A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Legacy (1998-2003)

Legacy 2000 szívó benzin Sohc 

Az ítélet értékelése
3,1(9 db)

PsychoCar

Szöveges ítélet

Negatívum: kényelmetlen vezető pozíció
lassú gyorsulás
gyenge fékek
nem tetsző szín
beázó hátsó lámpa prizma
gyári hangszórók teljesítménye
nagyon csendes motorhang
maga úgy összeségében a hajtásláncon kívül :)

Pozitívum: Tökéletes hajtáslánc
megfelelő méretü csomagtér



A Buburékot 2012 februárjában vettem,úgy hogy a testvéremet megkértem keressen otthon egy megbízható és jó futóművel szerelt autót mivel megpakolva tudok kijárni Fritzlandba dolgozni!Én alapból 3 as bmw kombira gondoltam vagy az Impreza kombira,de ő lebeszélt róluk mert hogy kicsik lennének nekem!Ő ajánlotta a Legát mint olcsó alternatívát és így jutottam el hozzá!Tudni kell hogy én akkor is kint voltam épp mikor az egész hitel ügyintézés elkezdődött,tehát mikor hazamentem már erősen folyamatban volt az elbírálás és így csak megnézni tudtam,mi is lesz a következő autóm és nem kiválasztani!
Be kell vallanom,Nem lettem szerelmes,de a megbízhatóság volt a legfontosabb,nem az érzelem!!(Természetesen a megbízhatósági próba csak ezután jött)

Szóval,meglett!Lett egy Subaru Legacy 2000 szívó benzinesem!Hát remek! Szépnek nem volt szép,gyorsnak meg kifejezetten nem neveztem volna,inkább lassúnak,de viszont tényleg tágas és jó futóművel rendelkezik!Alig 1 napja volt a tulajdonomba mikor visszamentem vele a drága Fritzeinkhez,így út közben kellet rádöbbennem(ráéreznem) mennyire nem kényelmes az "új" autóm!A probléma az volt hogy az akkori ülésem nem volt magasság állítással felszerelve és a kormányt sem tudtam kellőképp leengedni és emiatt állandóan tartanom kellett a kezemet nem csak fogni a kormányt!ez autópályán nagyon nem jó :(
Mivel februárt írtunk épp így a 4 kerék meghajtást hamar megtapasztaltam miért is jó annyira!hát tényleg meggyőzött hogy erre igenis szükség volt!Kellemes és remek érzés hogy tudja az ember az autó el fog menni biztonságosan A-bol B-be!
Az hogy a hátsó prizma el volt repedve és emiatt beázott és mikor kinyitottam a csomagtartót akkor több helyen folyt a víz nem
kategorizálnám hibának,mert hát akkor is már 11 éves volt és úgy véltem a korábbi tulaj kezének köszönhető ez a probléma,mivel megfigyeltem hogy rajtam kívül,mindenki azt nyomorgatta mikor becsukták a csomagtartót!

Eltelt 1-2 hónap mire az autóvásárlás utáni pénzhiányból kimászva azt éreztem van annyi tartalékom hogy kezdhetét veheti az autóm magamra faragása!És ezt tényleg nevezhetjük FARAGÁSNAK!
Először vettem 2 outback ülést előre,de nem korazonos tipusból,hanem egyel újabból (azok szebb ülések),mivel előtte felhívtam a Subaru márkaszervízt és rákérdeztem hogy beszerelhetők e egy 2001 legába a 2006 outback ülés
és hosszas tanakodást hallva a telefonban azt a választ kaptam hogy teljesen tipus specifikusak,tehát ülés ki,ülés be és kész is!
Na ez nem így lett! 4 csavarból 2 volt jó helyen,a másik kettőhöz kisebb módositások kellettek!Az egyikhez elég volt a fúrógép,de a másikhoz egy konzolt kellett "gyártani"!(Laposvas,meghajlítva és kifúrva)
Ezzel elértem hogy az ülést magasabbra állíthattam és így a kényelem is felcsapta a fejét az utastérben.
Ezek után mivel már kényelem megvolt,kereshettük tovább a negatívumokat!hamar meglett!Nincs hangja az autónak!
Ez tényleg zavaró annak,aki megszokta hogy hallás után vált,de itt nem tudtam!Gond egy száll sem,Proexéket jól ismerjük,így hamar alá került egy dob mitől megjelent a Bubu hang!(hallani lehetett,hogy nyomokban Subarut is tartalmaz)
A hátsó lámpa prizma beázást úgy tudtam orvosolni hogy elvittem egy müanyagoshoz,ki üvegszállal rendbe rakta a belsejét,de ezáltal a prizma elég csúnyácska lett,de le lett festve szép fehérre!(Később tudtam meg hogy van rá gyári maszk is)

Eltelt ismét 1-2 hónap mire kialakult a következő projekt és meglett rá az amivel elkerülhetem hogy lopással vádoljanak!
Ez nem más mint a Buburék fényezése egy kicsit hozzám illő színnel,mert hát az a subaru zöld amivel anno lelötykölték kifejezetten szerintem senkinek nem tetszhet ki egy kicsit is vallja hogy a homo sapiensek csoportjába tartozik!Az új szín kb 8.keverésre alakult ki!Sok féle színt tartalmaz de a barna az mi kifejezetten dominál benne!
Ami ezzel kapcsolatban megemlítendő,hogy a Párom,a Brátyám és én voltam ki a fényezést végrehajtotta úgy hogy ez volt az első alkalom mikor autót szétszereltünk és lefényeztünk!Legalábbis ezzel a hozzáállásal kezdtünk neki,de miután a falcokat kifújtam,úgy véltem nem ártana egy szaki is a csapatba így a Brátyám megkérte egyik ismerősét hogy az előkészületek után
jöjjön is fújja le a kocsi külsejét! (Szóval az időt tekintve mi csináltuk a 90% át a munkának,de ha a végeredményt nézzük,ez pont fordítva igaz)
A kész színt az egyszerűség kedvéért írom hogy Barna lett Matt lakkal!
Így már tényleg kezdett tetszeni a tulajának,de azért nem volt még az igazi!
A fényezés ismét kiürítette a zsebemet így nem volt más dolgom,mint hogy dolgoztam és a páromnak gyakran mondtam,most mi lenne ha itthon maradnánk az este! :)

