A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Impreza (2000-2007)

Impreza 1.6 TS 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Bubaru Impreza

Szöveges ítélet

Régi álmom vált valóra, mikor megvehettem ´Az Impreza´-t. Mégha ez nem is a turbós-morgós-szuszogós verziója. Cserébe ez egy olcsóbban fenntartható (1.6 motor), jól pakolható (TS felszereltség, ami csak kombi karosszériában létezett) Subaru. A limuzin amúgyis egy haszontalan állat, akinek egyszer volt kombija az tudja mit jelent a tágas csomagtér. Igaz ezen az autón ez sem óriási, éppen akkora mint egy ötajtós ferdehátú csomagtere.
Az autót 8 évesen hozták Olaszországból, ott a papírok szerint egy gazdája volt. Az autón kisebb esztétikai hibák vannak (karcok, kisebb horpadások, kavicsfelverődések), de ezek a mindennapi használat nyomai. Az alja korrodált volt(futómű), ettől eltekintve hibátlannak tűnt.
Kisebb hibák (lásd hibalista) eltekintve az autó teljesen normálisan működik.

2011 - Egy parkolóból való kitolatás közben kattanó hangot hallottam a kocsi alól. Első gondolatom az volt, hogy rátolattam valakinek a kocsijára.
De nem, a helyzet súlyosabb volt. Eltört a jobb első lengőkar. Komplett futómű lett cserélve, szerencsére nagyon baráti áron. Rá 3 hónapra kaptam egy értesítést, hogy 2000 utáni Subaru-kon a lengőkar fokozott korróziója miatt a Subaru az összes autót (2000-2007 közöttiekről beszélünk) visszahívja felülvizsgálatra. Tehát ez egy 'típushiba' volt a kocsimon. Ettől persze nem nyugodtam meg, mert ha éppen autópályán történik a törés akkor kicsit morcosabb lettem volna.

2015 - 6 éve van nálam az autó, azalatt beletoltam 55ezer km-t, igazából hobbinak van. Továbbra is elmegyünk vele bárhova, bármikor.

2017 augusztus 9. Japánban megemlékeznek a Nagaszaki atomtámadás áldozatairól. A tőle 8800km-re lévő Budapesten e sorok írója épp egy 2007-es Legacy Outback-re utalja a vételárat az eladónak. Két Subaru-m van, baze! Az utca mindkét Subaruja az enyém.

2017 november 25-én (Richard Burns napján!) elkelt az Impreza. 71 ezer kalandos kilométer után szétváltak az útjaink. Kerek 3 hónapig hírdettem, először a lista felső harmadába pozicionáltam (850 ezer - 1,2Mközött), aztán lejjebb engedtem az árból. Belőttem egy középkategóriát (650-800ezer közé), végül egy 'Black Friday' akció keretén belül lehúztam hatszázra az árat. Másnap csörgött is a telefon, harmadnapra meg el is vitték a kocsit. Reméljük, hogy jó gazdához került!

Hibalista

- -Légkondi nem hűtött (elszökött a gáz; nyomáspróba után feltöltve 2009-ben, utána működött)2010-ben újra átnézve, nyomáspróba még mindig jó (lefejtés után 24 órán át tartotta a vákuumot, aztán feltöltés után tartotta a nyomást is). Viszont a kompresszor ki-be kapcsolgat, szerelő szerint valahol tömődés van, emiatt a nyomáskapcsoló kapcsolgatja. 2014-ben újból átnézve, addigra elszökött a három és fél éves gáz (45 deka helyett már csak 20 deka volt a rendszerben). 2014 nyarán újra feltöltve, működik azóta is. A kompresszor azóta is ki-be kapcsol, városi araszolásban idegesítő, mert már hangos is. - 2017-ben nyári szezon elején észrevettem: megint nincs klíma. Hüllő kft-nél gyors hibaelemzés: egy o-gyűrű mellett eresztette el a gázt. Csere, töltés, hibátlan azóta is. Kicsit aggódtam, nehogy a hűtő lukadjon ki, mert ezt nem nagyon lehet javíttatni. Vagy ami mégrosszabb lenne: a párologtató reped el, mert ahhoz a műszerfalat is le kell bontani...Szerencsére megúsztam olcsón, o-gyűrű cserével. - -Jobb első parklámpa nem világított, izzót már kétszer cseréltem, mindkettő begőzölt belülről (foncsoros lett). szerintem ez az izzó hibája lehet, mert a második csere óta nem csinál ilyet. - -H4-es izzók cseréje (több alkalommal), de ezt más autó is megeszi. Legalább olcsó a csere. - -Valahonnan csöpög az olaj. Egyik szerelő szerint a szelepfedél alól. másik szerint a kormányműből. Végül kiderült, hogy a vezérműtengely szimmering mellett csöpögött. Olcsó alkatrész (5000.-), de macerás a csere: kardántengely le, első féltengelyek le, váltó le, kuplung le, mire ezt végigtornázza a szerelő, egy műszak le is kettyent.Csere óta olajcsöpögés megszűnt. - -A vezetőoldali zár (igen, ez kulcsos kocsi, nem távirányítós) egyszer majdnem beesett nyitáskor. Ajtókárpit leszerelés után derült ki, hogy a zárat belülről két csavar helyett csak egy fogta, az is lötyögött már. Érthetetlen, hogy hova tűnt el a csavar, illetve miért lazult le. - -Első lengőkar törött el - korrózió miatt. Később erre a hibára visszahívási kampányt is szervezett a forgalmazó. Igaz nekem addigra egy komplett első futómű cserén volt túl az autóm. - -A hátsó futómű is eléggé oda volt, korrózió miatt. Gyanús, hogy a kocsi árvízkáros volt még Olaszba'. 2016-ban cseréltettem a hátsó bölcsőt is. - -Karosszéria korrózió: hátsó sárvédőíven, ami látszik. Aztán a csomagtér padlója alatt is, ami csak akkor látszik, ha leveszik a hátsó lököst hogy elkezdjék a sárvédő javítást. Javítva 2015-ben. - -Kipufogó: ez már többször tört el, de mindig javítható maradt. Elsőre a középdob feletti hővédő lemez zörgött, de megoldottuk (2009). Aztán eltört a kipufogó a középdobnál(2011). Aztán a középdob lukadt ki(2012), majd megint a cső tört el(2015). Hiába, most 14 éves gyári alkatrész, a magyar utak meg szétrázzák.

Ide hordtam szervizbe

Veszprémi szerelő, egy Subaru-guru. A kötelező szervizt csináltattam vele, gyorsan és olcsón dolgozik. Kreatív és ért a Subarukhoz.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Budapesti Subaru-specifikus műhely. Szintén hasonlóan fanatikus legénységgel és baráti árakkal.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 113650
Megbízhatóság (9) Vezetett km 72000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Alfa 33 (1.3) Következő autója? Lega OBK gen4
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Impreza 2000 (2000 - 2007)

További ítéletek (38 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)