A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Swift (1989-2003)

Swift 1,3 GC 

Az ítélet értékelése
4,8(6 db)

A mindent kibíró póni

Szöveges ítélet

Bevezetés:
Egyetemen dolgozó kutató vagyok, hamar kiderült, hogy a Simson S51B kevés a szántóföldön műszerek szállítására, így autóvásárlás mellett döntöttem. Több ismerősömnek volt ez a típus 1-es és 1,3-as motorral. Az egyikük keményen gazdász autónak használja, nem kíméli neki 2 éve fordult át negyedszer az övének az órája. Ezen tapasztalatok alapján, mivel nem épp babusgatni valót akartam így vettem egy pakolható 5 ajtós 1,3-ast. Még megemlíteném, hogy a leírásban szereplő dolgok erősen súrolni fogják a nem rendeltetésszerű használat fogalmát. Illetve hogy ez az autó tényleg kibírt mindent amit tettem vele.
Motor/váltó:
Ahogy a régi Magyar közmondás mondja: a Swift motorja kimegy a világból, nekem is ez a tapasztalatom. A durván 12000 km dűlőút/szántó és kb 24000km műút (ebben van a város és a közút) használat után semmi, azaz semmi baja nem volt, pedig porban ,sárban, vízben hajtottam. A porról sok féle felfogás létezik nálam a legalább 5 de inkább majdnem a féltengelyig érőt jelenti. Egy szezon után kevesebb por volt a légszűrőmben, mint egy JD traktornak egy nap alatt. Valószínűleg mivel a valahol a kerékdob mögötti karosszériából szívja a levegőt.
Mivel dieselen tanultam vezetni, és a családi kocsi is diesel volt (Focus 1,9 TDI- 99-es évjárat), kicsit furcsa volt a nyomaték hiánya, azaz egy darabig vagy döcögve, vagy csikorgó kerékkel indultam, de a megszokás után kényelmesen cirkáltam városban 4.ben 50-el.

Futómű
Na igen itt az első „meghibásodás” 12000km keresztben tárcsázott (igen innen van a kerti tárcsa sütőlap), hosszában Güttler prizmahengerrel is meghúzott út, meg a repce/búza tarló (kukorica/napraforgó tarlóra nem mentem be kocsival féltem hogy kiszúrja a hűtőt) megtette a hatását. Na, már most azt olyan út, hogy kb 2 centinként bordás keresztbe és nagyjából a macskaköves út elbújhat mellette gyakorlatilag vesekő elhajtásra alkalmas. Itt, ha siettem akár 70-90 km/h sebességgel is mentem, azért az átlag olyan 50km/h körül van. Kikopott a talpas csapszeg, japánról meg köztudott hogy ezt lengőkarral együtt kell cserélni. Persze ez a 3. együtt töltött év végén műszaki előtt derült ki.
Fék
Nincs mit rajta ragozni, ha kilyukad a porvédő és üstökösnek látszik az ember a por miatt, bizony jut a fékbe is, ami megszorul és egy piros és egy fekete tárcsát eredményez, valamint a fékbetét hátoldalán levő olvadt vaslemezt. 2. „hiba”
Ha az embernek nincs ABS viszont mindenki másnak van illik a követési távolságot betartani, mert hamar kocc lehet belőle, de ezt sikerült elkerülni.

Kipufogó
Lent van, ázik, fázik és rohad. Igen, de nekem a tarló és a nyomokban előforduló fű fényesre csiszolta a katalizátort is és biztos nem tett jót a csőnek sem. A második év után már hegeszteni kellett rajta mert eltört, majd a 3. évre annyira elrohadt, hogy 2 darabban jött ki a kocsi alól. Ez a 3. „hiba”.

