A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Samurai (1988)

Samurai 1.3  

Az ítélet értékelése
4,4(5 db)

Arra az esetre ha a "Prófécia" beteljesül !

Szöveges ítélet

Üdvözlöm kedves olvasó!

Kezdenem rogton azzal,hogy az agy milyen csodálatos egy szerkezet,mert olvastam egy cikket miszerint a helyesírási hibával teli szoveget is ossze tudja rakni.Ez így is van. Tisztelettel megkérek mindenkit tekintsen el a helyesírási hibáktól amik nem azert keletkeztek mert nem jártam iskolába hanem egyszeruen nem passzol a klaviatura a felig mukodeskeptelen laptopomhoz.
Téma
A Suzuki Samuraihoz valo kotodesem kb 13evvel ezelott kezdodott egy szenbanyaban rendezett Off-Road versenyen amikor meglepodotten vettem eszre,hogy mekkora vehemenciával es furgeseggel kepes legyozni a legkulonfelebb akadályokat is ez az elso látásra torekeny kisauto.
2008oktobereben jott el a nap,hogy szert tehettem egy ilyen járgányra. Rendszám és papirok nelkul kerult hozzam mert nem szándekoztam forgalomba helyezni ugyanis hobbyautónak szántam.
Felepitese miatt az egyik legstrapabíróbb szerkezet amit terepre gyártani lehet,masszív letraalváz merevtengely elol,hátul laprugos felfuggesztes kapcsolhato 4x4 felezovel. Sajnos diffizarak nincsenek.
Az autó egy zárt karosszeriáju valtozat volt amin elegge elorehaladott korrozio csamcsogott szinte hallani lehetett ha csend volt a rozsda percegeset :) Nem sokat foglalkoztam vele mert terveim kozt szerepelt,egy kabrio karosszeria vetele amire le akartam cserelni a felepitmenyt.Muszakilag pedig kituno állapotnak orvendett mert egy osztrák gazdaságbol szarmazott ahol csak ganajat huzgáltak vele a tanyán errol tesz bizonyságot a kesztyutartoban megtalált vezetett szervízkonyv is.

Szoval!

