Városban télen 6,5 nyáron klímával szintén 6,5 klíma nélkül 5,5 litert eszik.Országút 90 km/h-nál 4,8-5,2 között.
-Futómű/fékek/kormányzás: Szervó nincs,a kormányt baromi nehéz tekerni,ráadásul az autó nem is fordulékony..A futóművet inkább elfogadhatónak mondanám,a legkisebb úthibákat is megérezni.De legalább a típushibát leszámítva tartós(gólyalábak alja elrohad,később eltörik).A fék nem valami erős,ezen némiképp lehet javítani Brembo tárcsával és TRW betétekkel,de az igazi a GTi tácsafékes hátsó hídjának beépítése lenne,ez viszont igen költséges.
-Utastér/kényelem:4 ember kényelmesen elfér.Hátra nem könnyű a beszállás,mivel az ajtó nem nyílik elég nagyra.A csomagtér nagyon kicsi,de cserébe a hátul ülőknek nem kell nyomorogni.A vezetőnek a kezelőszervek kézre esnek,kivéve az elektromos ablak kapcsolóját ami érthetetlen módon a kézifék mögött van(én áthoztam a váltó elé).Valamint a hátsó ködlámpa kapcsolója is eléggé el van dugva,de ezt úgysem használjuk minden nap.A beltér könnyen tisztítható,a műanyagok rossz minőségűek,hamar karcolódnak.
-Megbízhatóság: Az autó megbízhatósága példás.2 év és 40.000 km alatt a kopó alkatrészeken kívül csak a szétrohadt kipufogót kellett cserélnem.
-Szervizelhetőség,alkatrész ellátottság,alkatrészárak: Viszonylag egyszerűen,könnyen javítható minden,nincsenek túlbonyolítva a dolgok.A szervizek nem tudom milyen árakon dolgoznak,mert minden én és a haverom csinálunk.Alkatrészt bárhol lehet kapni hozzá.Mivel én úgymond "gyári mániás" vagyok,tehát nem szeretek utángyártott alkatrészt venni,ezért az autó fenntartása egy kisebb vagyont emészt fel.Az utángyártott alkatrészek olcsók,de botrányos,már-már használhatatlan minőségűek.A gyári alkatrészek ára viszont horror.Néhány példa:
-Kipufogó utángyártott 12-24.000 gyári 133.000
-Első lökhárító alsórész kerek ködlámpás,csak gyári létezik 68.000
-Klímakompresszor szintén csak gyári 331.000 (!!)
-Ködlámpa utángyártott 13.000/pár gyári 38.000/pár
-Első lökhárító merevítő vas utángyártott 6.000 gyári 15.000 (az utángyártott súlya nem haladja meg a 3 kilogrammot!!!! Ezt ugye nem gondolta senki se komolyan ??? )
-Karosszéria/korrózióvédelem/balesetvédelem: Na most jön a feketeleves. Hihetetlenül vékony anyagból van akár csak a Trabant.A rozsda elleni védelem gyakorlatilag 0,képes még a garázsban is elrohadni.Az enyémet hálistennek nem támadja annyira mint a többit,mert folyamatosan figyelve van rá,festék/alvázvédő lepattanások azonnal javítva.Gyakorlatilag csak ott nem rohad az autó ahol nem fém..A balesetvédelem minősíthetetlen,egy nyúl elgázolása is képes komoly károkat okozni..Az autó elméletileg a családoknak készült,szerintem pedig a családok ellensége a csillagtalan ütközésvédelemmel..
Összegzés: Pro: -Alacsony fogyasztás
-Megbízhatóság
-Könnyen javítható
-Alkatrész ellátottság
Kontra: -Balesetvédelem 0
-Korrózióvédelem 0
-Sok bosszantó hiba(szűzhártya vékonyságú fényezés mindentől karcolódik,műanyagok ropiként törnek főleg a lökhárító és a lámpatartó fülek..van akit ez nem érdekel,engem spec. rendkívül zavar)
-Sok alkatrész ára igen borsos(bontott lökhárító 20.000, bontott motorháztető 25.000 stb.. nevetséges,fater C Vectrájához is olcsóbb!!)
Mindent egy kalap alá véve egy nagyon jó kis autó lenne,de amit nyer a megbízhatóságán,azt a karosszérián és a balesetvédelmen el is veszíti..én csak ezért fogom eladni és egy bálnába átülni..
Hibalista
- Kipufogó lerohadt róla..
Ide hordtam szervizbe
Saját magam
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Lanos | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.6/10) |