A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Roomster (2006)

Roomster 1.6 Style Tiptronic 

Az ítélet értékelése
3,8(10 db)

Ez is csak egy autó...

Szöveges ítélet

2009. január
Jól gyorsulna ha ehhez a 105 lóhoz még lenne benne legalább plusz 30 mert a kaszni közel 1,2 tonna, meg némi többlet nyomaték sem lenne rossz. A kormányszervó nekem túl sok, 140 fölött nagyon lágy a kormány (a Golf 4-re is többen írták ezt). Az egyenesfutás a hátsó beállítási hiba miatt rossz (hátsó kerék nem állítható). Sokkal többet fogyaszt, mint amit a gyár közöl, tisztán városi forgalomban 10,5 liter óvatos vezetéssel, vegyes forgalomban sem megy 9 liter alá 80/20 város/országút. Ha csak sztráda és 90-110 között megyek, akkor tényleg "alig" fogyaszt. 130-tól a kerékzaj erős és a motor sem halk! Remekül lehet parkolásnál lavírozni, ez az első futómű tényleg sokkal jobb mint a Suzukié.

A 6 fokozatú tiptronic váltó teszi a dolgát de a hangja elviselhetetlen, képtelen vagyok megszokni.Gyorsításkor nyúlós, síró hang, a korábbi autóim (Golf II. Swift) mély torokhangon reagáltak (ez is AISIN WARNER váltó, mint a Golfban és a Suzukiban). Az elektromos gázpedál kissé - nekem legalábbis - lassú, letaposod és nem azonnal reagál (vagy a kickdown lassú), előzésnél zavarba ejtő tud lenni. Az autó a magassága ellenére kanyarban nem billen zavaróan, jó ötlet volt, hogy a hátsó nyomtáv nagyobb az elsőnél, viszont a gyári 15"-ös peres gumi a korábbi 14"-es helyett "rázósabbá" tette az autót, minden kis kavics érződik belül, de látványnak így jobb. Jól kilátni minden irányban, csak az A oszlop takar túl sokat(2 méterről simán kitakar két egymás mellett álló embert), és az oldaltükrökbe napfénynél betükröződik belülről a műszerfal (az a sok műanyag műkróm), lehet forgolódni.

2011.
Most, másfél évvel az autó megvétele után ide kívánkozik egy kiigazítás:
ez volt az első elektronikus gázpedál vezérlésű autóm, eddig tartott míg megtanultam vele "lassan" menni. Ettől a fogyasztás tisztán városi forgalomban lement 9,5l/100km-re, az sem kevés, na de ez egy elavult (kb. 14-15 éves konstrukciójú 1,6-os szívó) motor.

Hosszabb használat után derült ki, hogy az ülés kényelmetlen, egyfelől túl kemény, másfelől az oldaltartása kanyarban nem megfelelő (Style felszereltség) esetleg én vagyok túl sovány, nem töltöm ki az ülést.
Megjött a tél és ezzel lehullt a lepel a fűtésről! Nos az gyenge, pontosabban a lábfűtés, ami a legfontosabb lenne, nagyon gyenge. Fejirányban jól fűt, már piros mindenkinek a füle, a lábfejed meg majd meg fagy! Állítólag valami terelőt lehet állíttatni, na majd...
A fűtés felül teljesen elzárható, de akkor sem jön alul több meleg és még nincs is igazán hideg idő. A régi Suzukim úgy fűtött, hogy a gatya lerohadt tőle.

2012.
Na, ma mentem vele 180-at, de aztán ott a vége, háááát kell egy kis türelem mire 160-ról feljut 180-ra. Átlag 130km sebességnél, amiben kb. másfél órányi volt a 180km/5500fordulat a fogyasztás 12.4 liter !!!! Csukott ablakoknál még éppen elviselhető a kerék és menetszél zaj meg az üvöltő motor, de nyitott ablaknál beszélgetni azt nem lehet.
2010. január. Megjöttek az esők, a külső tükörfűtés gyengécske. A menetszél előbb megszárítja. A kapcsolója meg egy rémálom, utoljára a Zaporozsecben láttam ilyen kapcsolót. Először azt hittem letört, mert úgy fityeg ha fűtés állásba kapcsolom.
A gyári nyári gumi - Bridgestone 195/55 R15 - irgalmatlanul csúszik a hóban, valószínűleg a szélessége miatt (ugyan ott a keskenyebb nyári Michelin ami a Suzukin van, vidáman elmegy), jó dolog az ESP!!! Viszont ez a Bridgestone nyáron sokkal jobban tapad mint a Michelin, élmény az autót kanyarban, nagy sebességgel vezetni, semmi csikorgás...
13 ezer km.-nél(11 hónap)az első kötelező. 37 ezer Ft. 4 liter Shell Helix 5W40+olajszűrő+mobil garancia+fagyálló+hibatároló kiolvasás+munkadíj.

A pakolhatóságról:
Hiába a két kesztyűtartó, olyan rossz a kialakításuk, hogy keveset és rossz hozzáférhetőséggel lehet bele pakolni. Szűkek és kevés a mélységük, ez vonatkozik az első ülések alatti rekeszekre is (de legalább van!). A csomagtartóban lévő kerékjáratok feletti rekeszek hibája, hogy az oldalfalakat tartó bepattintós műanyag fülek kicsúsznak így minden kihullik belőlük. Ez igaz a padlón lévő rekeszre is, de azt kivédtem, gumipókkal!