Az autó életpályálya innentol fogva leáldozóban volt. Amit kellett kicseréltem szűroket,olajat vezermuszijat es johetett a "tartosteszt"
Első saras élmenyeim utan kapott 4db erositett macisajtos felnit 195 szeles simex gumikkal,Így tokeletes lett sárban is. A leglehetetlenebbnek tuno helyeken is el lehet vele menni csak a hidak ne akadjanak fel, miután letéptem a hátsó lokost igazán jo terepszoggel rendelkezett epp ezert az elsoket is megcsonkitottam a ket szelen. Egyedul a nagytempoju erdei ugratásokkal voltak bajok mert azt a helyzetjelzovel kombinált indexek nem bírták es el hagytam oket. Idokozben annyira rakaptam az off-road-tereprali ízere,hogy a kasznivásárlást elhalasztottam. Inkább flexel levágtam majd egy bukokeretet hegesztettem az autoba ezzel is biztonsagosabba teve. Viszont a cabrióságnak is meg voltak a hátrányai mert a kifordított felniken feszulo simexek telehordták sárral a kasztnit. Ez ellennem tul sokat lehetett tenni de "szerencsere" 2010 nyara ellátott minket vízzel rendesen így a Sajó árteruleten rendszerint megmártoztunk a kicsikevel.Így hatásosan el lehetett távolítani a szerkezeti elemekre rárakódott szennyezödest. A rádió viszont rendelkezett egy nagyon jo funkcioval az jelezte a vizben való merules merteket.Az ok prózai.Tudniillik ha a rádiót ellepi a víz akkor elromlik,valamint abban a magasságban picit feljebb szívja a luftot a motor. Tortent egyszer,h kb 80as tempo mellett irtozatos csattanas es szikrázás kozepett megállt a gep. Tunet: Kiesett a bal hatso kerek.Derengett,h elotte kereket csereltunk haverral es mindketten azt hittuk a masik meghuzta a csavarokat :) Megkerestuk,kerek vissza tocsavarokpicit elnyalodtak es usgyi tovabb. Kulonosebb problema nem lett. Maskor pedig egy hatalmas ugratást kovetoen eltort a bal hatso laprugó. Ennel kozrejátszhatott a nem epp jo állapotu lengescsillapíto no meg a zsirzatlan laprugo.Meglepödve tapasztaltam,h gond nelkul tudtam továbbmenni azzal a pici kulonbseggel,h leult a hátulja :) Trabant elso laprugo tokeletesen beleillik igaz 5mm rel keskenyebb de kombinálva a ket koteget egesz jol ki lehet kiserletezni.
Máskor pedig egy erdei uton lefele haladva egy avar alatt megbuvó teke állt fel ami leszaggatta a kipufogóval egyutt a kilometerspirált is. Ami meglepö volt az a vizes használat után a tavasz beálltáig kokemeny ulesek ugyanis megfagyott bennuk a viz :) A kiegyenlíto tartályt is potolni kellett egy alkalommal mert ugyanis gyarilag csak rá van huzva egy konzolra es ugratás után konnyen elhagyható :)Egy vizes kalandnál mikor egy elore nem tervezett vizmagasságu gázlohoz kozelitve fektávolságon kívul/korulmenyekhez kepest/ eszeveszett tempot diktálva beleestem ugy hogy a lendulettol a szelvedon at a teton keresztul folyt a víz leállt a motor a meteres vizben es nem indult ujra. Rápillantottam a rádióra azt tapasztalva,hogy a Sajó el nem vezetett árvize a rádió felett hullámzik.Nafene autóból ki tokig ero 2fokos vizben gephazteto fel legszuro le es ujraindít.Lenyeg,h megkapta magát vizzel de abban a minutomban el is tomodott ezert leállt a motor minek kovetkezteben nem kerult víz a motorba ennek koszonhetoen elkerulhetove valt egy motorkatasztrofa.
Viszont normál használati viszonyok mellett elpusztithatatlan mechanikáju auto ami nem szakad szet nem megy tonkre állandoan mukodokepes marad legfeljebb szetszopósodik a szilenteknel csapágyaknál ami jo elore jelzi a cseret emellett rendkívul megbizható autó és strapabíró jó minőségu terepgumikkal komolynak mondott nagy terepjárokkal simán felveszi a versenyt es soha semmilyen korulmenyek kozott nem hagy ott. Viszont kozuton be kell látni katasztrofa az uttartása koszonhetoen a merevtengely laprugó 2020mm tengelytáv kombónak.
Azóta levettem a kasztnit,hogy rendbetegyem az alvázat amit a tapasztalatok szerint és off roados körökben tobbfele elgondolás alapján "kidolgozott technológiák" szerint megerősítek és felhasználási céljaimnak legmegfelelobben átalakítok. Rá kellett jonnom,hogy az auto legertekesebb resze a kaszni mert egy alváz konnyen kiszolgál belole akár kettot is.Miert mondom mindezt? Mert mindenki a karosszeriát keresi egyszeruen azert mert vagy szetporlad a gyenge minosegu feluletkezelesnek koszonhetoen vagypedig egyszeruen lezuzzák. Be kellett látnom,h inkább belevágok egy másik projektbe es inkább már egy rendszámmal rendelkezo szigoruan rozsdamentes cabrio modellt keresek amit a magam szuksegleteinek megfeleloen testreszabok.
Arakrol annyit,hogy nem fugg ossze az auto eletkorával ennel a tipusnál csakis az állapot számit!

Már értem azt az erzest amit sokan ereznek a Samurai iránt!

Páratlan!!!

Hibalista

- Laprugó eltört,Km spirál... Ezek mind a szakszerutlen,kimeletlen felhasznalasbol adodoan.

Ide hordtam szervizbe

Saját magam szereltem: Egyszeru mint a faek meg a motorja is hosszaban van es pillanat alatt lehet vezermuszijaz stb cserelni.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1988
Kényelem (2) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 2000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? Mellette volt és van egy Megane az szigorúan megkímélve Következő autója? Samurai
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Samurai 1988

További ítéletek (9 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)