Suzi a tekergő(nek való)
Szöveges ítélet
Sok viszontagság után jutottam el végül egy Suzuki SJ410 megvételéhez. Volt előtte Hyundai Tucson (a hiedelmekkel ellentétben egész kemény terepen is tökéletes volt!), aztán egy a "felújított" L200 (egy szakadék volt a festék alatt), aztán két személyautó...és végül jött Suzi (mindez 1 év leforgása alatt...)!
Lábatlanban vettem. Elől horpadt, hátul horpadt. Kérdezem miért? Válasz: az előző tulaj (1996-tól) már nyolcvan x éves és sikerült neki beparkolni két autó közé csak éppen közben elől és hátul is csattanás lett a vége!
Nem nagy törések, így elnéztem neki. Belül az igénytelenség netovábbja, kívül is minimalista de valahogy mégis...szerelem ez! Az első autóm egy régi Panda volt, az is kocka...ez is! Valahogy tetszenek a letisztult formák! :)
Az ezer köbcenti elképzelhetetlenül kevés. Kevés a közúton való haladáshoz. A 70 km/h haladás a maximálisan megfelelő ennek a motornak, fölötte már annyira pörög, hogy fájdalmas hallgatni. Természetesen nem tudni mennyi az a sok, mert műszerekből nem adnak szinte semmit. Egy sebesség mutatására szolgáló valamint egy üzemanyag és vízhőmérséklet mutató található a kocsiban (no meg a !WD és a Diff.Lock visszajelző!). Ennyi s nem több! Azt gondolom ez viszont ide és ebben a kocsiban elég is! Én személy szerint munkába járok vele (kb. 5 perc menet) városban, s azon kívül csak fotózáshoz és örömautózáshoz veszem igénybe a szolgáltatásait! A fotózáskor előny, hogy nem igazán kell figyelnem merre visz az út (Szigetközben), az örömautózás pedig valóban egy élmény vele! Nincs hely ahol félni kéne bármi okból is! Sár? Víz? Rázós útszakasz? Dőlni készül a kocsi? Semmi pánik! Amikor azt érzed, itt a határ...no akkor kezd még csak elemében lenni! :) Barátokat is sikerült megfertőzni...most már Ők kérdezik: mikor megyünk csapatni egyet? Nézzük mi van csapatás után. Tulajdonképpen semmi. Lemosom és ennyi. Az autószerelőm szerint (is) egy igénytelen, a lehető legegyszerűbb konstrukció. S ez valóban így van. Nagyjából legózni lehet vele ha szereled. Az alkatrészek azért nem olyan filléresek mint sokan mondják, bár ez nyilván pénztárca kérdése is. Ha normálisan elvégzed a kötelező karbantartást, nem lehet baj. Előnye, hogy ha régebbi típusod van, s nem textil szőnyeg figyel benne, nagyjából kívül és belül is lemoshatod az otthoni slaggal. A lábnál található gumidugók kinyomása után ugyanis más folyik is ki a víz, mint a kád lefolyóján! :)
A fogyasztás: a legutolsó mért adat 7 és 7,5 liter. Elhiszem, hogy ez soknak tűnik egy ezres, négyhengeres motortól...de valamit valamiért! A légellenállás nagyjából egy dobozzal megegyező! Nálam mondjuk pozitív dolog, hogy kapcsolható (gyári!) első agyak vannak a kocsiban! Enélkül nagyjából 11 liter lenne a fogyasztás. Tehát ha lehet akkor ilyet válasszon, aki vásárolni szeretne, ha pedig nincs benne, huszonx ezerért már lehet kapni! Megéri!
Száz szónak is egy vége! Ha valaki egy igazán jó autót szeretne terepezéshez, s valóban nyugodtan nekiindulni a télnek...akkor válassza ezt! Olcsó, alacsony fenntartás, megbízhatóság...viszont, ha kényelem kell és luxus...akkor ne ezt vegye! :)
Oh, s még valami! Aki valóban szeretne élvezkedni és szereti ha megnézik, az válassza a cabriot!! Hihetetlen jó! Az enyém Hard-top tetős (kemény), ami télen olyan mintha sima autó lenne, de nyáron...hihetetlen érzés! Tető le, ajtó le, ablak előre dönt és már indulhat is a menet! :)
Hibalista
- Eddig semmi...Korából fakadóan biztos lesz rajta pár dolog, de 29 éves...:)
Ide hordtam szervizbe
Kiss Roland- Mosonmagyaróvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Yaris Verso | Következő autója? | Samurai |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |