Morgó, a miniszteri autó
Szöveges ítélet
A párommal imádjuk a hatalmas teret amit ez az autó nyújt. Ide tartozik, hogy 2 méter magas, és 120 kilós vagyok. A fogyasztása megdöbbentő-(egy 1.8-as Passat után végképp)- az autópályát végigvigyorogtam amikor hazahoztuk:a fogyasztásjelző 90-120-130 leosztásban 3.6-4.8-5.6 literes eredményt jelzett. 5.5-5.6 a bemért átlagfogyasztása. 101 lóereje eleinte kevésnek tűnt az előzéseknél,de már megszoktam és vissza néggyel megoldja a dolgot.Nyaralásunkon a folyamatos hegymenetnél 2 dl-t fogyasztott az olajból,de azóta nem észrevehető az olajfogyás. Negatívumot keveset tudok leírni,de például a középkonzol éle zavar a gázpedál kényelmes kezelésében (lábalásában?),bár lehet ,hogy csak az én lábam túl hosszú. Ezenkívül az izzókkal akadt gondunk,de ez nem veszedelmes dolog,ha van egy jó ismerős aki kicseréli.Mindenesetre lekopogom ... Eddig jó választásnak tűnik.
10000 km és néhány nap hideg után is csak dícsérni tudom. A fogyasztás a hidegben is fantasztikus. A vegyes átlagot már többször sikerült 5 liter alá vinnem. Igaz ez ráérős 90-100 közötti tempót jelent városon kívül. Viszont az üzemanyagtartályban a gázolaj lötyögése tényleg zavaró.A második olajcserét márkaszervízben csináltattuk,lett is eredménye: az előző helyen(maszek szervíz) lehúzták az olajleeresztő csavarról a menetet.Azt mondják az alucsavar sűrű menete nem bírja az erőltetést. Új menetet kellett esztergáltatni ami megdobta a költségeket (+ 7000ft) Mindenkinek ajánlom a márkaszervízeket,ezen nem szabad spórolni. Igaz az olajat máshol vesszük,de számla ellenében beletöltik simán. 2008. június: Lassan 1 éve hajtjuk az autót és teljesen meg vagyunk elégedve. A fogyasztás a dögmelegben, klímával is baráti. Olajat nem fogyaszt. Hibái: a jobb hátsó ablakemelő szerkezet elromlott. 43 000 ft-ot mondtak rá a szervízben,de a neten olcsóbbat is láttam már. A sárvédőknél hámlik a festés, erre nem tudok árat. Ettől függetlenül, imádjuk.
50 000 ft lett a hátó ablakemelő.
187 000 km-nél sajnos jött egy nagyobb tétel,a kettőstömegű lendkerék és a teljes kuplung cseréje 340 000 ft-os tétel. Ez egy kicsit fájt. Nagyon fájt.
300000 km felett ez-az kihagy:folyamatos az elektromos problémák javítgatása,a futómű nem kátyúkompatibilis. Volt egy lyukas hűtő is.
Hibalista
- Vásárlás után teljes vezérlés csere: 88000ft - Izzók: 1000 ft - féltengely gumiharang 7000ft (142000km-nél) - Hátsó ablakemelő szerkezet 50 000 ft (150 000 km-nél) - Kéttömegű lendkerék+kuplung 340 000 ft (187 000km-nél) - 300 000 km felett illő a teljes futóművet átberheltetni. - A lengőkarok nehezen viselik a kátyúkat... -
Ide hordtam szervizbe
Sanyi. Ügyes és olcsó,de legalább nem drága.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 127000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 200000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Passat 1.8 | Következő autója? | Superb |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |