Igazi meglepiautó és naggyonn megy...
Szöveges ítélet
Amikor megláttam, azonnal beleszerettem, a tesztkör alkalmával alaposan megizzasztottunk vele egy VTi Civic-et. Borzasztó jó autó, ha behozták volna Mo-ra anno, rengeteg lenne bel?le...
Mivel a küls? nem gyári teljesen + márkajel sincs rajta, mindig megkérdezik, hogy mi a rossebb ez?! Persze aztán hüledeznek, h suzuki...
Egy élmény vezetni, gyári 121LE, kb. 900-950kg, nagyon rövid váltóáttétekkel, megy, mint a veszedelem. Persze ehhez 1-2 apróság jól jött: katalizátor=kuka, fordszám. leszabályozó kiiktatása, teljes sportkipufogó a leghalkabb fajtából, direktsz?r?. Így 7,9-et mértünk 0-100ra.
Érdekesség:
2es vége: 115
3as: 165
4es: kiütöttem a km-órát :)
Hihetetlen, h érdi emelked?n simán húz 5-ösben, 110zel bemenve a vége 190 felett van... És alapból is 180-nál simán ránt visszaváltásnál. Szóval igazi meglepi autó, GSi asztmákat és 525-ös bömbiket reggelire eszik, kigyorsításkor is hihetetlenül megy.
Belül eccer?, suzukis m?anyagok, de nem a swift-féle kat., formavilág, komfort rendben van. Klíma, ABS, 2lufi széria, meg az ún. SSCS is, amivel belülr?l, elektronikusan be lehet keményíteni a 4 gátlót! Hogy ez miért nem terjedt el, nem is értem. Ülések baromi jók, mivel állítható + kormány is, szó szerint fejedelmi az én 175-ömnek, s nem izzad bele az ember.
Futóm? isteni, még a rövid tengelytáv ellenére is, 50-es táblák nála simán 80-100-akat jelentenek. Egy kicsit azonban szeret dörömbölni sz*r úton. Minden barát, családtag, Suzuki-utáló is hatalmas vigyorral száll ki bel?le.
Inkább 2+2 személyes a 3-ajtós verzió, de legalább csodaszép!
Váltó, pedálok nagyon jók, isteni könny? vezetni, nagyon jól adagolható és jók a visszajelzések az útról. Fogyi nominál használatban lehet 7 is, de ezt képtelenség nem nyomni. 11 a teteje, de ez padlón, s 1840ccm-t?l elég jó szvsz.
Alkatrész azonban már nem swift-mértékben mérend?, persze ez az 1-8as moci miatt van így, semmi sem kompatibilis. 16szelep, DOHC, hengerenkénti trafó, dupla vezérm?lánc, minden más.
A féket érdemes er?sebb betétekkel etetni, de rendben van, nem félek benne, mint más ilyen méret? kisautóban.
Jár neki a sportosítás!
Sajnos sikerült a hajtással megetetnem az olajat, ami miatt meg is kellett köszörülni a f?tengelyt (persze az ex-swiftem egy gramm olajat sem evett...)
Sebaj, most kap 2 Szuromi-tengelyt, könnyített lendkereket, módosított hengerfejet, gyertyát, +benyát, stb...
valahol 150-180 paci lesz a vége és már el?re félek, h összetöröm.
Majd lemérjük és megírom, mit tud az új, "0km"-es moci...
Hibalista
- alapjárati motor csere - 45pénz
- szokásos kopócuccok
- pl. fékbetét 40ezer km-t kibírt!
- 1 hátsó gátlóból elfolyt az olaj
Ide hordtam szervizbe
suzuki specialista magánszerel?
(okosban alkatrészt hozott)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | swift | Következő autója? | megmarad!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |