A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1.3 GC 

Az ítélet értékelése
4,0(3 db)

A racionális döntés

Szöveges ítélet

Miután az első autóm (Volvo V40 1.9 D) fenntartási-javítási költségei kezdtek elszállni egy jó értelemben igénytelen, "dehamégis" akkore pedig alacsony javítási költségű autót szerettem volna. Hosszas totalcar-égéstér-népítélet bújás után végülis mindig visszajutottam az első generációs - bár már faceliftes :) - Swifthez. Kicsit erős váltás volt egy prémiumnak mondott, bár már kiöregedett svéd acélból átülni egy még öregebb esztergomi bádogba, de a férfi ember már csak ilyen, ha fejébe veszi, hogy minimalizálja az autóra fordított összeget, akkor az bizony minimalizálva lesz. Még akkor is, ha az eredetileg Pozsony-Miskolc ingázások időközben Prága-Pozsony-Miskolc ingázásokra módosultak (2-3 hetente, de havonta minimum egyszer).

Kültér-beltér nincs mit ragozni, mindenki ismeri, igénytelen a szó jó és annak rossz értelmében is. Teljesítménye egészen tűrhető, igaz csak azért, mert az autó tömege valami 800 kiló körül mozog (+utasok+csomagok), de miután a legrosszabbra számítottam, egészen harapós volt az első benyomás. Bár a dízelhez szokott lábam (felengedem a kuplungot oszt' hadd szóljon, majd 3-asban adok egy kis gázt is) nehezen szokott hozzá a játszadozáshoz, lefulladni sohasem fulladtam le vele.

Általában ketten utazunk vele (fiatal pár) ezért csomagtartó ide vagy oda, nekünk elég, sőt, néha még egy kerékpár is beszáll hátulra. Lehajtott ülések nélkül is úgy gondolom, hogy használható csomagtartója van, azért mégsem egy smart kategóriás ping-pong ütő tároló van hátul. Ugyanakkor az autót 90%-ban autópályán használjuk, amit meg kell mondani, nem oda terveztek. Bár próbáljuk tartani a 120-130-as átlagot, hogy oda is érjünk ahová elindultunk, de méretéből, üléseiből adódóan beismerem, hogy az autó nem oda való. Eleinte azért is akartunk dízelről benzinesre váltani, hogy majd akkor többet használjuk az autót városban, de tescoig meg vissza nincs szívem beröffenteni, hiszen be sem melegszik szegényke. Maradt neki a jó öreg cseh D1-D2, szlovák D2, magyar M15-M1-M0-M3-M30 :) A cseh autópályák külső sávja annyira ráz, hogy a műszerfalon a mobilom néha 3-4 cm-re is felugrik. Ugyanakkor amit meg kell dícsérni az a fogyasztása. Mindig kattanástól-kattanásik tankolok, mindig tankolt üzemanyag/megtett út alapján számolok fogyasztás (fedélzeti adat nincs is, hogyan is lenne) és egyszer Pozsony-Celldömölk (országút) távon kijött 4,2l, ugyanakkor reális autópályán 120 környékén az 5,5-6l (szélviszonyoktól, emelkedőktől függően.) Amit viszont észrevettem, hogy észrevehetően nem nő a fogyasztás akkor sem a kettő helyett négy felnőtt utazik, illetve ha 100 vagy 130 as az utazósebesség. Ha a bűvös 80-90 km/h-nál többet megy, akkor igazából már mindegy, beáll az 5,5-6l közé. Erre vásárláskor nem is számítottam, és ehhez a mennyiséghez szoktam a diesel volvoval, úgyhogy nem is panaszkodom.

Klíma nincs, nyáron összes ablak le, beszélgetés esélytelen, ősszel-télen-tavasszal beszélgetni már inkább lehet, de a menetzaj még mindig olyan óriási, hogy rendkívül fárasztja a sofőrt. Ugyanakkor arra, amire tervezték (szerintem) tökéletesen alkalmas: napi szinten munkába járni 10-15 km-t, boltba járni idősebbeknek, néha meglátogatni a rokonokat 50-60 km-re. 17-18 éves autó, ~300 ezer forintért; nem lehet mellényúlni. Éppen ezért is bólintottam rá a megvételre. Lehetetlenség agyagilag bukni vele, ha például egy pár éves Fluencet nézünk, akkor az kb. évente veszít az értékéből 2-300 ezer Ft-ot. Ezt meg ha az ember megunja, akkor majdhogynem ugyanannyiért tovább is adja.

Suzuki ide vagy oda, évente beleteszünk 30-35 ezer kilométert, és az első 15 ezer problémamentes volt. Majd volt egy kis megingásom, mert 18. életévében elrodhadt a kipufogó és meguntam a traktorhangot, illetve a fékrásegítő elromlott, fals levegőt szívott, hol felfelé, hol lefelé pörgött a motor, hát csináltassuk meg, rá is ment 20+50 ezer Ft. A fékrásegítőt/légtömegmérőt csak azért kellett kétszer, mert a fékmunkahengerből ráfolyt a fékolaj és szétmarta a gumimembránt, ha első alkalommal is a Szabó Suzukiba viszem, ők látják hogy Mitől romlott el, nem csak azt, hogy Mit kell kicserélni, hogy újra üzemképes legyen. Így ugyanazt az alkatrészt 2 hét alatt kétszer is cserélták, azóta viszont tényleg vidáman pöfög az utakon a többi swift társa között.

Összességében elmondhatom, hogy 5-ösnél többet nem tudok neki adni a Mennyire szerette? kérdésre, ha beleszakadok sem (lehet még bennem van a legutóbbi szervízköltség). Valószínűleg azért, mert nem arra használjuk, amire ki lett találva. Ha meglesz az utódja, akkor sem adjuk viszont el, mert családon belül van olyan, aki még szívesen elhasználja néhány évig - arra, amire való.

Zárógondolatként pedig helyreigazítanám az elhíresült állítást a swiftről, ami eredetileg úgy hangzik: "A régi swift mindent kibír". Helyesen: "A régi swift tényleg bárhová elvisz" (ha úgy használjuk: nem pörgetjük tiltásig, nem ütjük, vágjuk, hanem öregurasan 100-120-as tempóval eltotyogunk).

Hibalista

- 0. "kisgenerál" - ez nálam: olaj, olajszűrő, üzemanyagszűrő, levegőszűrő cseréje, általános átnézetés. (10 ezrenként a vásárlástól számítva). - 1. Légtömegmérő/fékrásegítő - 22 eFt - 2. Fékrásegítő (ismét)+fékmunkahenger - 40 eFt - 3. kipufogó (teljes) - 30 eFt

Ide hordtam szervizbe

Szabó Suzuki-Mazda - Kazincbarcika, majd mikor megnyílt a miskolci telep, akkor oda.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 117000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? V40 1.9 D Következő autója? Astra J ST 1.6
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)