Kedvenc orrszarvú
Szöveges ítélet
Nemrég vettük, sok kilométerrel és jól lestrapáltan... cserébe nem volt drága. Sajnos az előző tulaj nem akart már autót csinálni belőle, így teljesen elhanyagolta a lényeges karbantartásokat. Hamar szembesültem, hogy egy ilyen autóra bizony nem olcsó semmilyen alkatrész, viszont elég sokat kibír.
Teljesen véletlenül bukkantunk erre a márkára, eredetileg Toyota és Ford terepjárókat néztünk, illetve öregebb Merciket, a lényeg az volt, hogy nagy vas legyen, Budapestre sajnos ez kell, hogy nyugodt maradhassak a forgalomban (az előző autónkat totalcar-ra törte egy aranyos hölgy miután szimplán belémrohant oldalról, míg én a magasabbrendű úton haladtam szabályosan). Elég sok hirdetést átnéztünk, míg véletlen a szemünk elé került a Saangyong Musso. Utánanéztem a márkának/típusnak, megnézettem szerelővel (mondta, hogy van javítanivaló bőven), aztán alku + vásárlás.
Eddig nem bántuk meg. Szerintem később sem fogjuk, legfejjebb a magas benzinárak miatt többet bicajozunk :)
Nagyon jól megy, mint egy személyautó, pedig lazán 2 tonna. Eléggé kényelmes is, nem fáradok el vezetés közben. A helykínálat több, mint bőséges, hatalmas a hely benne. Belül felhúzott ablakokkal meglepően csendes, kívül már nem annyira a kirohadt kipufogó miatt. Húz rendesen, a merci licensz soros 6-os motor igencsak jó, 160e km után sem eszik egy deci olajat sem, nyomatékos, pörög, eszméletlen jó hangja van - főleg 4000 fodrulat felett. Előzni autópályán sem probléma. Az automata váltó (ez is merci cucc) nagyon finoman kapcsol, télen néha rángatott, szerintem az olaj öreg már, nemsokára cserélem.
Párommal nagyon meg vagyunk elégedve az autóval. Ami viszont nem jó, hogy az előző tulaj terepen is sokat használhatta, a belső műanyagok zörögnek, nyikorognak, a kárpit kicsit lehasznált, és kavicsnyomok vannak a lámpabúrákon meg a szélvédőn. A gumi alkatrészek a kocsiban öregszenek rendesen, gyakorlatilag minden ki kell cserélnem hamarosan (vákuumcsövek, fékcsövek, hűtőcső, stb) és sajnos nem olcsó semmi. A fogyasztás sem semmi (országút/autópálya 13 liter, város 15 liter - mindegy, milyen gázzal közlekedek...)
Végszóra annyi, hogy jó autónak tartom, rendesen össze van rakva, tágas, kényelmes, jól megy. Kissé drága a fenntartása, de az eddigiek alapján és a szerelők elmondása szerint nem lesz sok baj vele, csak oda kell figyelni rá. Sehol nem rohad.
És végre megadják az elsőbbséget! Tudok kultúráltan közlekedni félelem nélkül, nem féltem a vádandós feleségem sem benne.
Hibalista
- -első lengéscsillapító (12e / db)
- -Hátsó fék (tárcsa+betét) (24e / db)
- -kézifék (nuku)
- -gumicsövek (korral jár...) fékcső 6e/db, a többi majd jön
- -szétrohadt kipufogó - ez még marad
- -benzinszint-mérő (majd csere)
- -apróbb vackok (középkonzol kapcsoló lámpácskák, tükörállító motor kapcsolója, stb.)
-
Ide hordtam szervizbe
ismerős + sógor
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | Swift GL 1.0 | Következő autója? | Honda FCX :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |