A világ legtökéletesebb autója!
Szöveges ítélet
Amikor megvettük, olyan autót kerestünk, amelyik minden szempontból a legtökéletesebb volt számunkra. Igen-igen elhibázottnak tartom mind a mai napig, hogy a Magyar Suzuki Rt. nem importál többet a Liana-ból. Szerintem bőven megfért volna a piacon az SX4 mellett. A Liana olyan kényelmet, felszereltséget mutatott fel (pl. CD vagy fűthető ülések), annyira egyszerű és olcsó volt üzemeltetni - csak tankolni kellett, semmit mást -, amit számtalan modell megirigyelhetne. Pl. a német autók feláras kiegészítői, amelyek szerintem kész rablások (pl. az Opel: alapból kész fapados, igénytelen kivitel). A Liana-ban alaptartozék szintjén a kicsi kezű japánok apait-anyait beleadtak. A maga, bumfordi vonalvezetése, annyira egyedivé tette, hogy már szép volt, és amilyen formával senki más nem rendelkezett.
S legvégén egy megoldási javaslat a többi Liana-s rajongó számára. Olvastam itt a Népítéletben, hogy valaki olyan jelenséggel kínlódik, hogy nagyobb bukkanókon (pl. fekvőrendőr) áthaladva furcsa csuruszkoló hang hallatszik hátul a futőműből. Nekünk elől és hátul is hallható volt ez a hang. A Suzuki Hollós szervíze tudta a jelenség okát, egyszer tettek is a jelenség ellen, de nem lehet megszüntetni teljesen. Tervezési sajátosság és a következő oka van. A felfüggesztésben a futómű erőteljesebb lengése során a szilentblokkok azok, amelyek ezt a furcsa hangot adják. Ártalmatlan, bár kissé idegesítő jelenség volt mindvégig. Hogy pontosan mi súrlódik a szilentblokkal, nos azt nem mondták, de ott piszkáltak bele egyszer és aztán sokáig csödben volt a futómű.
Hibalista
- Soha semmi nem romlott el rajta mindaddig, amíg egy Opel Vectrás állat kinyomott a forgalmi sávomból: sávváltáskor egyszerűen nekem jött oldalról, fellökött és totálkárosra törte a világ legjobb autóját...
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Hollós Budafok. A Hollós márkakereskedésben vettük, mindvégig odahordzuk minden szervízigényünkkel. De a totálkárosra tört autót ők sem tudták visszahozni az életbe, mert olyan horribilis összegbe került volna, amiből már 2 autót is lehetett volna venni. A teljes kár oroszlánrészét a kirobbant légzsákok és a légzsákok indításakor magát megöngyilkoló indítókomputer cseréje alkotta. Ha nem lett volna benne légzsák, még ma is élne az autó. Amúgy a légzsákok semmit sem segítettek, teljesen értelmetlenül és feleslegesen pukkantak ki. De ez nem a szervíz hibája...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift 1.3 GLX AT | Következő autója? | Suzuki SX4 1.6 GS AT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |