Lucy A Királynő!
Szöveges ítélet
Mivel is kezdjem.Talán azzal,hogy rengeteg ítéletet elolvastam,szinte mindegyik autó márkáról.Egyszerűen kíváncsiságból.Magam is ítélkeztem a saját autóm felett.Nekem egy Seat Toledo-m volt(A megbízható társ néven írtam róla)Meg voltam vele elégedve,nekem bejött a technika,amivel összerakták.Mindenképpen VW családon belüli márka jöhetett szóba új autó gyanánt.Passat,az új limitált darabszámú Seat Toledo "Open" 2.0 PD TDI motorral,Škoda Octavia RS,170LE dízel motorral,és álmaim autója,egy Škoda Superb.Igaz ezt már csak az 1.9 PD TDI 115LE motorral lehetett megszerezni.A Passat nép autóként van jelen társadalmunkban,na jó,sokat látni belőle,és annyival nem jobb,mint amennyivel drágább,mint pl. egy Superb.(sok fekete csillag a Passatnál,igaz azok 2005-ös évjáratú autók voltak)Így ez nem jött be.Az új Toledo.A népítéletben is jól szerepelt,én magam is ismertem,de a kemény,és csúnya műanyagok,és a kisebb térkínálat miatt már elég volt,hogy nálam a második helyre szoruljon.Rs Octavia,fekete,combi,alig drágább,mint a Superb.A sebesség már nem elsődleges szempont nálam,de ettől még ott volt a Toledoval a 2.helyen.Mindezekért az apró,semmitmondó kifogások miatt,és mert mindig is egy akkora autóra vágytam,mint a Superb,ezért is tettem le a voksomat ennél az autónál.És mától már az én garázsomban áll.Egy álom valóra vált!
2008.03.12-én vehettem át az új,és gyönyörű Škoda Superb autómat.
Azóta,az előírt,vagy inkább javasolt 1.500km bejáratás megvan,ezért a következő igazságokkal tudok szolgálni:
Kívülről az autó tekintélyt parancsoló,de mégse félelmetes.Fekete színben jól,és szépen mutat.Kis króm az ablakkeretben,hátsó ablakok sötétítve,mert a megjelenés is fontos :-)
Az autó belülről hatalmas.Ez nem meglepő,mert 4.803m hosszú.Az én 194 cm magasságomhoz beállítva a vezetői üléspozicíó után is akkora hely marad mögöttem,amit szavakkal nem lehet kifejezni.Mégis!Gigantikus!A hátul ülök nagyon kényelmesen elférnek.Hosszú út alkalmával sem változik a helyzet.Persze én még nem ültem hátul,de ez a visszajelzés jött a családtagok részéről.Elől mindenesetre az ülés nagyon kényelmes,könnyen beállítható.A gerinctámasz jól funkciónál.
A belső kialakításnál használt anyagok puhák,és finomak.Nem kopog,nem zörög semmi.A felhasznált bőr,például a kormányon,nagyon kellemes,jó fogást nyújt.
A multikormány könnyen kezelhető.Remek,és szép hangzást nyújt a 280W összteljesítményű Sound System rendszer.A fontos adatok pedig megjelennek a Maxi-Dot kijelzőn.A számítógép,és a tankolás után kiszámolt átlagfogyasztási adatok között után 0.2dl különbség van.Ennyit csal a fedélzeti.Ez belefér.
Az autó gazdagon felszerelt extrák tekintetében,már alapból is.Kiemelném a Bi-xenon-t,ami remek fényt biztosít a sötétben.Ha pedig a távolba kell használni,olyan érzésed van,mintha a világ végére is ellátnál.Nagyon hasznosnak tartom.Tolatóradar szintén hasznos plusz,és meggyőződésem,hogy kell is ehhez az autóhoz.
A csomagtartó térfogata 480l.Ez a méret bőven megfelelő pakolásra.Praktikus a kis szatyor tartó,mely vásárlás után segít abban.hogy a teli táskánk ne boruljon el.
A motor,a már említett 1.9 PD TDI 115LE,és 250NM.Kevésnek hangzik,elsőre!De ez nem igaz!Kettes fokozatból szépen meg lehet indulni vele,majd harmadikban,negyedikben is tovább fokozódik az erő!Száguldozni nem fogsz vele,de ez az autó nem is erre szolgál.Viszont előzéseknél,kigyorsításoknál szépen húz!
Szépen mozgatja az 1.438kg önsúlyú autót.
Szerettem volna már gyárilag egy chiptuningot,átírva a motorvezérlő számítógépet,de bizonyos okok miatt ez nem volt akkor lehetséges.Majd idővel,talán ha lejár a 3év garancia,vagy majd akkor,ha nem lenne elég a meglévő húzó erő.Akkor majd 143Le,és 315NM is elképzelhető.
