" Atom borztej-turmix"
Szöveges ítélet
Célom az autó megvásárlásával egy alacsony beszerzési áru, olcsón üzemeltethető, az átlagosnál többcélú kialakítással rendelkező, a család igényeit kiszolgáló jármű hosszútávú használatra tervezet tulajdonlása volt. Így tehát tesztjárművet, szalonautót, alig használt járművet kerestem amely 4wd hajtású, klímás, néhány kényelmi berendezéssel gyárilag felszerelt. Az eredmény a képeken látható Ignis lett.
Olyan kis zömök vadócnak néz ki akár egy borz vagy legalábbis mint "aki" borztejen nevelkedett.
Azok a tapasztalatok, melyeket másoktól olvastam némiképp beigazolódtak, bár el semmiképp sem rettentettek (merev futómű, kényelmetlen ülések, szűk hely a csomagtartóban, a pótkerék teljes méretű a 4wd miatt).
A felsorolt hátrányok mérséklése érdekében a következőket tettem:
-A pótkereket kifordítva teszem be a helyére, így a pótkerékbe is tudok például szerszámokat, vagy egy hólánc készletet pakolni.
-Az első ülések fejtámláinak szárát kissé jobban meghajlítottam. Így képes megtámasztani a fejet vezetés közben is, ami kényelmesebbé teszi a hosszú utakat.
-A merev futómű úttartási hiányosságainak mérséklése érdekében nyomtáv szélesítő pogácsákat beépítve (mindössze 8 mm vastag) és egy 15"-os 7" széles alu felni készletet használva 195/65 X 15-re növeltem a téli kerékméretet. A nyári készlet 205/50 X 15. A kocsi sokkal finomabban reagál a borzalmas pesti utak hibáira, valamint a kanyar stabilitás is javult.
Terepen is az elvárásaimnak megfelelően teljesít. Mély víz(30-40 cm), sár, homok nem akadály! Vastagon havas, sáros földutakra bárhol bátran be lehetett vele menni, mert minden esetben ki is jött.
A nagyobb kerekek erőteljesebb kapaszkodása és a 4WD hajtás erőteljes mechanikai terhei még indokoltak számomra egy toronymerevítést is. A KJR Team-nél beszerzett kiegészítőt házilag szereltem be cirka 40 perc alatt. Az a véleményem ,hogy hosszú távon majd a kaszni tehermentesítésével az élettartam növekedését jelentheti.
További hátrányok:
- Nagy a holttér hátra-oldalra.
- Kicsi a jármű respektusa a többi autós szemében.
- Nagy hiba, hogy a ledöntött hátsó ülések nem képeznek sima raktér padlót.
Előnyök:
- Masszív motor és hajtás.
- Célszerű extra felszerelés készlet. (ülésfűtés, tükörfűtés, pollenszűrő, stb.)
- Jó rálátás az útra előre.
- Célszerűen magas (jelen kiépítettségben még magasabb) hasmagasság.
- Kialakításához illő, célszerű, de csinos külső-belső.
- Alacson fogyasztás.
Hosszú távon táblázatban jegyzetelt eredmények:
Budapesten dolgozni-suliba járva átlag 3 fővel, valamint napi rendszerességgel járva Budapest üdülőkörzetét dűlőutakon, hegyvidéken a hosszútávú átlagfogyasztás 7 liter/100 Km!!!
Hosszú, európa autópályáin megtett családi útjaink során, telepakolva 4 fővel, klímahasználattal 140-150 Km/h sebességekkel autózva átlag 10,5 liter/100 Km.
Az eddig felsoroltakon kívül a kocsi ragyogóan kiszolgálta házépítésünket is. Építőanyagok, szerszámok, bútorok beszerzése és szállítása a kocsi károsodása, tartós elpiszkolódása nélkül megoldható volt.
Meghibásodások:
A kocsi kihasználtsága mellet a felsorolt meghibásodások eloszlása és mértéke nem volt meglepő számomra.
- A szükséges olaj és szűrő cserék a garanciaidőn túl évente nyár elején- tavasz végén zajlottak. Ez a használati utasítás szerintiekhez képest kissé spórolós képet mutat.
- A gyertyacserék ciklusa jelentős megtakarítást eredményezett a használati utasításban leírtakhoz képest.
- A fékbetétek és egyéb alkatrészek cseréi a kopás trendjét követték, ügyelve arra, hogy más alkatrészek rovására ne rontsák a használhatóságot semmilyen benthagyott, túlkopott elemek.
A kocsi alapvetően tökéletesen üzembiztos és mindíg tettrekész állapotban várta a rá háruló feladatokat és mindíg teljesítette is az útjait.
Összegzésül:
A részletes előny-hátrány-hiba lista összeállításával a legpontosabb képet igyekeztem lefesteni az autóról. Ezek alapján az én össz benyomásom jelentősen pozitív kicsengésű.
Szerintem tud ez a kocsi családi autó lenni és nagy előny, hogy nem csak épített utakon. Ezért véleményem szerint a kényelem relatív. Négy keréken én azt nevezném kényelemnek, ha a kocsi minden esetben eljuttat a céljainkig.
Hibalista
- Garancia időn belül semmi hiba. Csak kötelező szervíz volt átlag 50 percek alatt. - A szűrőket és az olajakat magam vettem, így a maradék munkadíjak átlag 15000 Ft-ok voltak. - A garancia az első 3 év lejártával zárult. - Azóta bekövetkezett meghibásodások: - - 66000-nél uplung bowden szakadás. Utcán 20 perc alatt cserélve (6000 Ft) - - 85000-nél gyertyacsere házilag. nem indokolta a működés vagy a fogyasztás, de ekkor került rá pénz (16000 Ft BRISK Platina) - - 105000-nél Hátsó ablakmosó gumicsöve eltört. Házilag javítva. - - 120000-nél Váltó nyelestengely csapágy zajossá vált. Házilag cserélve a teljes kuplunggal együtt (35000 Ft) - - 125000-nél Rendszám világítás díszburkolata (hátsó ajtó fogantyú) letört. A letört darab házilagos javítása, vissza szerelése. - - 130000-nél Klíma gyengélkedni látszott. Szakszervíz ellenőrizte, feltöltötte (12000 Ft) - - 133000-nél Motor esetenkénti indokolatlan túlmelegedése. Thermostat csere házilag (4000 Ft) - - 133000-nél gyertyacsere házilag. nem indokolta a működés vagy a fogyasztás, de ekkor került rá pénz (16000 Ft NGK Iridium) - - 145000-nél Fékek, futómű kopásainak érezhető jelei. Házilag javítva. Első féktárcsák, betétek, hátsó fékdobok, fékpofák, első- hátsó kerékcsapágyak (75000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Óbuda a garanciális munkák elvégzésére.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Sajátkezű javítások.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 7000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 80 GT 1.8i Automata | Következő autója? | Subaru ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |