A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1.3 GS 4WD/AC 

Az ítélet értékelése
2,9(14 db)

" Atom borztej-turmix"

Szöveges ítélet

Célom az autó megvásárlásával egy alacsony beszerzési áru, olcsón üzemeltethető, az átlagosnál többcélú kialakítással rendelkező, a család igényeit kiszolgáló jármű hosszútávú használatra tervezet tulajdonlása volt. Így tehát tesztjárművet, szalonautót, alig használt járművet kerestem amely 4wd hajtású, klímás, néhány kényelmi berendezéssel gyárilag felszerelt. Az eredmény a képeken látható Ignis lett.

Olyan kis zömök vadócnak néz ki akár egy borz vagy legalábbis mint "aki" borztejen nevelkedett.

Azok a tapasztalatok, melyeket másoktól olvastam némiképp beigazolódtak, bár el semmiképp sem rettentettek (merev futómű, kényelmetlen ülések, szűk hely a csomagtartóban, a pótkerék teljes méretű a 4wd miatt).

A felsorolt hátrányok mérséklése érdekében a következőket tettem:
-A pótkereket kifordítva teszem be a helyére, így a pótkerékbe is tudok például szerszámokat, vagy egy hólánc készletet pakolni.
-Az első ülések fejtámláinak szárát kissé jobban meghajlítottam. Így képes megtámasztani a fejet vezetés közben is, ami kényelmesebbé teszi a hosszú utakat.
-A merev futómű úttartási hiányosságainak mérséklése érdekében nyomtáv szélesítő pogácsákat beépítve (mindössze 8 mm vastag) és egy 15"-os 7" széles alu felni készletet használva 195/65 X 15-re növeltem a téli kerékméretet. A nyári készlet 205/50 X 15. A kocsi sokkal finomabban reagál a borzalmas pesti utak hibáira, valamint a kanyar stabilitás is javult.

Terepen is az elvárásaimnak megfelelően teljesít. Mély víz(30-40 cm), sár, homok nem akadály! Vastagon havas, sáros földutakra bárhol bátran be lehetett vele menni, mert minden esetben ki is jött.

A nagyobb kerekek erőteljesebb kapaszkodása és a 4WD hajtás erőteljes mechanikai terhei még indokoltak számomra egy toronymerevítést is. A KJR Team-nél beszerzett kiegészítőt házilag szereltem be cirka 40 perc alatt. Az a véleményem ,hogy hosszú távon majd a kaszni tehermentesítésével az élettartam növekedését jelentheti.

További hátrányok:
- Nagy a holttér hátra-oldalra.
- Kicsi a jármű respektusa a többi autós szemében.
- Nagy hiba, hogy a ledöntött hátsó ülések nem képeznek sima raktér padlót.

Előnyök:
- Masszív motor és hajtás.
- Célszerű extra felszerelés készlet. (ülésfűtés, tükörfűtés, pollenszűrő, stb.)
- Jó rálátás az útra előre.
- Célszerűen magas (jelen kiépítettségben még magasabb) hasmagasság.
- Kialakításához illő, célszerű, de csinos külső-belső.
- Alacson fogyasztás.

Hosszú távon táblázatban jegyzetelt eredmények:
Budapesten dolgozni-suliba járva átlag 3 fővel, valamint napi rendszerességgel járva Budapest üdülőkörzetét dűlőutakon, hegyvidéken a hosszútávú átlagfogyasztás 7 liter/100 Km!!!
Hosszú, európa autópályáin megtett családi útjaink során, telepakolva 4 fővel, klímahasználattal 140-150 Km/h sebességekkel autózva átlag 10,5 liter/100 Km.

Az eddig felsoroltakon kívül a kocsi ragyogóan kiszolgálta házépítésünket is. Építőanyagok, szerszámok, bútorok beszerzése és szállítása a kocsi károsodása, tartós elpiszkolódása nélkül megoldható volt.

Meghibásodások:
A kocsi kihasználtsága mellet a felsorolt meghibásodások eloszlása és mértéke nem volt meglepő számomra.
- A szükséges olaj és szűrő cserék a garanciaidőn túl évente nyár elején- tavasz végén zajlottak. Ez a használati utasítás szerintiekhez képest kissé spórolós képet mutat.
- A gyertyacserék ciklusa jelentős megtakarítást eredményezett a használati utasításban leírtakhoz képest.
- A fékbetétek és egyéb alkatrészek cseréi a kopás trendjét követték, ügyelve arra, hogy más alkatrészek rovására ne rontsák a használhatóságot semmilyen benthagyott, túlkopott elemek.
A kocsi alapvetően tökéletesen üzembiztos és mindíg tettrekész állapotban várta a rá háruló feladatokat és mindíg teljesítette is az útjait.

Összegzésül:
A részletes előny-hátrány-hiba lista összeállításával a legpontosabb képet igyekeztem lefesteni az autóról. Ezek alapján az én össz benyomásom jelentősen pozitív kicsengésű.
Szerintem tud ez a kocsi családi autó lenni és nagy előny, hogy nem csak épített utakon. Ezért véleményem szerint a kényelem relatív. Négy keréken én azt nevezném kényelemnek, ha a kocsi minden esetben eljuttat a céljainkig.




Hibalista

- Garancia időn belül semmi hiba. Csak kötelező szervíz volt átlag 50 percek alatt. - A szűrőket és az olajakat magam vettem, így a maradék munkadíjak átlag 15000 Ft-ok voltak. - A garancia az első 3 év lejártával zárult. - Azóta bekövetkezett meghibásodások: - - 66000-nél uplung bowden szakadás. Utcán 20 perc alatt cserélve (6000 Ft) - - 85000-nél gyertyacsere házilag. nem indokolta a működés vagy a fogyasztás, de ekkor került rá pénz (16000 Ft BRISK Platina) - - 105000-nél Hátsó ablakmosó gumicsöve eltört. Házilag javítva. - - 120000-nél Váltó nyelestengely csapágy zajossá vált. Házilag cserélve a teljes kuplunggal együtt (35000 Ft) - - 125000-nél Rendszám világítás díszburkolata (hátsó ajtó fogantyú) letört. A letört darab házilagos javítása, vissza szerelése. - - 130000-nél Klíma gyengélkedni látszott. Szakszervíz ellenőrizte, feltöltötte (12000 Ft) - - 133000-nél Motor esetenkénti indokolatlan túlmelegedése. Thermostat csere házilag (4000 Ft) - - 133000-nél gyertyacsere házilag. nem indokolta a működés vagy a fogyasztás, de ekkor került rá pénz (16000 Ft NGK Iridium) - - 145000-nél Fékek, futómű kopásainak érezhető jelei. Házilag javítva. Első féktárcsák, betétek, hátsó fékdobok, fékpofák, első- hátsó kerékcsapágyak (75000 Ft)

Ide hordtam szervizbe

Suzuki Óbuda a garanciális munkák elvégzésére.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Sajátkezű javítások.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 7000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 80 GT 1.8i Automata Következő autója? Subaru ?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)