Szóval a fogyasztás autópálya használat után 5.2l-5.4l/100km.Ez szigorúan állandónak mondható,130km/h sebességhatárt betartva mérte a technika.Viszont főúton,itt a 90km/h sebesség felső határt betartva,4.3l-4.8l között evett.Kimondottan városi közlekedésre nem nagyon használom,így nem tudom milyen az autó fogyasztása.A motor EU 4.Széndioxid kibocsájtás 153g/km.Van korszerűbb dízel motor,de ez a motor nagyon keveset eszik,alacsony a fogyasztása.Főleg amikor egy ekkora kasznit kell mozgatnia.
A motor alapjáraton a megszokott VW hangzású dízel.Viszont ha bemelegszik,vagy ha már haladunk az autóval,semmi,ismétlem,SEMMI hang nem szűrődik be az utastérbe.Nagyon halk,és csendes.Szervízperiódus 2 év,vagy 30.000km.A futómű remek.Az út hibákat nem veszi fel.Nagyon kulturált az egész autó,nagyon egyben van!Imádom,és vezetni is.
Mindenképpen,további használat,és belehajtott km-ek után folytatom az ítélkezést.
Nagy szeretettel várjuk a Superb II-t,hogy meglássuk,lehet e tovább előbbre lépni a fejlesztésekben,megbízhatóságban,melyet nagy odafigyeléssel tettek ennél a modellnél.
Ha beválik,az lesz a következő autó,ha vásárlásra kerülne sor.
Mert a jó,csak jobb lehet!Szeretettel várjuk!
2008.05.24.
Már megérkezett az új Superb,mely nagyon jó nemzetközi visszhangot kapott!Várjuk az egy hónap múlva esedékes magyarországi premiert.
De addig is a mostani autómról.2 hónap,és 12 nap után picivel több van a km mutató szerint 4.500km-nél.Az autó továbbra is tökéletes!Nagyon elegáns,csinosítása folyamatos.Egyenlőre krómcsíkok az ablak alá kerültek,de körbe is végig fognak futni.A gyári 205/55 R16-os abroncsokat lecseréltem 225/45 R17-es Michelin abroncsokra.Hozzá gyári"X-TENDED"felni lett rendelve,melyre sajnos még várnom kell.Ezen túlmenően a fogyasztás beállt az 5.5literes átlagfogyasztásra,de én folyamatosan azon vagyok,hogy csökkentsem ezt az értéket!Volt egy eset,amikor a fedélzeti számítógép is mutatott 4.1 litert,és tankolás után is 4.08liter jött ki a számítás alapján,de ezt nekem senki nem hitte el,hiába készült felvétel a fedélzeti által mutatott értékről,és hiába voltak a megtett út,és a tankolt mennyiség számadatai közzé téve.Végülis mindegy,mert nagyon keveset eszik.Kapott egy kis tuningot,így most 145LE,és 320NM.Még mindig imádom,ajánlom,még akkor is,ha itt van a következő generáció!Perverzül jó autó!!!Még későbbiekben folytatom!
2008.06.22
Mai nappal 6.744km-t tettem meg az autómmal.Most két nap alatt 1.300km-t vezettem le.Egy cseppet sem lehet elfáradni az embernek ebben az autóban ülve!Nagyon kényelmes!Hihetetlen az autó!Lecserélődött a gyári 205/55 R16 abroncs,egy 225/45 R17-re,és hozzá nem sikerült "X-TENDED"felnit szerezni,hanem "CYGNUS"került rá,de szerintem ezzel is nagyon szép lett.Továbbra is csendes,ha nem csendesebb az autó,mint volt!
Fogyt.köv.!
2008.09.01
Elértem az autó féléves korára a 10.000km-t!Elég gyorsan,hozzám képest.De a munkába járáshoz elengedhetetlen.Persze ez csak az egyik ok,a másik,hogy remek vezetni,az ember ki se akar szállni az autóból!
Természetesen az autó hibátlanul működik,pont úgy,ahogy elhoztam a szalonból.Némi kis adalék,hogy 9.500km-nél egy picivel lejjebb volt a minimumnál az olajszint,rá kellett tölteni.Nem sokat,6dl elég volt,és beállt a min.,és a max. közé.
Majd még folytatom!
