A lomha orrszarvú
Szöveges ítélet
A lényeg: nagyon szerettem! Az autó egyetlen gondja amivel hosszabb autópályás utak során rendszeresen szembesültem az a rettenetes gyorsulás amit a vas produkált. Nem véletlen az alcsony fogyasztás (8.8 l -t?l 10 literig volt a csúcs 4x4-be vagy klímával). 194 cm magas vagyok elég kevés autó kényelmes nekem, de ez az volt! Hosszabb utak után se kellett mosott sz..ként kiszálnom a kocsiból. Az enyém b?r?s volt, 180eKm-nél sem repedezett ki a b?r és nagyon jó tartású volt. Egy bankvezért?l vettem át, nagyon megkímélt állapotban volt és én is nagyon vigyáztam rá! Olajcseréken kívül egy dolgot kellett megcsináltatnom az pedig a váltó és a terepváltó tömítése volt. Tömít?pasztával van kinyomva amit néha ki kell cserélni, nem bonyolult munka de jobb ha olyan csinálja aki ismeri a típust. Az autó nagyon masszív darab, az Achiles sarka a terepváltó. Mindíg figyelni kell, hogy elég olaj legyen benne mert alapból is elég kevéset kér (1.9l) és ha elcsöpög pár deci hamar meglesz a baj. A másik amire érdemes figyelni az els? kerekeken lév? küls? vákumszimeringek. Ezek tartják bent az els?kerékhajtást, tehát ha elszáll nem lesz hajtás de erre csak akkor jövünk rá ha már kés?. 25 eKm-ként cserélni kell. Nem nagy költség 15eFt munkadíjjal Veszprémben. Ezeken kívül csak a kézifékbovdent kellett cserélnem az 21eFt-volt. Az autót nagyon szerettem, mindenki megnézte mert fogalmuk sem volt, hogy MI EZ? Ár érték arányban szerintem a legjobb a kategóriájában, terepen is megálta a helyét bár Én nem terepezek, de azért 1X 2X megkergettem. Volt hogy a blokk teteje is sáros volt, de nagyon jól bírta! Remekül pakolható a hátulja és a hátsó ülések is nagyon kényelmesek. Nagyon jól mutatott a küszöbön a POWERED BY MERCEDES BENZ felirat. Ez aztán mindenkit a teljes értetlenségbe taszított. Addíg OK, hogy Mercedes de akkor hol a csillag??? :-) Szerintem nagyon jó autó de érdemes megnézni, hogy milyent vesz az ember (mint minden más autónál) mert ha egy elhanyagolt darabot szerez be az igen zsebbenyúlós mutatvány lesz a kés?bbiekben. Ja és még valami: az enyém direkt váltós volt (1997-ig gyártották). Ez egy kicsit zajosabb de sokkal megbízhatóbb mint a bovdenes! A bovdenes hajlamos a váltóbovden szakadásra. Szinte nincs olyan amelyiknél ne fordult volna el? a szervízesek szerint.
Hibalista
- Kézifékbovden, de ez terepjáróknál egyébként is hiba szokott lenni (21000 FT), hátsó ablakmosó (?FT) de ezt nem csináltattam meg. mert es?ben úgyis mindíg tiszta víz a hátulja, a váltó és a terepváltóban kellett a tömít?pasztát cserélni mert gyöngyözött ki az olaj : 18000 Ft volt de olajcserével együtt (váltó 4.1l, terepváltó 1.9l)!!!!!
Ide hordtam szervizbe
M8 Autóház Veszprém, Pápai út
?k voltak a hivatalos vezérképviselet míg itt volt a típus! Nagyon felkészültek és majdnem minden alkatrészük van raktáron, nem akarnak mindenáron ráddumálni mindent!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
4 WD Kft Ssangyong szervíz
Nagyon vágják a Mussot, iszonyúan tudnak a srácot nem lehet ?ket Ssangyon ügyben megfogni! Alkatrészek ügyében tudnak segíteni, nagyon sok bontott cucc is van náluk, precízek és nem drágák!
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 127300 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Octavia 1,8 20V | Következő autója? | Mitsubishi Pajero 3,2 DiD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |