A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Outback (2009)

Outback 2.5 Limited CVT 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Óriás outdoor kombi

Szöveges ítélet

Történet
Mindig is szerettem volna egy fiatalabb, megbízható nagy autót, amivel hosszú utakon kényelmesen, akár sok cuccal, csomaggal is utazhatok. Mivel nemrégiben Svájcba költöztem, és sokat megyek a hegyekbe, értelmét nyerte az összkerékhajtás is, így a megfizethető kategóriában nem sok nagy összkerekes kombi maradt a listámban. A német márkák eleve kiestek ilyen fiatal évjáratokkal a büdzsémből (Skodát kivéve, amit viszont nem szerettem volna), így maradt a Subaru Outback.


Külső
A kocsi óriásinak hat kívülről, és a maga majdnem 5 méteres hosszával valóban az. Viszont könnyen elnavigálható, jól lehet vele manőverezni, és kilátni rendesen mindenhol belőle. A forma nyilván mindig szubjektív, hogy mennyire tetszik valakinek, de én egy kevésbé feltűnő autót szerettem volna találni, így nagyon jól elvegyül a forgalomban a többi autó között. Ritkán látni az utakon, nem egy túl gyakori modell. Az óriási orr, és front tiszteletet parancsoló, az arányok jól passzolnak mindenhol a kasztnihoz. A 17-es alufelnikkel egy teljesen arányos nagy kombi képét adja. A design-t nyilván nem lehet az olaszokéhoz hasonlítani, de számomra ez viszonylag hátul szerepelt a fontossági listában. Parkolni nem túl nehéz vele, ha az ember érzi a méreteket, nem lehet gond. Nekem nincs tolatóradar benne, csak a tolatókamera hátul.

Összességében nem mutat többet annál mint ami, és nem is akar a figyelem középpontjába kerülni. Nekem tökéletes.


Belső
Teljes felszereltésű Outback-et kerestem, és szerencsére sikerült ilyet találnom viszonylag fiatal évjáratban. Bőrbelső, elektromos tetőablak, nagyképernyős navi DVD-vel, Bluetooth-tal, és tolatókamerával, automata váltó (kormányról vezérelhető váltófülekkel), elektromosan állítható vezetőülés, ülésfűtés. Ennél több kényelmi extra nem nagyon jut eszembe, és meglátásom szerint minden igényemet kielégíti.

Az ülések ülőlapjai lehetnének kicsit hosszabbak, de nem érzem magam kényelmetlenül hosszabb utak során sem (kb 1000 km volt az eddigi leghosszabb egyhuzamban). A magasságomhoz (190 cm) bőséges hely van elöl, és teljesen hátratolt ülésnél a mögöttem lévőnek is bőven jut még hely. A bőrülés nyáron nem feltétlenül szerencsés, télen pedig hideg tud lenni, de mivel javarészt csak egyedül vagy ketten utazunk az autóban, az ülésfűtés ezt a problémát télen gyorsan megoldja. Az első ülések közül csak a vezetőoldali motoros, deréktámasszal, 3 különböző pozíciót el is lehet tárolni a memóriájában.

A tetőablakot imádom, enélkül nagyon “bunker” hatása lenne az autónak. Roppant biztonságosnak érzem belül is a kocsit, s körben mindenhol légzsákok vannak.

A zajvédelem 130-140 km/h-ig teljesen megfelelő, nem hallom túl hangosnak a menetzajt ebben a kényelmes autópálya tempóban. 140 felett már jóval zajosabb lesz, de nem elviselhetetlen. Alapjáraton, és városi közlekedésben nagyon csendes a kocsi, viszont nincsen egyáltalán semmilyen subarus bubogás (4 hengeres boxer).

A csomagtartó megér egy külön részt. Ez is a fontos szempontok közt szerepelt, mikor kiválasztottam. Hatalmas, egyszerűen képtelen voltam eddig igazán fullra pakolni (na majd ha egyszer lesz családom :) ). Az ülések könnyedén akár hátulról a csomagtartóból direkt is ledönthetők, így akár nagy szükség esetén még egy 190 centis ember is (mint én) el tud feküdni átlósan kényelmesen (csak a méretek szemléltetése végett írom). Persze nem mondanám, hogy kényelmes benne aludni :D
Sajnos pótkerék nincs, csak defektjavító készlet, de a csomagtartó alatt további rekeszek zajlanak, amibe lehet pakolni.

