A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Legacy (2003-2008)

Legacy 2.0 D Active 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szellemírtó

Szöveges ítélet

Az autót újonnan vettük, frissen megjelent boxer diesel motorral, a japánok biztosan nem tudnak hibázni, ha autógyártásról van szó felkiáltással. Első 160.000 Km-et édesapám tette bele, azóta én hajtom. Feleségem szellemírtónak hívja, mert egy unalmas szürke kombi :)

Negatív/hibák: a motor új kora óta furcsa zajokat produkál. 1992 óta diesel kocsikkal járunk, nem benzineshez képest tartjuk zajosnak a motort. Hidegen kifejezetten kellemetlenül csattog, miután bemelegszik (és ez nagyon sok idő télen :) ) a hangja kellemesebb lesz. Regeneráláskor az alapjárat stabilan áll, ugyanakkor érdekes csettenések, hangszín váltások vannak a motorban, ami engem kifejezetten zavar. DE állítólag ez így tökéletes, Harakiri szanék így akarták.

A komolyabb meghibásodásokkal eddig mindig szerencsénk volt. A turbócső első alkalommal a szerelőnél durrant el, második alkalommal pedig haza tudtunk vele még menni Nürnbergből, igaz nem túl gyorsan :). A turbó tönkrementele előtt elkezdett hangot adni, tudtuk baj lesz. A szerelő felé állt meg, de biztonsági üzemmódban még lábon elment ekkor is. A vezérműlánc-feszítő úgy adta meg magát, hogy este beálltunk a garázsba hibátlan autóval, a reggeli indításnál pedig hallottunk, hogy csattog a lánc, így megúsztuk, hogy tönkremenjen az egész motor, mert nem indultunk el vele.

Ebből az első boxer diesel generációból sok kocsiban garanciába kicserélték a motort, mert az javíthatatlanul tönkrement. Sajnos rengeteg hibásat hordanak be az országban nyugatról, így a motor/autó renoméja nem a legjobb idehaza. A miénkben nem kellett motort cserélni, lehet szerencsénk volt, lehet számít, hogy 10.000 km-ként cseréljük az olajat, csak prémium üzemanyaggal töltöttük, vagy csak egyszerűen ez egy jó darab. Azzal azért nem feltétlen értek egyet, hogy minden idők 20 legrosszabb motorja között lenne a helye, sőt... Szerintem statisztikusan ennyi meghibásodás bármely más gyártónál is előfordul, csak vannak szent tehenek, amikről érthetetlenül a mai napig az a nézet, hogy örök élet és még egy napig jó lesz karbantartás nélkül...

Az automata klímát a japánok sajnos nem készítették fel a magyar piacon a szélvédők jobb alsó szélére teendő matricákra. Ugyanis a klímának ott van a fényérzékelője a matrica pedig folyamatosan árnyékban tartja, így szerencsétlen mindig azt hiszi éjszaka van. Így nyáron 40 fokban sem hűt rendesen, hacsak nem tekerjük le 15-16 fokra :) Marad a manuális használat, ami azért vicces ennél a kategóriánál.

Fedélzeti számítógép kerek egy literrel kevesebb fogyasztást mutat, mint amit tankolás után számolok. Az átlagfogyasztás viszont télen-nyáron stabilan 7.5-7.7 liter/100km között van. Természetesen tudom, hogy minden más diesel autó 4, rossz napokon 5 litert fogyaszt, ez pedig milyen sok :) Csak minden más autóban nem használják télen-nyáron a klímát, és nincs állandó összkerékhajtás sem, illetve tojást sem tartok a lábam alatt.

A hifi tragikusan szól.

Pozitív/előnyök: a motor karaktere - a fentiekben leírt hibák ellenére - nagyon tetszik, mert az alsó nyomatékszegény szekciót elhagyva szinte a maximális fordulatszámig fantasztikusan húz. A kereskedésben a próbaúton is ez fogott meg minket édesapámmal. Eleinte nem vettük észre, hogy 4-esben megyünk 130-140-el, mert a motor szeret forogni és nincs hangja ebben a tartományban. Magas tempónál is rugalmas, dinamikus az autó, nem érezni erővesztést még 230000 km után sem. (Érdekes megfigyelés, hogy ha 4-esben megyünk 130-al, akkor a computer szerint pont egy literrel kevesebbet fogyaszt, mintha 5-ikben tennénk mindezt. Utána nem mértem, de elég konzekvensen ezt állítja a rendszer.)

A váltó iszonyat pontos, rövid úton jár. Viszont a kuplungja új kora óta tragikusan kemény (mindegyiknek). Aki kipróbálta eddig, mindenki azt hitte hibás. Sajnos ez nem bug, hanem feature a kocsiban. A vezető űlése fantaszikusan kényelmes, elektromosan állítható minden irányban, kellemes a gerinctámasz is, fantasztikus az űlésfűtés. Az üléseket nem tudtuk kiűlni ennyi idő alatt sem.

A futómű és a karosszéria annyira egyben van még 230000 kilóméter után is, hogy semmit nem kellett benne cserélni, az utastérben semmi nem zörög. A kormány nincs kifogva, nem kopik/hámlik csúnyán. A csomagtér - kombi révén - jól pakolható, babakocsi (mózeskosárral), gyerekágy, 2 felnőtt és két gyerek cucca 2 hétre belefér :)

Nekem a felhasznált anyagok is nagyon tetszenek a kocsiban. Amihez az ember hozzáér, az puha, gumirozott, plüssözött, bőrözött, stb. kellemes tapintású. Ez alól egy kivétel az ajtóbehúzó, azt lehetett volna szebben is megoldani. Az anyagok könnyen takaríthatók, a szőnyeg/ülések jól porszívózhatók, kislányom sem tudott még semmit úgy belepaszírozni, hogy egy vízes "mikroszálas" rongy ne szedje ki.

A Subaru összkerékhajtási rendszeréről én nem szeretnék már ódákat zengeni. Legyen annyi elég, hogy ahol mások hóláncot szerelnek, ott legfeljebb azért kell megállni, hogy együttérzésünkről biztosítsuk autós társainkat. És lehet vele "donut"-ozni is a hóban :D

Verdikt: minden "hibája" ellenére a mai napig nagyon szeretem. Nem jön belőle miden nap száz szembe az utcán.
Ugyanakkor egy új kocsiba űlve pontosan látom, hogy 10 év alatt már a "kommerszebb" márkák is annyit fejlődtek menetkomfortban, hogy utolérték, sőt lehagyták ezt a modellt, ezért lassan én is továbbállok. A Subaru új modelljeiben sajnos nem látom a progresszivitást, így másik márka után fogok nézni.

Hibalista

- Turbo gumi összekötőcső (kétszer) - Kuplung (teljes csere) - Turbo (teljes felújítás) - Vezérműlánc-feszítő (csere) - Klíma csapágy

Ide hordtam szervizbe

Privát

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 230000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 9-3 2.8 V6 Aero Következő autója? 320i GT
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Legacy 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)