A hirtelen mozdulatok kerülendők az utastérben, ha beütöm a kezem bárhol, csontig lejön a bőr róla, mert belül smirglivel (vö. csiszolópapír) van burkolva minden, akár szövet akár műanyag, az egy kormány kivételével (Golf 4-es kormány van benne, a négy küllős). Én a nagy raktér és az automata váltó miatt vettem, annak idején ezt a két tulajdonságot, ezért az árért csak a Roomster tudta.
Az autó projektoros fényszórói szerintem gyengék, vagy a szemem gyenge.
A 2010-es nagyon meleg nyárban kiderült, hogy a klíma nem hűt eléggé. Fele gáz hiányzott!

Az autó hasmagassága kevés, nem off-road autó, ahol az 1.3-as Swift röhögve elmegy a Börzsönyben, oda ezzel be sem lehet menni (én megpróbáltam!). A hátsó kerékagy még annál is lejjebb van.

95-össel 1-ben, 2-ben gyorsítva csörög, 98-assal is. 100-assal? Hát azzal nem. Ha úgy adódik, kipróbálom vajon a Lajtán túli 95-össel milyen.

2013.
Védelmet raktak az autóba, DrMinit:
motortérzár
immo a motortérbe
zárdugó
(aztán amikor az akksi kuka lett, nem tudtam bejutni, mert a vésznyitót persze megspóroltam annó)de végül nem lett barmolás

Egy nyest megette a motortéri hangszigetelés egy lángosnyi darabját (lángos helyett)a gépháztetőről.Kapott nyestriasztót, nem sípolót, szagtalant. Az milyen büdös, igen a szagtalan riasztó!

Megcsinálták a 30-ezres szervizt. Olaj+olajszűrő+légszűrő+pollenszűrő+mobilitás garancia+hibatároló kiolvasás+fékhatás vizsgálat+munkadíj=57eFt.Márkaszervíz!

Megcsinálták a 40-ezres szervizt. Olaj(long life)+ szűrő, fékolaj csere, levegő- és pollenszűrő csere, kerekek felcserélése = 34.000Ft. (nem márka szervíz).

43.000Km első fékbetét cserék. 19.000,-Ft,
2 db új Hankook gumi előre 46.000,-Ft.
Műszaki vizsga:21.000,-ft.

2014
Meglett az 50-ezres szerviz, a szokásos dolgok plusz benzinszűrő és ablaktörlő csere, 35.000Ft.

2015
60-ezres szerviz, Olaj 5W40 Mobil, szűrők, gyertyák és a hátsó féken tárcsa és betét csere 61.000,-Ft. Ugyan ezekre árajánlat Derzbach-tól 180.000,-Ft.
2 db új Nokian nyári hátra 47.000,-Ft.


2010.04. 15.000Km.
2011.02. 25.000Km.
2011.11. 32.000Km.
2013.03. 43.000Km.
2014.01. 50.000Km.
2015.08. 60.000Km.
2018.08. 75.000Km.

Hibalista

- Már a gyárból hibás hátsó futóművel érkezett (egyenes futás), (még várok a javíttatásával mivel nem állítható, nagyobb barmolás lenne a javítás mint amennyit megér, márkaszervíz úgy tett, mintha állított volna rajta!!) .Eddigi hibák: többször előfordult, hogy a váltó normál állásában, padlógázzal megindulva leesett a fordulat 5500-ról 3000-re, majd magától visszament-állítólag légtömegmérő, de mondtak EGR szelepet is-hibakód nincs.Aztán a hiba megszünt. Kezdem hallani első fokozatban a fűtőventi hangját és volt már hangja a benzinszivattyúnak is (ez utóbbi egyelőre megszünt). - 17 000Km. Letört a nem gyári(de a szalon által ajánlott) könyöktámasz. 5500,-Ft. - 30.000km. bal első tompított kiégett - 32.000km. jobb első tompított kiégett - 37.000km. Klíma töltés 8900,-Ft. Nem márkaszervíz! - 43.000Km. Első fékbetét cserék (Ferodo) 19.000,-Ft. - 48.000Km. Első ablaktörlőlapátok és benzinszűrő csere 6.000,-Ft. - 50.000Km. Akkumulátor (öt év után). Sürgős volt ezért márkaszerviz (ne azzal menjen az idő -13 fokban az utcán, hogy hol is van a negyedik lefogató csavar, ja és hosszabb 1 centivel mint amennyi hely van, de mindjárt hozunk egy másikat) így aztán 10 ezerrel volt több a kelleténél! Aki hülye haljon meg! Már a nyáron gondoltam az akksira, de reménykedtem. - 54.000Km.Elpattant a bal hátsó lámpabúra, csak kompletten cserélhető 22.000,-Ft. - 70.000km két hátsó lengéscsillapító csere, új akksi

Ide hordtam szervizbe

Derzbach, a szakmaiságról még nem tudok véleményt mondani, majd ha javítanak valamit. A hátsókerék hibára való reagálásuk miatt csak ennyit érnek (a jobb elsőn !!! állítottak, a kormány ettől félreállt, nem zavarta őket).

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Egy szerelő erzsébeten, gyors, olcsó.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2009
Kényelem (7) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 75000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Swift 1.3 automata Következő autója? nem tudom
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Roomster 2006 (2006)

További ítéletek (47 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)