A hifi és a navi hagy némi kivánnivalót maga után, mert bár a kocsi 2012-es modell, nem mondanám kimondottan modernnek, inkább úgy 2-3 évvel lemaradottnak az évjárathoz képest. A hifi jól szól, és kezeli az összes bluetooth-os telefont, amiből egyszerre kettőt lehet eltárolni, ebből egyiket aktívan használni. Egyúttal kihangosítóként is funkcionál a hifi, amit a kormányról lehet a már megszokott módon vezérelni. DVD nyilván csak álló helyzetben nézhető, de gond nélkül lejátszik minden szabvány lemezt.

A belső anyagok megmunkálása néhol túl műanyagos, de masszív, és látszik van benne anyag. Nem nyiszog, nem zörög, nyikorog sehol, az autó egyben van nagyon.

Menettulajdonságok
Az emelt hasmahasság rendkívül hasznos, tulajdonképp nincs olyan hely normál városi, és enyhe terepen való közlekedésben, ahol felülhetne az autó. A magasabb padkákra óvatosan felhajtva gond nélkül “felmászik”.

Ha egy mondatban kellene összefoglalnom, annyit mondanék: egy nagyon tágas, kényelmes utazóautó. Kiválóan lehet vele “krúzolni”, azaz tempomat beállít, és 120-140-es tempóban megtenni hosszú távokat.

No de akkor beszéljünk a nagy előnyről, az összkerékhajtásról! Legyen bármilyen hegymenet, autó- vagy hegyi, köves, murvás, homokos út, az erő sosem fogy el. Az automata váltó szépen teszi a dolgát, és optimális fordulaton tartja a motort. Lejtmenetben nem kapcsol lefele, engedi, hogy motorfékkel guruljon az autó. Itt esetleg a kormány mögötti flepnikkel lehet egyet-egyet vissza- vagy előre kapcsolni. A kanyarokat, akár a szerpentines hajtűkanyarokat is meglepő fordulékonysággal veszi.

A motor az 1,6 tonnás kasztnit jól mozgatja, de aki egy ugrós, sportos kocsit keres, az ne az Outbacket válassza. Jellemzésre jobban közelít a lomhához, mintsem a sportos dinamikushoz. Elinduláskor hajlamos “kiugrani” ha lepadlózom, viszont magasabb tempónál és sebességben a kigyorsítások nem igazán dinamikusak. Autópályán alacsonyabb fordulatnál jóval több idő kell neki a gyorsításhoz, mint mondjuk egy turbós Audinak vagy Mercinek. Nem versenyzésre találták ki, ez tény. Előzni bátran és biztonságosan lehet, a váltó jól kapcsol vissza, és nem kell félni hogy nem tudjuk befejezni az előzést.

Végsebességet a német autópályákon még nem tudtam teljesen tesztelni, de ha akarom tartósan kényelmesen tudja a 170-180-at is tartani, 205-210-nél többet nem mentem vele. A futómű ebben a tempóban is nagyon feszes marad, nem imbolyog az autó, és a kanyarokban sem inog meg. A kényelmes max utazósebessége a német autópályán 140-150. Ilyenkor a fogyasztás 8,5-8,7 liter körül van hosszútávon.

Fogyasztás
Mielőtt megvettem, rémisztgettek 10-12 literes fogyasztással, de a valóság ennél sokkal kellemesebb. Normál használat mellett:

10% város
60% autópálya (javarészt Svájcban, 120 km/h)
30% autóút és hegyi út

Stabil 8,1 liter (13.000 km-en keresztül mért átlag)

Végletek:
Sok főútvonal, kellemes 80-as tempó, 7,4 l/100km
Megpakolva, utasokkal, sok német autópályázással, 130-as átlaggal 8,5-8,7 l/100 km

A téli fogyasztásra leszek még kíváncsi, egyelőre nincs erről tapasztalatom.

Költségek, szerviz
Az autó költségei enyhén magasabbak egy átlag japán vagy német középkategóriás autóénál, ha márkaszervizbe viszi az ember. A kocsi biztosítása országonként változó, de teljes casco-val, vagy rész-casco-val sem vészes.

Nem egy problémás autó, szerencsére nem kell minden hónapban valamilyen nyűggel a szervizbe hordanom (volt Alfa Romeom, ami maga volt a horror). Teszi a dolgát, elvisz A-ból B-be megbízhatóan és biztonságosan. Ha az ember betartja a szervizperiodusokat, és leinformálható az előélet, megfelelő és láthatóan jó az állapot, nem nagyon lehet mellényúlni.

