Semmire nem való
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem....?!
Első saját autóm vásárlása előtt álltunk, szükség volt rá a munkához. Én már akkor szerettem volna egy 6. generációs Honda Civic-et (1996-2000), de szülői nyomásra csak új autót vehettem. Megnéztünk több típust is: Ford Fusion, Ford Fiesta, VW Polo, de a korlátozott anyagi lehetőségek miatt végül beálltam az általam is szánalmasnak tartott 10%-os hitellel új Suzukiba ülők népes táborába. Mindezt 23 évesen. Abban a korban az ember nem pont ilyen autóra vágyik, de ez adatott.
2005-ös, 1.3-as GLX felszereltség, klíma nélkül. Grafit metálfény. Belekerült akkoriban 2,830.000 Ft-ba, amiből mire kiköhögtem az utolsó törlesztőrészletet lett 4,500.000 Ft. Majd az utolsó részlet kifizetése után 2 hónappal beszámíttattam 950.000 Ft-ért egy kereskedésben... Életem legnagyobb melléfogása volt, de próbálom a jó oldalát nézni: ennyit még egyszer nem tudok autón bukni. :)
Ezek a dolgok persze nem befolyásolják az autó használati értékét, de ha meglátok egy ilyen autót az úton (és sajnos jó sok van) legszívesebben felköpnék és aláállnék, hogy hogy lehettem ekkora barom....
Megtettem az autóval 53.000 km-t hibamentesen, tehát erre a részére nem lehet panasz.
Magas üléspozíció, ellenben meglehetősen kényelmetlen. A felépítéséből adódóan kanyarstabilitás 0, de egyenesben autópályán sem nagyon mertem 140km/h felé 'rúgni', mert szeles időben igen izgalmas pillanatokat tudott okozni egy-egy széllökésnél vagy mondjuk egy kamion előzése utáni oldalirányú 'szélárnyékból' kikerülve.
Műszaki problémám soha nem volt vele. Az én akkori csóróságom következménye (és azé, hogy nagy ívben sz*rtam az autóra), hogy a gyári olajat/olajszűrőt/levegőszűrőt kb. 45.000 km-nél cseréltem le benne először úgy kb. az autó 5. születésnapján. Viszont szebb olaj volt még ekkor is benne, mint sok autóban 15.000 km után.
Olcsón megvásárolható és szervizelhető mindennapi igénytelen közlekedési eszköz. Viszont a fogyasztása az botrányos:
100% város (keleti megyeszékhely): 8-8,5l/100km
autópálya 110km/h (1 fő): 6,7-6,9l/100km
autópálya 130-140km/h (1 fő): 8,7-9l/100km
autópálya 130km/h (4fő + tele csomaftartó): 10l/100km
Összegezve:
Az autó a kényelmetlensége miatt hosszú utazásokra alkalmatlan, városba meg a magas fogyasztása miatt.
Azt nem mondom, hogy senkinek nem javaslom a vásárlását, de én még egyszer 100% hogy nem venném meg. Ha már Suzuki, akkor vagy a Swift, ami az Ignishez képest kényelmesnek mondható, vagy a WagonR+ ami meg jól pakolható.
Hibalista
- 0 km-es Suzuki révén: semmi. 1 évig állt behúzott kézifékkel az utcán (esőben-fagyban), akkor kicsit beragadt a hátsó fék. (saját baromságom)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 53000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Ford Escort mk4 | Következő autója? | Mazda 6 kombi, 2.0 dízel ('06) |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.9/10) |