Az autók svájci-bicskája
Szöveges ítélet
azért szántam rá magam az írásra, mert ez a kocsi megérdemel több figyelmet. otthon nem nagyon elterjedt. én egy észak-amerikai városban lakom, ahol gyakran kemény a tél, és itt szinte népautó;rengeteg van belőle. viszonylag olcsó ($23000-33000) és megbízható.
először az eggyel régebbi modellt néztük ki a feleségemmel, az ár miatt, meg akkor az jobban tetszett. végül is egy új (2011) mellett döntöttünk. ez nagyobb és kevesebbet fogyaszt. hamar megszerettük mind a ketten. érdekes, hogy itt szinte több nőt látok vezetni outback-et mint férfit. valószínűleg, mert egy megbízható és biztonságos családi autó. kényelmes, két gyerekig tökéletes és a kategóriájában verhetetlen.
továbbá az emelt hasmagasságának és az öszkerék-hajtásnak köszönhetően, kitűnően lehet használni nagy hóban és terepen(földutakon). ilyenkor a cvt váltót át lehet kapcsolni "manuálisra" és a kormány mögül lehet váltani.
végül ,de nem utolsó sorban, ha egyedül megyek vele, akkor egy kis sportos játszadozásra is alkalmas. én is meglepődtem, milyen jól veszi a kanyarokat és milyen jól élményautózható. köszönhető ez a jó felfüggesztésnek, fékeknek és 4x4-nek. ennek az az ára, hogy városban, kátyús utakon, kicsit keménynek érződik a rugózás. még annyi hogy a kormány kicsit könnyűnek érződik, a feleségemnek meg viszont tetszik.
a felszereltsége nekünk tökéletes, habár nincsen csili-vili képernyő és tekerős joystick, minden megvan ami kell(a tolató-kamerától az automata fényszóróig). szeretem érezni, hogy egy gépjárműben ülök és nem egy űrhajóban. csupán két dolog hiányzik, a memória ülés és légbefúvó a hátsó üléseknek. viszont ezeket otthon meg lehet kapni. azokat japánban gyártják, az ittenieket meg indiana államban.
lényeg a lényeg! megvenném-e még egyszer? abszolút igen. néhány apróbb hibája ellenére is, ez egy nagyon is jól összerakott, sokféleképpen használható, játékos, családi, terepautó. habár otthon nem az olcsó kategóriába tartozik, annak aki teheti, mindenképpen ajánlom. nem fogja megbánni. én már a formáját is megszerettem. ja és azoknak üzenem, akik szerint csúnya, hogy én megtaláltam az ideális szöget. az ablakunkból pont jól néz ki!
Ket evvel kesobb:
Meg mindig szereti az egesz csalad, meg mindig semmi baja. Talan mar nem is tudnek olyan objektiven irni rola, mint ket eve. Nem tudom mi ez, de jo nagyon, hagyom :)
Ket dolgot megprobalok azert reszletesebben leirni, ami talan hasznos lehet. Gondolom aki odahaza mar odaig eljutott, hogy Subarut valsztana, az mar az altalanos dolgokkal tisztaban van.
Eloszor a CVT-rol par szot: elmeletileg ez egy "fokozatmentes" valto, a gyakorlatban pedig olyan mint egy "tesztaszeruen nyullo" automata. Ami az atlag hasznalatban azt jelenti, hogy egyenletesebb egy hagyomanyos automatanal, hamar meglehet szokni. Nincsen vele az egvilagon semmi baj, sot! Igazabol hangos csak akkor szokott lenni, ha padloig nyomjuk a gazpedalt, es nagyon akarunk sietni. Erre viszont van megoldas, mert "manualisba" lehet kapcsolni a valtot, es a kormany mogotti fulekkel lehet valtogatni. Vagy egyszeruen, csak lelepunk a gazrol egy masodpercre. Egesz jol szimulalja a fokozatokat! Ilyenkor lehet vele kicsit huligankodni, mert magasabb fordulaton lehet tartani a motort. Ilyenkor mas oldalarol is meglehet ismerni a kocsit. Ez mar reszletesen ki van fejtve az "inyenceknek" nepiteletben. Ha D-be van kapcsolva a valto, akkor is lehet lefele valtani a kormany mogul. Ez akkor jon jol, ha ep gyorsan kell elozni. Ilyenkor par masodpercig manualisban marad a rendszer.
Es akkor ejtsunk szot a Subaru "Achilles-sarkarol", a fogyasztasrol. A tovabbiakban harom ev tapasztalata jon. Nos, van egy jo es egy rossz hirem, melyikkel kezdjem? A rossz: varosban bizony szeret enni. Az atlag nekunk kerek 20 Mpg ( 11,7 l ), de telen le tud menni 16-ig is. ( 14,7 l ) Masik oldalrol: napi munkabajaras+hetvegi ezmegaz ( gyakorlatilag mindezt dugoban, nagy a varos) mellett havi ketszer tankolunk ( 2x 60 liter)
Annak, aki meg nem kapott szivinfarktust, van egy jo hirem! Varoson kivul elegge lemegy a fogyasztas, komplett csalad+ csomagokkal (torvenyeket betartva ;) az atlag 32 Mpg ( 7,3 l ) En csak egy lelkes amator vagyok, nem tudom pontosan miert van ekkora kulonbseg.
Vegul pedig azt tudom mondani, hogy ha mar valaki vette a batorsagot es Subaruban gondolkodik, akkor biza el kell menni egy tesztvezetesre! Aztan ahogy lesz, ugy lesz!
7 eve egyutt:
Csak egy kis frissites, a lenyeg nem valtozott. Azt mondjak egy kapcsolat ,ha kibir 7evet, akkor orokeletu lesz. Nos, a Szubink az marad. El sem hiszem, hogy mar 7eves, olyan mintha uj lenne! (A kulso karcokat leszamitva)
En csak szeretem a kocsikat, szerelgetni nem tudok, inkabb vezetek, ha lehet :) A Szubit pedig jo vezetni. Telen, nyaron, hoban ,sarban, nem szamit. Ha neked ez szamit ,es nem az, hogy milyen tapogatni a muszerfalat, akkor ez a te autod!
Ja tenyleg! Annyi azert ram ragadt az evek alatt, hogy nem jo bele akarmilyen gyertya, es a hutovizet cserelni kell 2-3 evente. A motor elektronikaja pedig figyeli a vezetesi stilusunkat, es ahoz igazitja a motor karakteret. Es ha muszaly valami rosszat is megemlitemi, akkor annyit tudok csak irni, hogy a kormanynak van egy kicsi holtjateka kozepen. Ennyi.
Hibalista
- eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 111000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | valamilyen Szubi (esetleg Honda) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |