A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Xt (1984-1990)

Xt 1.8 Turbo 4WD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A nagy meglepetés - soha rosszabbat

Szöveges ítélet

1991-ben vettem egy Alfa 33 utódjaként, kicsit beütött bal ajtóval. Akkor még nem tudtuk, mi az, amit 300.000 pengő magyar forint kicsengetése után hazagurítottunk. Légrugó, szintszabályzás, kapcsolható négykerékhajtás, etc. Az ajtó helyreállítása után aknán állva feltűnt, hogy embertelen vastag a kipufogó csöve végig, vastagabb, mint a kardánja. Akkor kezdtünk gyanakodni, hogy valami mégiscsak nem kerek a kocsival, amikor először meghúzatva iszonyatos komolyakat fújt a lefúvószelepe. Három héten belül elpuffant a bal első légrugóján a kamra, leült vészállásba, hazadöcögtem, gátlópár megrendel, majd térdre imához, amikor megjött a pár: 136.000 forint volt a két gátló dobozban!!! Kölcsön felvesz, gátlók kifizet, határtalan boldogság 2 hónapig, amikor a jobb hátsó durrant ki egy nappal az esküvő előtt egy nappal. Keresgélés, hátha lesz valaki, aki javítja, nem kéne újabb 136.000-el járulni a kasszához... Lett egy úriember úgy emlékszem Mendén, aki írdd és mondd 6.000 ft-ért kicserélte benne a gátlótagot és felroppantott rá egy új légkamrát. Azzal adtam el 9 év múlva :-) Ugyanő hívta fel a figyelmet, hogy szerinte, mivel már járt nála ilyen autó, ennek mintha a turbója környéke nem úgy nézne ki, mint az eddig látottak. Volt egy ismerőse, mondta, nézessük meg vele, mert egy légcső is gallyra ment benne. Emberhez autó (már a jó gátlóval, de még mindig vészállásban el, légcső kicserél, autó 100 %. Ember szól, hogy csúnya vastag kipuff, ő ilyet még nem látott, de mintha a turbó is nem gyári, hanem valami IHI lenne. A kardánkeresztje se olyan, ami ismerős lenne, ilyet még nem látott. Közelebbről megnézve: IHI turbó, STI feliratos lefújószelep, 70-es kipuff végig, dupla vastag féltengelyek, egész feneke síkra borítva Subaru feliratos műanyagokkal, önzáró diffi. Mondás: ki tudja olvasni a komputert, bele kéne nézni, mert gyanús, h valami trükkös autó lehet. Rajta. Eredmény: a korábbi ledadogások megszűntek (lett elégséges benzinnyomás :-), elképesztő plussz erő került a gépháztető alá, de a fogyasztás enyhén megemelkedett: a korábbi 8-9 literről forszírozva 25. Addigi 210-es végsebesség - becsülve (240 volt a skála vége) - 260-270. Emberhez vissza: mérni kéne valamit az autón, mert igaz, gyorsan szárad a tank, de valami rettenetesen megy és az addigi 6500-as ledadogás helyett 9 ezernél szabályoz le és rettenetesen megjött a hangja, nem lesz-e valami baj, ha telitalppal közlekedünk... Háromnapos egerészés utána az eredmény: fékpadon keréken mérve 2 kerék hajtott állapotban 272 lóerő meg valami 380 nm...
Ha jól tudom, 136 paci lakott benne gyári állapotban, ez több, mint a duplája volt a gondoltnak. Onnantól óvtam, mint az igazgyöngyöt :-) 250.000 km-nél hengerfejek le, szimmeringek csere, nem volt mérhető kopás a hengerekben, semmi szelepfészekzűr, se beégés, se semmi. Azt hittük, rosszul látunk - no persze azért igaz az is, hogy 5 ezrenkét új olajat kapott végig szűrőstől. A motorja mindig egy pöccre indult, ha nem tapostam ki a belét, 10 liternél nem fogyasztott többet. Kergetve az ötödiket 200 fölött kellett váltani az űrhajónak. Az enteriőr teljesen futurisztikus volt, már akkor 4 irányban lehetett a kormányát állítani, 2 deréktámasz, a kormánnyal együtt mozogtak a külön konzolokra szerelt kapcsolók, még a szellőzés kapcsolói is. Az első 0.30 alatti cw értékű szériakocsi volt, viszonylag hosszú áttételű váltója (4.000 ->165) és őrült jó ékalakú formája végett a Budapest - München távolságot 9 alatti átlaggal teljesítette: 4 óra 20 perc alatt (680 km 57 liter) határátlépéssel együtt!!! Rendkívül csendes volt, csak 6000 u/min felett kezdett el üvölteni, mint egy megsebzett oroszlán. De akkor el is indult rettentően... Egy alkalommal Münchenből hazafelé az osztrák határig együtt jöttünk egy Carrera-val, a határon (akkor még volt) kérdi a gazdája, milyen motort tettünk a kocsiba, mert 260-nál sem tudott ellépni :-) Egy negatívumot nem fogok azonban elfelejteni sosem: a vasoxidhoz szoros barátság fúzte, minden elképzelhető és elképzelhetetlen helyen nekiállt rohadni. Taposólemezt kétszer cseréltem rajta faltól falig... sárvédőt, küszöböt mindent szeretett rajta a rozsda.
Nagyon szerettük az autót, azonban a 2+2 ülés a gyerekeknek kicsi lett, így tíz év együttélés után férjhez adtuk. Remélem, mai gazdája ugyanúgy szereti, mint ahogy mi szerettük őt :-), s lel benne ugyanannyi örömöt, mint amit mi kaptunk tőle.

Hibalista

- Légrugók zsákjai, egy vízcső, az egyik hátsó légrugó levegőcsöve 2x, alapjárati membrán (?!?), hátsó szélvédő (karosszériás beverte véletlenül :-)), bal első ablakemelő kapcsoló kontakthiba.

Ide hordtam szervizbe

Magamhoz

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Egy alkalommal 3 hétig állt a Szépvölgyi úti Subarusoknál, nem bírták megtalálni az elfagyott légcsövet, ami miatt ült az autó.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 1986
Kényelem (9) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 113000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Alfa 33 1.7 Következő autója? Mondeo
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Xt 1984

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)