Összegzés
Aki nagy helyre, összkerékhajtásra, teljes kényelemre és extrákra vágyik megfizethető és megbízható autókategóriában, feltűnésmentesen, annak bátor szívvel merem ajánlani az Outbacket. Jópár évig még biztosan hű társam lesz hegyen-völgyön át, hosszú-hosszú utakon, hóban, sárban, jégen, erdőben, és mindenfelé. 2-3 éven belül az új 2015-ös modellre tervezem lecserélni, amiben már jóval több kényelmi és biztonsági extra van. Már várom, hogy leessen az első nagy hó, és mehessek a hegyekbe snowboardozni vele!

Ár/érték arányában szerintem kiváló vétel lehet egy szép állapotú modell.


UPDATE (80ezer KM és eladás után): Nagyon szerettem, megbízható társam volt, soha nem hagyott az út szélén.

Volt ezidő alatt egy menyétkárom, amikor is az automata váltó teljes kábelezését ki kellett cserélni, s csak az őrangyalomon múlott, hogy csak hazaértemkor folyt el a váltóolaj a parkolóban. Ezt a biztosító fizette, márkaszervizben cserélék az olajvezetékeket.

A kocsi bal elejével mindig volt valami, kopogó lengéscsillapító (csere), kattogó féltengely (csere), ez kicsit bosszantott.

Költségeit tekintve nem volt olcsó fenntartású autó, 8,6 literes átlagfogyasztásra jöttem ki, sok autópályával, hosszabb távokon, kevés várossal (inkább csak télen, munkába). Szervizbe rendszeresen hordtam, s vigyáztam rá, valamint végig casco-val volt biztosítva.
Az autó értékvesztése 3 év alatt nagyjából a vételárának kb 50%-a volt, évenként lehet kb 750-800ezer forint értékcsökkenéssel számolni. 3 évesen vettem, 6 évesen adtam el.

Az összkerék előnyeit a 3 év alatt talán ha 4-5 alkalommal tudtam télen élvezni, de akkor nagyon. Hóban nagyjából mint egy tank, úgy ment előre.

Hosszútávon egy jóval gazdaságosabb autóra vágyom, s az összkerék sem feltétlen szükséges. Helyette lett egy Skoda Octavia Scout 2012, 4x4, 2.0 tdi. Ódzkodom a dieseltől, de ezt hozta most az élet.

Hibalista

- A jobb első fék fékezésnél csikorgott, mert beragadt néha. Ezt orvosolták a szervizben. Első fékmunkahengerek felújítása komplett: 41.000 Ft - - Bal első féltengely csere - - Bal első lengéscsillapító csere

Ide hordtam szervizbe

Emil Frey Magyarország - Budapest, Mogyoródi út 34-40., 1149Vezérlés cserekor valamit eltoltak a görgőknél, s felrakás után alapjáraton enyhe gázadáskor surrogott a kocsi. Visszavittem, elhajtottak annyival: "Ez normális". Majd kértem nézzék meg újra a kocsit, otthagytam. 1 óra múlva hívtak, megnézték a vezérlést, minden rendben mehetek a kocsiért. Semmit nem csináltak vele.Ellenben legomboltak majdnem 400ezer forintot rólam. Vezérlés lecserélve, hang megmaradt.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Subaru Seibiko Budapest, Damjanich János u. 4, 1154 MagyarországNagyjából megcsinálták amit kértem, de nem igazán voltam megelégedve velük. Számlát csak akkor adnak, ha kér az ember, s akkor a végösszeg hirtelen megemelkedik az Áfával. Így garanciális problémákkal számla nélkül nehezen mehet vissza az ember.Kértem, derítsék ki miért kattog a futómű. (féltengely) Másodszori szervizlátogatás után sem oldották meg a problémát, s miután kértem cseréljék ki a féltengelyt újra, megcserélték a jobbot a ballal, s újságolták: megoldódott a probléma. Persze nem, s utána a jobb oldalon kattogott a féltengely tovább.Majd meguntam az egészet, s Svájcban eladás előtt kicseréltettem.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2012
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 83000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 80000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Corsa Következő autója? Skoda Octavia Scout (4x4) 2.0tdi
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Outback 2009 (2010)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)