A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Yeti (2009)

Yeti 1.2 TSI Experience 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Jó elgondolás, felemás kivitelezés

Szöveges ítélet

Tipikus közép-európai vásárló vagyok, az autónál, mint általában a használati tárgyaknál a legfőbb érvek a jó ár-érték arány, megbízhatóság, kedvező fenntartási költségek, stb. Az elmúlt tíz évben mindig Skodáim voltak.

A Yeti mint választás egy pillanatig sem volt kérdéses. Az Octavia ugyan jobban használható és többet ad az ember pénzéért, a kettő közül viszont csak az egyik igazi 'egyéniség'. A főként városi és elővárosi közlekedéshez az alap benzinmotort, a kényelemhez pedig a legmagasabb (akkor Experience, most Elegance) felszereltséget választottam. Mai eszemmel, vagyis három év használat után inkább ez utóbbiból engednék egy 1.6 CR TDI motorért cserébe, pedig ódzkodom a dízelektől, de úgy hiszem ehhez az autóhoz mégis ez a legjobb választás.

Sok jó tulajdonsága van a Yetinek, ezek nagy része már első blikkre feltűnik (kompakt külső méretekhez képest tágas és jól variálható utastér, emelt hasmagasság, kisebb sérülésektől remekül védő fényezetlen műanyag elemek, ill. a ma már ritkaságszámba menő, használható oldalsó védőcsík, stb.), egyéb pozitívumai pedig csak használat közben derülnek ki (kissé kemény hangolású de összességében remek futómű, hatásos kanyarkövető-fényszórók, rugalmas és kellően erős motor, kényelmes első ülések, jó ergonómia, stb.)

Miért érheti kritika?

Belső: azért is esett a választásom a legmagasabb felszereltségre, mert korábbi tapasztalataim szerint ez jobb minőségű utastéri anyagokat is jelent, de ez ma már nincs így. Az ülések huzatai könnyen koszolódnak, hamar kopnak, a padlószőnyeg minden koszt magába szív, cserébe alig lehet kitakarítani. Az ajtópanel csupa műanyag, a rögzítési pontok között kissé meghajlik, bár ez az átlagos felhasználót tán kevésbé zavarja, mint ahogy az ajtók hangja sem becsukáskor, pedig érdemes összehasonlítani az elsőket a hátsókkal, mintha nem ugyanazé az autóé lennének. A könyöktámasz kívánt állásban történő rögzítése sosem egyszerű feladat, hol reteszel, hol nem. Míg az utastér kellemesen tágas és jól használható (kiv. a hátsó ülések rövid ülőlapjai), a csomagtér volumene csalódást okoz, főképp a szélessége, mely a kerékdobok között mindössze 1 méter, ami erősen behatárolja a nagyobb tárgyak szállításának lehetőségét.

Külső: ugyan szabad kézzel egyelőre nem hajtogathatók, de a karosszériaelemek egyes lemezei mintha fele olyan vastagságúak lennének, mint a korábbi Skoda modelleknek. Ettől még egy autó sem rossz, de valahogy nem túl bizalomgerjesztő, amikor autópálya tempónál a motorháztető lemeze kis mértékben ugyan, de elkezd hullámozni, korábbi típusoknál ilyet nem tapasztaltam, mint ahogy az sem volt gond, hogy a szélvédő tisztításakor ütközésig kihajtsuk az ablaktörlők szárait. Ez a Yetinél nem megoldott, mivel azok beleütköznek a motorháztető peremébe - Simply Silly. A biztosítók legnagyobb sajnálatára a méretes fényszórók egy darabból készültek, ami fájdalmas lehet, amennyiben a ködfényszóró esetleges sérülésekor az egész lámpatestet cserélnünk kell, pláne ha az bi-xenon kivitel.

Fentiekkel együtt lehet élni, amivel viszont nem érdemes, az az 1.2 TSI motor. Teljesítményére (105 lóerő, a valóságban állítólag valamivel erősebb), fogyasztására (7-7,5 liter) nemigen lehet panasz. Azonban 30.000 km-nél vezérlés-csere, 40.000 km-nél turbófeltöltő csere (mindez kifejezetten kímélő üzemeltetés mellett) nem egy normális dolog. Akarva-akaratlanul felvetődik a kérdés, hogy mire számíthat az ember 25, 50, 100 ezer km múlva, vagy bármikor a garancia (3 év) lejártán túl? Épp a minap került kezembe egy németországi olvasói levél, melyben a panaszos arról ír, hogy (azonos paraméterekkel rendelkező) autójának motorja pár héttel a garanciális időszak után tönkrement, és a Skoda semmilyen kártérítésre nem hajlandó. D'oh!

Használt autó vételén gondolkodó laikusként azt mondanám, hogy bármikor szívesen választanék az 1996-2007 között gyártott, gazdagabb felszereltségű Skoda modellek közül. Mióta az autóiparban dolgozom, egyre inkább szemet szúr a szinte mindenhol tetten érhető költségcsökkentés. Amit a manapság lendületesen fejlődő, biztonságunkat és komfortunkat fokozó felszerelések, ill. a légszennyezettséget csökkentő praktikák dacára sem lehet megszokni, mert mind inkább szembetűnő és a zsebünkre megy.
El kell fogadnom e tényt, mert nem tehetek mást, és inkább belenyugszom ebbe, minthogy megszűnjön az érdeklődésem az autók iránt, hiszen akkor a munkám sem okozna örömet.
Annyi bizonyos, hogy napról-napra jobban értékelem régi Octavia RS autómat, pedig idestova negyedmillió km-t futott és maholnap 13 éves lesz, de a motorjában még az eredeti turbó tölt.

Hibalista

- Turbófeltöltő, vezérműlánc/feszítőgörgő, légzsákkapcsoló

Ide hordtam szervizbe

Porsche Buda

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Duna Autóház Érd

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Octavia RS Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Yeti 2009 (2009)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)