A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis Sport (2003)

Ignis Sport 1.5 Sport 

Az ítélet értékelése
2,7(11 db)

Akár városba, akár szerpentinre de csak cascoval!

Szöveges ítélet


Különböző anyagi megfontolásokból kiindulva életem első autója egy Suzuki Swift lett, majd a második is, aztán ha már így bevált maradtam ennél a márkánál. Mindig is szerettem az autóimban, hogy bár nem erősek, mégis nagyon fürgék és erről sosem akartam lemondani. Lévén, hogy Olaszországban élünk a menyasszonyommal, az első swift vásárlása után eldöntöttük, hogy azért a közel 700 kilométeres hazautakra nem ártana valami nagy kényelmes kombi is a családi gépparkba. Minden adott volt tehát ahhoz, hogy az Ignis Sportok felé vegye az irányt a "HAHU" keresője! 2360mm-es tegelytáv, 4 személyes utastér, gyári sportfutómű, ultrarövid váltó, és a 164 literes csomagtér pontosan stimmelt ahhoz, hogy nemegyszer 2000km is belefut egy hétvégén az autónkba :) Persze nem vagyunk mi hülyék, csak hát a mi valóságunk egy kicsit más mit a másoké! Talán ezt a kreténséget megbecsülendő fújta elénk a sors azt a 2004-es évjáratú autót amibe majd 10 év alatt belekerült 55 ezer kilométer, sosem volt még törve, végig vezetve volt a szervízkönyve, megvolt szinte az összes ráköltött forintnak a számlája és még annak a kb 10 Dragrace-nek az eredménye is amit a tulaja teljesített vele. Az autó kapott első alsó-felső toronymerevítőket, 4centis ültetőrugókat, meg a gyárinál 1 collal nagyobb kerekeket + a hátsó ablakokra sötétítést, de ettől függetlenül teljesen gyári volt! Mit volt hát mit tenni, megvettük. Ennyire rövid tengelytávnál és alacson önsúlynál egy autó sportfutóművel nem lehet más csak ideges, de ezen felül döbbenet, hogy mennyire pontos a futómű. Ha egész este a gép előtt ülnék és sorra venném azt a kb 30-35 különféle autót amit életemben vezettem akkor se jutna eszembe egy sem aminek ennyire direkt és pontos lenne a kormányzása mint az autómé. A "mezei" Ignishez képest egyáltalán nem dől a bódé a kanyarokban még hirtelen terhelésváltásra sem csak az új gumi profilmélysége tudja elbizonytalanítani, de majd bekoptatom őket. A hazai utak minőségének ismeretében pontosan ezek miatt a dolgok miatt nem is tudom tiszta szívemből napi használatra ajánlani. Minden egyes úthiba főleg nagyobb tempóban akkorát üt, hogy az ember még a nevét is elfelejti ijedtében. Viszont egy autót nem lehet arról megítélni, hogy Magyarországon minősíthetetlen az úthálózat döntő többsége, pláne nem úgy, hogy egyáltalán nem a konfortos andalgós tovahaladásra tervezték. Mert amint átlépi az ember az országhatárt, megnyugszik az autó, összeérnek az ízek és pont azt a zamatot kapja a sofőr amire előzetesen számított. Hiszen ha Olaszország, Ausztria és Svájc hegyeinek szerpentinjén tolja a delikvens a vasat, nem hátrány az, ha a hátsó merev híd az úthibákon elpattog! Hogy miért? Mert nincsenek úthibák! Mert ezekben a 30-50-80 km/h-val bevehető hegyi visszafordítókban és kanyarokban egyszerűen csak átölel a Recaro, és szélesre kúszik a mosoly a számon. Nem csúsztam meg még sosem vele, de az biztos, ha egyszer megszalad valahol azt összeszedni nem fogom tudni. Onnantól kezdve már csak utas leszk, ez biztos! Tudtommal 5041 darabot gyártottak belőle, de biztosan nem többet mint 5100. Így hát "mindenki" ismer "mindenkit". Ha egy autó elhull arról megjelennek a képek, az infók, de olyan infó még nem jutott el hozzám, hogy valaki meghalt volna benne. A neten találni olyan képet is, ahol egy H3-as Hummer állt az Ignis seggébe, mégis túlélte a sofőr! Érdemes rákeresni! Döbbenet! A motor ugye egy európában 109 lóerőt teljesítő (japánban ez valamivel több volt)folyamatosan változó szívó oldali szelepvezérlésű darab. Nagyon lapos nyomatékgörbével! Ösz-visz 20Nm a nyomatékkülönbség a ninimuma és a maximuma között ezért nagyon jól használható. Főleg ezzel az iszonyat rövid váltóval amit hozzá párosítottak. 3500-as fordulaton tudja a Gps szerinti 100-as sebességet, viszont 140-nél is még simán megindul! Valamit valamiért! Így egyébként városban is tökéletes, hiszen dieseles rugalmassággal lehet vele közlekedni, míg a fogyasztás pusztán pesti dinamikus (parketta/padló) használatban sem ment 7.5L fölé, de abban már benne van egy kávé két cukorral ;) Átlagfogyasztása egyébként olyan 6.5L. Párom egyszer télen összetörte ezért cserélve lett a motorháztető, 1 sárvédő, első lökhárító, zárhíd, klímahűtő meg az apróságok. Nem tudtuk elengedni a kezét, ezért majd 750 ezres számlát kaptunk a kezünkbe a javításról, de ez nekünk simán belefért, kár is Önnek levegő után kapkodnia a nagy értetlenésgben! Ezen felül a kopo fogyó alkatrészek cseréjében ki is merül a fentartása, egyéb ráfordítás 0! Szóval mióta nálunk van kapott 4 olajcserét, 4 új gyertyát, 4 Continental téli gumit, 4 Continental nyári gumit, meg egy olajcserét a váltóban és slussz! Drága fenntartani? Ha nem törik akkor nem! Ha törik akkor casco nélkül lehetetlen lábon tartani azoknak aki ebben látják a sportautót.

Hibalista

- Az elmúlt majd másfél év alatt egy kábelszakadás volt a csomagtér ajtóba átvezhető kábelkorbácsban.

Ide hordtam szervizbe

A töréskárt a Suzuki Nagykanizsa enyhítette, az olajcserét meg megcsinálom magamnak.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 55000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Swift 1.3 16v Gls Következő autója? Accord Sport Tourer 2,2 I-CTDI
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis Sport 2003 (2003 - 2008)

További ítéletek (22 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)