A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis Sport (2003)

Ignis Sport 1,5 

Az ítélet értékelése
3,8(4 db)

Megbízható, fürge autó

Szöveges ítélet

Sokszor látni olyan kérdéseket a Nepperűző rovatban, hogy olcsón fenntartható, megbízható autót keresnek, esetleg első autóvásárlás előtt állnak a kérdezők, én is hasonló módon voltam, bár nem első autóként vettem, előtte egy kompakt francia autóval jártam.

Pont a francia autó példájából tanulva kerestem én is olyat, amivel biztos, hogy minden reggel bejutok a munkahelyre, nem hagy cserben, és nem drága fenntartani. Alapjában véve nem rajongtam a Suzuki márkáért, viszont amikor megnéztem, hogy mit is tud az autó, rájöttem, hogy pont erre van szükségem.

Amit tud, és nagyon jól tud:

Menni: 1.5-ös változó szelepvezérléses, lánchajtásos japán motor, 110LE teljesítmény, 945kg össztömeghez, 185km/h végsebesség... szerintem nem kell túl részleteznem.

Megállni: négy tárcsafék, minden kerékre külön szabályozott fékerőelosztóval, ABS-el, egy igazi áldás. Nem találkoztam olyan szituációval, amikor ne lett volna bőségesen elegendő a fékhatás, és megnyugtatóan rövid a fékút.

Megvédeni: ez meglepő a Suzuki márka 2004-es kínálatát tekintve, de tényleg. Mivel arra tervezték, hogy ezzel majd gyorsan fognak hajtani az emberek, ezért vezetőoldali és utasoldali légzsákot egy elég jól merevített karosszériába csomagolták.

Néhány szót a kényelemről, itt jön majd egyébként a gyenge pontja is:

Ami a felszereltséget tekinti, azért ár/érték arányban eléggé veri a használt autó piac hasonló szereplőit: Recaro sport ülések, fűthető külső tükrök, klíma, elektromosan állítható tükrök, távirányítós központi zár, elektromos ablakemelő, ülésmagasság állítás, stb. Minden benne van, amit egy mai kocsitól elvárhat az ember.

Mégis miért mondom akkor gyenge pontjának a kényelmet? A futóműve sajnos japán utakra lett tervezve, ott is sport futómű, és ez érződik is rajta. Amíg jó az út minősége, nem jön zavarba nagyobb sebességgel sem a kanyarokban, és nagyon jól fekszi az utat, nagyon stabil. Onnantól viszont, hogy erősen úthibákkal teli szakaszra érünk már kanyarban egyszerűen elugrálhat nagyobb sebességnél, és nagyon ráz belül.

Amit nagyon szerettem benne az az, hogy a vezető minden rezdülésére azonnal reagál, nagyon közvetlen és fürge autó. Amint megmozdítom a kormányt, érzem, hogy már mozdul is az autó, nem lötyög, pontos a kormánymű. Amikor kicsit megmozdítom a jobb lábam a pedálokon már érzem, hogy megindult, vagy lassult az autó, nincs késlekedés, abban a pillanatban ahogy valamit szeretnék, rögtön csinálja. Pont ez a tulajdonsága az, amiért a kezdő sofőrök nem szeretik vezetni, mert nem tétovázik, pontosan azt csinálja, amit a sofőr szeretne, de így óvatosan kell bánni a gázzal, fékkel, kuplunggal, kormánnyal, mert minden mozdulatunknak érezhető hatása van a kocsi mozgásában.

Ehhez az autóhoz egy gyakorlott sofőr kell, hogy igazán élvezni tudja.

A fenntartási költségek szintén szexepile az autónak: kötelező biztosítás olcsón megvan rá, szervizre se kellett sokat költeni évente, mert jóformán csak az olajcserék voltak. Egyszer kellett fékbetétet cserélni rajta eddig, az viszont már nagyobb költségnek számít pont a tárcsafékek miatt.

Mindenképpen ajánlom olyanoknak, akiknek fürge városi kocsi kell úgy, hogy azért autópályán is könnyedén gyorsuljon a megengedett maximumra.

Azért került végül eladó sorba, mert változott az életforma, most már hetente több, mint 500km-t autózom, úgyhogy emiatt egy dízel autót vettem, és közben várom, hogy eljöjjön ennek az autónak az új tulajdonosa érte, de hiába vettem egy igazán jó autót helyette, azért sajnálom is eladni, mert nagyon meg voltam vele elégedve.




Hibalista

- A hátulra vezető kábel szakadt el a hátulja nyitogatásától, szakszervizben javították 2000 Ft-ért, azon kívül csak fékbetét csere volt, meg általános karbantartás.

Ide hordtam szervizbe

Carmo Suzuki - Nyíregyháza

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Benyó Autószerviz

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Renault Clio 1.2 Következő autója? BMW 318d
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis Sport 2003 (2003 - 2008)

További ítéletek (22 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)