Suzuki bácsi, tessék ismét Kizashi-t gyártani!
Szöveges ítélet
Az autót feleségemnek vettük, jó áron, jó állapotban. Az alacsony ülés pozíció és betegség miatt sajnos ő nem tudott fél óránál hosszabb útra menni (zsibbadt a lába) így az enyém lett.
Nem bántam meg, olyan az autó mint egy kis tank, biztonságos érzés vele menni, lehet érezni, hogy van benne anyag. 180 lóerő visz rendesen, egyedül a CVT váltó az ami nem tetszik, a négy kerék meghajtásúak csak ezzel a váltóval jöttek ki. Fura nézni, hogy néha miközben a sebesség mutató felmegy a fordulatszám mutató le :-). Ha már négy kerék, elég dombos környéken lakunk, télen, esőben nincs olyan, hogy STOP táblánál vagy piros lámpánál ne tudjak egyből elindulni (két kerék meghajtású autómmal ez probléma volt).
A Kizashi alacsony padlós, nagy felnik, széles kerekek (235/45R18), picit kemény felfüggesztés (sportos), nagy sebességnél autópályán abszolút stabil, menet zaj alacsony, fordulatszám merő kétezer körül mutat.
Az autóban szerintem minden extra benne van ami 2011-ben elérhető volt. Például: kulcs nélküli ajtó nyitás és indítás, ülés fűtés, sofőr ülés elektromos állítása és három memória. Tolató radar és kamera, navigáció. Elektromos napfény tető, fény érzékelős fényszóró kapcsoló illetve DRL, eső érzékelő ablaktörlő, kapcsolható kipörgésgátló, kapcsolható 2/4 kerék meghajtás, távirányítóról nyitható csomag tartó, alacsony gumi nyomás érzékelő, kormányra szerelt “váltó” fülek (idézőjelben mert ugye CVT). Krém színű bőr ülések, ezek kilenc év után is tökéletes állapotban vannak. Mind a négy ablakemelő motoros, az elsők automaták. Elől-hátul van könyöklő, pohár tartó, levegő befújó. Ajtók alatt lámpa van, mikor sötétben nyitom mindig látom hova lépek. Kormányról állítható hangerő, rádió, CD, DVD, tempomat, iPod (helyett most egy Bluetooth csatlakozó van).
Nagyon szeretem az autót, a CVT nem a legjobb de nem vészes. Az autó 3-4 óra vezetés után is kényelmes (hosszabb utam eddig nem volt) az én 180cm magasságommal. Városban magas (12L/100km) a fogyasztása de városon kívül egész jó (7L/100km) egy kilenc éves 2.4-es motorhoz képest. Egy előző véleményben olvastam, hogy ez nem egy sport autó, ezt csak megerősíteni tudom, bár sportos fele hajlik de nem az.
Hibalista
- Az autó duál klímás, a bal oldali állító gomb (kb 60000 km-nél) csak akkor működik ha nagyon lassan forgatja az ember, abszolút nem vészes - 8 éves korában a hátsó ablak feletti festék elkezdett lepattogzani olyan 25x0.1cm sávban, az autó sajnos utcán áll, nyáron erős a nap - Nyolc éves korában eléggé homályosak voltak a fényszórók és políroztam őket, szerintem ez is nap miatt (elég délen lakunk, közel az óceánhoz)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 55000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Mazda3 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