2008.11.30
Az autó továbbra is fantasztikus!Remekül megy,a fogyasztása is olyan,mint volt,egyszóval Superb!A múltkor megmaradt 4 deci olajat is beletöltöttem,és most pont a max. helyen van az olajszint.Ha jól meggondolom 13.000km alatt öntöttem bele 1 liter olajat.Most majd elválik,hogy ezt mennyire kell gyakran megismételni.Felkerültek az autóra a téli kerekek,gyári 205/55 R16-os méretben.Kicsit zajosabb,de nem veszélyes.Egyenlőre nincs különbség a nyári 17-es,és a téli 16-os abroncsok között,már ami a fogyasztást illeti.
2009.03.12
Ma lett 1 éves az autóm!Eddig 19.008km-t sikerült az autóval megtennem.Gond,vagy probléma nélkül,semmi olyan meghibásodás amelyről beszámolhatnék nem fordult elő!A 19.000km alatt összesen 1.3liter motorolajat öntöttem utána,az olaj fogyás miatt.Shell Helix Ultra VX 5W-30-as olajat használok.9.500km után került 6deci(ekkor lett félig az olajszint),majd 14.000km magasságában a maradék 4deci.(ezután az olajszint már a maximumra állt)Most 5.000km megtétele után szintén nagyjából félig volt az olajszint.3deci rátöltés után a maximum szint alatt 2mm-rel került fentebb ez a szint.
Az autó fogyasztása a hideg időkben megnőtt,de nem veszélyes módon.Az 5.5-5.6 átlag helyett,6.0-6.2 között jön ki az átlag,ugyanolyan vezetési stílus mellett.A fogyasztás mérő fedélzeti számítógép tűréshatáron belül"csal"az értékekkel.0.1-0.3deci között szokott lenni az eltérés,mondhatni pontosan mér.
Most már jön a jó idő,ezért visszakerültek a 17-es kerekek.Az autó továbbra is megérte a pénzét,és tökéletesen működik!
Későbbiekben folytatom tovább.
2009.07.04
Jelen pillanatban 23.305km-t futott a lassan 16 hónapos autóm.Remélem 2 éves korára elérem a 30.000km-t,de ha nem akkor is megy kötelező szervizre az autó+zöldkártyára.19.000km-nél történő feltöltés óta nem ellenőriztem az olajszintet.Azóta 4.000km-t tettem meg,lassan félig kell lennie a szintnek.Úgy számolok,hogy mire megy szervizbe a minimum szinten lesz az olaj.Akkor úgyis cserélik,szóval nem nagyon akarom már feltölteni az olajszintet,ha nem muszáj.Az autó továbbra is remek,kitűnő,a legjobb!Az autó működésében semmi zavar!
Folyt.köv.
2011.12.13
Lassan 4 éve hajtom ezt az autót,és 66.600km-t már letudtunk együtt.És semmilyen(!!!) meghibásodásról nem tudok írni.Legutóbbi szerviz utáni 10.000km megtétele után 4deci olajjal töltöttem fel,hogy az olajszint középen legyen.
Fantasztikus ez a Superb.Már most sajnálom,hogy el kell majd adnom.De addig még használom egy keveset! :)
2014.03.23
Az autó 6 éves,103.000km-t futott.Még mindig olyan,mint amikor megvettem. :) Semmi baja,csak a kötelező szervizek.Imádom!
2020.07.27
Az autó eladásra került,12év alatt 0=nulla meghibásodás. 199.540km-t futott alattam,imádtam,imádom,de volt egy jó ajánlat Octavia 3 FL-re,és megcsíptem.
Hibalista
- Az összesen 4 darabból álló tolatószemek közül kettő ragasztása elengedett,ezért ezek újra lettek rögzítve.Garanciában megoldották. - Azóta még egy alkalommal a másik kettő tolatószem ragasztása engedett el.Ezért már fizettem,összesen 7.000ft-ot. - 2014.03.23.-án az egyik tolató szenzor ki lett cserélve. - Az eladás napjáig,2020.07.27.-ig semmi,csak a kötelező szervizek,kopó alkatrészek cseréje.
Ide hordtam szervizbe
Škoda Várkapu Autóház-Nagykanizsa.Már megszűnt,mint hivatalos Škoda márkakereskedés. Első alkalom Wolfautó-Székesfehérvár. - Nem volt gondom velük,csak 2.alkalommal nem ajánlottak árajánlatot szervizköltségre,így nem oda mentem.Második alkalom Leier Autó Kft - Celldömölk. AJÁNLOM!Kor-Autó Keszthely Hivatalos Skoda szerviz:Megbízható,pontos,és olcsó.2017-től már visszaadták a Skoda szerviz titulust,de továbbra is oda vittem,hiszen a szakemberek továbbra is ott dolgoztak akik előtte.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 4 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 199540 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Toledo | Következő autója? | Skoda Octavia III. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |