A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Libero (1983-2000)

Libero 1,2i 4wd 

Az ítélet értékelése
4,6(8 db)

Bubika. Türkizkék, de szeretjük...

Szöveges ítélet

Bubika céltudatos keresés eredménye: nagyobb fészekalj gyerekhez hat személyes, olcsón üzemelő, és időjárásfüggetlen autó kellett. Mivel nem az adófizetők pénzén élősködöm, elég szűk volt a büdzsé. Suzuki Carry és Daihatsu Hijet volt még célkeresztben, végül a Subaru lett a nyerő. Az a kis piros gomb a sebváltón nagyon izgatta a fantáziámat... Az idei lesz az első közös telünk, már nagyon várom.

-Na ez közben változott. Ugyan eltelt több mint egy év, csak elmaradt a tél, ezért azóta is a pánikszerűen felrakott téligumikat nyűvöm feleslegesen, és fogalmam sincs mire képes az gép hóban... sóderos, süppedős erdei úton már bizonyított.

Hétköznap fordulékony, könnyen parkolható jól átlátható városi kuli, hétvégente extra panorámás kirándulóbusz. Vagy ha kell, teherautó, "hatalmas" raktérrel.
Oldalfuvallat esetén élményszámba megy, ahogy próbál az úton maradni. Erős oldalszélben nők, gyerekek, és gyenge idegzetűek meg egyszerűen NE vezessék!
Rugózása nem nagyon van, ennek ellenére nem kényelmetlen, de jobb utakat érdemelne. Minden fekvőrendőrnél bólint egy nagyot, mintha mondaná: Igen, valóban nagy marha volt aki kitalálta!
Minden máshol található benne, mint várnánk, motor hátul, akku elöl (na, ez utóbbit írásos útmutató hijján fél napig kerestem, mire meglett a vezetőülés alatt). Olajbetöltéshez a hátsó lökhárítót kell lazán kiszakítani a helyéről, hűtővizzel a hátsó ajtó alatt, a D oszlop hátulján, mellmagasságban kell kínálni, míg az ablakmosó folyadék az első lökhárítóba öntendő. Fékolaj? Keresd a műszerfalban. Az ECU-ját a mai napig nem találom. Érdekelne, hol van, csak nem akarom emiatt atomjaira szedni.
A régebbi változat karburátor körüli vakuumcsőrengetegéről sok rémtörténetet hallottam, viszont első találkozásunkkor meglepődve és megnyugodva konstatáltam, ő már hengerenkénti befecskendezéses motort kapott. Ettől fuggetlenül azért vannak csövek, néhány órányi gondolkodás után egész jól áttekinthetőek.
A párás reggeleket nem mindig szereti, olyankor amig hideg a motor, ki-ki hagy egy henger az elosztófedélre és a kábelre lecsapódó pára miatt. Érdekességképp jegyzem meg, hogy ugyan nincs a főtengelyén helyzetérzékelő, mégis mindig pontosan kettőt fordul mire beindul. Két fordulat után mindig beindul. Ha nem, akkor sehány fordulat után sem fog.

- Ezen időközben sokat javított az elosztófedél és gyujtókábel csere. A két fordulat maradt, csak elmúlt a páraérzékenység.

Előző életében munkásautó volt, törésektől sem mentesen, karosszériajavítások utáni hiányosságait, úgymint kicsit csámpás ajtók, imitt-amott hiányzó burkolatok, rések, ujjnyi gitt, stb, nem volna fair hibaként felemlíteni. Ha esztétikailag nem is A1 a gép, műszakilag igen. Ára viszont töredéke volt egy hibátlan küllemű darabénak.

- a teljes igazsághoz tartozik, hogy egy rakás dolgot szét kellett szednem, és tisztességesen összeraknom, nem hiba, hanem trehány kókler előző szerelések okán. (mint mondtam, törött volt, elég tré módon legózták össze, lígő-lógó kábelek, összevissza csavarok, nem meghúzott bilincsek, hiányzó tömítések stb...

Családunk egyetlen aknás garázsát látogatva rájöttem, ilyen keskeny autónk még nem volt (beleértve a Marutit is), Vagy a jobb oldal állt az aknadeszkán, vagy a bal :)
Városi közlekedésben kifejezetten dinamikusan gyorsul, szinte dieselszerűen nagy a motor nyomatéka. 80 felett már nem ő az utak királya, a 120-as tempó meg egyenesen horror. Nem is arra való, hanem békés poroszkálásra.
Kicsit csámcsog rajta a rozsda (igazából nagyon csámcsog rajta a rozsda :(( , ám alvázas autóról lévén szó, ez nem aggaszt különösebben.

A színe viszont borzasztó. A kék és a zöld határán valahol.
Mindezek ellenére lehetetlen nem szeretni, ha létezne és megtehetném újonnan is megvenném.

Valószínűleg csak ásó kapa és autóbontó fog elválasztani tőle.

Hibalista

- A fűtésszabályzó panel megvilágító izzója. 50Ft
- Akkusaru csere 300 Ft
- Termosztáthalál 2300Ft
- Gyári (nincs utángyártott) elosztófedél 7000 Ft
- Aztán még egy mert véletlenül eltörtem :((
- Vezérműszíj 4000 Ft Nem romlott el csak kicsréltem.
- Első tetőablak müa. vezetősín 0 Ft Nem cseréltem ki, csak elromlott
-

Ide hordtam szervizbe

Nem bízom a szerelőkben...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1994
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Maruti Következő autója? Kamaz, ha nem változik a közlekedési morál !
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Libero 1983

További ítéletek (20 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)