Kaszni/üvegek
Amikor az ember olyan úton megy, hogy inkább egy üstököshöz hasonlít, jut azért némi por az autóra. Párszor sikerült szárazon törölni a szélvédőt és természetesen nem köszönte meg.
Első ablakok mivel klíma mentes modell volt így analóg kézi hajtásos klíma beömlőjeként funkcionáltak. Mivel naponta az ablakot többször húzza le mint ahányszor lemossa így ezek is kaptak rendesen karcot. Mosás szigorúan naponta, szigorúan fúrt kútból, ami nitrátos (mivel a tábla szélén van), vasas és mangános. Ez szépen megfogta a kocsit és kicsit megette a szélvédő tömítő gumikat, de még így is az akkor 13 éves kocsin 80%osak voltak. Jó a csomagtartó ajtón volt egy kis rozsda na bumm, az első kereszttartóról a tarló leette a festéket így kilyukadt párhelyen. 4. „hiba”.

Beltér
Izgalmas probléma, kezdjük a hűtési (bruhaha)/fűtési rendszerrel. A fűtést nem ecsetelném hosszasan télen max fűtés + max ventilátor kombóval olyan mintha erős hajszárítóval fújnák az embert, iszonyatosan erős a fűtése, max leolvasztáskor (2014-ben volt olyan hogy centi vastagon fagyott a kocsira a köd és 15-20 perc alatt még azt is leszedte) vettem középállástól fentebb. A hűtés na az olyan hogy ami befér a szélvédő előtti, az ablaktörlő alatt rácson azt be tudja szívni a ventilátor. Ami két lapát között befér az egyben, ami nem darálva kerül az utastérbe. A fent említett üstökös effektusból származó por természetesen talált utat a kocsi belsejébe, néha még látni is alig lehetett annyi került az utastérbe. A pohos sofőr (én) kiülte az ülést, meg kikoptatta a bal oldalon a sok ki és beszállással. Amúgy igen kényelmes volt az ülése még így is.

Fogyasztás
Takarékos autó mondják sokan és tényleg az.
Tud sokat is enni ennek a receptje a következő: Novemberi hideg, városi bemelegedés nélküli (folyamatos szivatóval) használat, 100 kilós sofőr + 300 kg szemes kukorica zsákolva ez így 7,8l/100km.
Vegyes használat (terep+műút): 6,5; csak közút város nélkül 5,2. Az 5,2 l/100km 74 kilométeres távon előzéskor 3-ban 4500ig pörgetett motorral.
Nagy átlagba, ha a terepet nem számolva 5,5-6 között tartható a fogyasztás nagyobb erőlködés nélkül.
Összegzés
Jó kis autó megéri az árát, gondos odafigyelő gazdával (nem én nem olyan voltam) kimegy a világból. A fent említett használat mellett is! Kezdő autónak teljesen tökéletes kisebb kocc sem probléma mivel a bontóban tuti van alkatrész, ha kell.
A legnagyobb baja az volt, hogy már a drágább kopó alkatrészek ára lassan jelentős részét elérte a piaci árának így eladásra került. Akartam egy biztonságosabb és ülésborítás nélkül is nagy csomagtartóval rendelkező autót, így egy Octavia 2 lett a következő kocsi.
Csak annyira szerettem, hogy ha anyagi helyezetem, majd engedi, majd beruházok egy csapatós autóra ami Subaru Justy lesz (ugyan ez csak 4x4).

Hibalista

- -Talpas csapszeg lengőkarral 2x10500Ft – otthoni csere - -Kipufogó 13000Ft – otthoni csere - -Lyukas fék munkahenger gumi alá került por miatt beszorult fék: 2 tárcsa + 4 betét 14000Ft + 4 000 Ft a gumi.- otthoni csere - -Első keresztmerevítő kilyukadt (5000Ft munkadíj). - -Amivel vettem akkut nem bírta a novemberi vétel utáni telet így új akku - + 2x lemerítettem az új akkut saját hibából 1,5 évvel később - + váltó olaj csere (kb 5-7 ezer ft mindenestül) - +olaj, olajszűrő, levegőszűrő – otthoni csere - +ablaktörlő lapát + néhány liter ablakmosó -

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Stop Debrecen - Innen vettem használtan, ide hordtam műszakira, valamint itt csinálták meg ami otthon nem ment, a hegesztést és a váltóolaj cserét.

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Édesapám - minden otthon is elvégezhető karbantartás

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 160000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 34000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Octavia 2 facelift (2011)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Swift 1989 (1992 - 1995)

További ítéletek (1213 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)