Ezzel a vegetálással eltöltöttem ismét 1-2 hónapot,mire nagy nehezen megleltem mire tényleg szükségem volt!!!
Egy bontott Legacy GTB futóműve,féke és felnije várt rám!!Ezt megvásárolva hatalmas mosollyal az arcomon feküdtem le míg be nem lett szerelve!
Az első fék rázta nagy fékezéskor a kormányt,az új futóműnek köszönhetően meg nem hogy lejjebb került volna az autó hanem feljebb az eleje!
Ezt a két dolgot úgy hoztuk rendbe,hogy a fék kapott egy teljes felújítást,a rugók pedig igaz hogy 7 hónap használata után de egy kis préselést kapott mitől 3-4 centimétert összébb ment!
Ezek által már volt-van egy autóm minek van egy megjelenése,kényelmes,és jók a fékei!De még mindig nem nagyon gyorsul és a hang cucc is csak imitálja a zene lejátszást!

A hangcucc volt a következő mi megoldásra került!Kapott egy nevesebb fejegységet mindenféle földi jóval felszerelve és minőségi közép és magas sugárzókat előre ás hátra!Már csak a mély és az erősitő hiányzik,de mivel nem vagyok az a fajta ember ki úgy közlekedik hogy azt sem hallja mikor megy át rajta egy vonat,így annyira ez a két dolog már nem nagyon izgat.
A parkolóba állás,meg jaszkari üzemmódban pózolás meg sosem volt az én személyiségemhez való!

A legutolsó,de egyben a legfontosabb dolog viszont még mindig hátra volt!Nem ment az autó és ez rettentő érzés volt,mikor a pirosnál még az 1,2 fiesták is legyorsultak!Nem vagyok egy nyélgázon közlekedő személy,de azt hogy inkább lassul,mint hogy gyorsulna az autó nagyon nehezen tudtam megemészteni!Agyaltam én mindeféle megoldáson és kaptam mindenféle ötletet
,de egyiket sem tartottam nekem tetszőnek!Mivel én ragaszkodom ahhoz hogy a kocsi a későbbiekben is hivatalosan közlekedhessen a forgalomban,a mindenféle turbók,meg kompresszorok beépítése nem nekem valók!Viszont tudtam hogy ha csodát nem is,de valamit tudok kezdeni a Buburék lomhaságával!Ezt a sors is így akarta,mikor a 2 tömegű lendkerekem úgy nem döntött hogy lesz belőle 2 1-1 tömegű!Azaz magyarán ripityára hullott-elhasználódott-szétszakadt-csere éretté vált.......
Vakartam is a fejem a nekem kedvező megoldáson,mármint hogy vegyek egy új kéttömegűt nagyon drágán,vagy alakíttassam át egytömegűre kevésbé drágán!A sok tuning meg ilyen olyan fórumok olvasása után az egytömegű lendkerék beszelése mellett döntöttem!De mivel a lenkeréken kívül kellett a komplett kuplung szett így végülis egy teljes csere és felújítás következett
a motor és váltó közötti szakaszon!!!
És ez egy fontos momentum volt kérem szépen!
Nem tudni mitől,hogy az alig használt kuplunk miatt,az új kuplung tárcsa miatt,vagy a 1,5 kilóval könnyebb lendkerék okozta,de a BUBURÉK életre kelt!Nem lett egy WRX STI,de elindul,és gyorsul úgy ahogy én azt elvárom tőle!Kicsit több Mint 1 év kellett hogy beleszeressek az autómba! :) :) :)
Nekem nagyon tetszik kívülről,belülről is majdnem olyan mint amit én elvárok egy kocsitól,a 4 kerék hajtást imádom,a fék-felni kombó nagyon illik hozzá és végre a motor is érezteti az erejét!Egyszerűen szeretem!Szeretem mert nagyon sokat dolgoztam vele,szeretem,mert mikor kellett mindig számíthattam rá,szeretem mert ha akarok tudok kicsit játszani is!.............ez volt ezidáig!!

Ami viszont most van,ó jajj!!!Hengerfejes lett!!
De mivel már nagyon szerettem mikor ez megtörtént és emiatt mindig figyeltem,hallgattam teljesen kis hibásodással megúsztuk!
Kilyukadt az egyik hengerfej tömítés!:( ó jajj! De ha már ki lett szerelve ismét a motor és le lett bontva róla minden akkor már vigyük el a lendkereket meg a hengerfejet a BEJO motorshoz!Ott kapott egy kis könnyítést itt ott,egy kis polírt emitt,meg csipetnyi bővítést amott!!
Most várom hogy visszakerüljön minden bele!Majd irány a Proex egy új leömlőért,meg egy kis elektronika írás és gyíííháááá!!
Szerintem yoo lesz,mert már az volt!!! :)

Hibalista

- Kéttömegű lendkerék - Első fékek - Kisebb rohadás - Prizma repedés

Ide hordtam szervizbe

Halászi Péter,Gyömrő Nagyon jó és megbízható szerelő,ki még olcsó is!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Brátyám és én! Mi még olcsóbbak vagyunk! :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2001
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 183000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Ranger Amerikai Következő autója? Legacy Diesel
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Legacy 1998

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)