SupErzsi! :-)
Szöveges ítélet
Nagy változás az előző autómhoz képest!
Hatalmas méretek, rengeteg extra...park asszisztens(jó, hogy a gyárilag szőkékre is gondolt a Skoda gyár :-) , elöl és hátul parkradar, Bi-Xenon fényszóró AFS-el, kanyarodást segítő ködlámpa, 7 légzsák, fűthető és motoros ülések elöl - fűthető ülések hátul(síalagúttal és kartámasszal), gyári levehetős vonóhorog, 6 lemezes CD-s rádió érintőképernyővel, bézs belső, faberakás..
Nagyon tetszik a csomagtér ajtó mozgatása: 4ből -> 5 ajtós..nem csoda, hogy a BMW(!)lelopta az ötletet! :-) Bár többször használom 5 ajtósként, nem zavaró, hogy az előválasztó gombot is nyomni kell!
Óriási ötlet és nagy segítség, hogy vissza lehet hallgatni a forgalmi jelentéseket, hisz azokat tárolja a merevlemezén.
Zavart, hogy a fényszóró már indításkor felkapcsolt ( "0" állásban) , ezért kikapcsoltam ezt a funkciót--> arra ott van az "Auto"-mata fényérzékelő rendszer.
A kocsi kézi váltóval üzemel. Sajnáltam rá a közel fél milliós extra árat..inkább utazó autó --> autópályán: ott a tempomat és nem fárad az ember. Pontos megvezetésű, erős a kézi váltó, gyárilag 400 Nm-erre van kialakítva. Városban nagy segítség lenne az automata, de ennyiért inkább tankolom..nem beszélve az automatával járó többlet fogyasztásáról..valamint a 60ezer kilóméterenkénti szervizeléséről.
17 colos Trifid felnivel vásároltam. Természetesen 18-19 colossal lenne az igazi a megjelenés, de azok a méretek Magyarországon csak a vesekövet rázzák ki az emberből. Nem is beszélve arról, hogy a kátyúk és a rossz minőségű útjaink a futóművet is kellően károsítják! Nem is értem, hogy a nagy múltú cégek, miért építenek több 10 millió dollárért, olyan pályákat ahol a gépkocsik avultatását, az alkatrészek tartós tesztjét végzik..mikor nálunk könnyedén lemodellezhetőek lennének a kérdéses helyzetek! :-)
2009-ben frissítésként: vajbőr belsőt kapott - fekete alcantarával kombinálva.
Idestova 14 éve nyúzom a kis igáslovat és még most is úgy szeretem, mint új korában. Nehéz szívvel fogom lecserélni, de csak 20 éves korában.
Folyamatosan frissítem az oldalt.
Hibalista
- 12.000 km: Bal ködlámpa izzó kirázódott, időben észre vettem-->garanciában orvosolták! - - Gumiabroncs gyorsan kagylósodott, pedig az előírt guminyomáson üzemelt. 15.000 km-er után már zúgott-búgott. Gyári Dunlop Sp Sport Maxx-ot Michelin Pilot Sport 3-ra cseréltem. Mivel nem volt kiaknázva a kocsi teljesítménye, ezért gondolom, hogy gyárilag hibás gumikkal szerelhették fel. A Michelin-el 5 szezont kiválóan üzemelt. - - 39.000 km: bal oldali tükörbe integrált ledes index izzók kiégtek. - - 41.000 km: előizzítási és motor diagnosztikai hibákat írt ki a BC-re. Jeladó cserével orvosolták. - - 68.000 km: hátsó ajtót esetenként, nem húzta vissza a szervómotor. Hibakódokat dobált a hátsó izzókra. Konklúzió: a szélvédő tövében lévő kábelek közül több kidörzsölődött és elszakadt--> garanciában cserélték a kábelköteget. - - 72.000 km: jobb hátsó ülésfűtés kapcsoló középső ledje nem világított--> berendeltek a szervizben egy újat, azzal is gond volt. Majd még egyet...Végül vezérlés cserével és a hibás kábel kimérésével-kiváltásával orvosolták. Közben kiderült, hogy a vonóhorog érzékelője is hibakódokat dobál,szoftverfrissítés ezt is megoldotta... - - 98.000 km: az anyósülés melletti ajtóbehúzó kar felülete mállani kezdett, először csak karcos volt, aztán mintha körömnyi darabok forgácsolódtak volna ki belőle. Elfáradt a habosított műanyag. Bontóból szereztem és cserélve lett mind2 oldalon. - - 150.000 km: EGR hűtőt kellett cserélni. - - 173.000 km: Bal oldali, első féltengely szimeringet kellett cserélni. - - Bár azt mondták csipegetheti az olajat--> nekem még eddig sosem kellett utántölteni.(olajcsere és szűrők cseréje: évente vagy 10.000 km-ként) - Amíg nem üzemmeleg: nem tolom neki, célba érkezéskor mindig hűtöm a turbót! Vigyázok rá, szeretve van! :-) - - - Esőben a vezető oldali ablak gyorsan koszolódik. Talán többet kellett volna modellezni a szélcsatornában..
Ide hordtam szervizbe
Mentes és Társa
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Ferihegy Autó
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 14 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 173000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G 1.7 Cdti | Következő autója? | Lexus LS :-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |