Méltánytalanul elhanyagolva
Szöveges ítélet
Amit alapvetően a típusról tudni kell : a 135-ös (1272db) és a 136-os (9708db) viszonylag csekély legyártott darabszáma miatt ritka, 130-as, vashengerfejes társából lényegesen több, 22475db készült. Kizárólag alu hengerfejeset kerestem, így a 135-ös és a 136-os jöhetett csak szóba. Összehasonlításképp: a Lancia Delta Integrale-ból 44296db készült. 1982 és 1990 között nagyjából ennyi Skoda coupét (Garde és Rapid) gyártottak.
A magyar példányok szóba sem jöttek,egytől egyig sokadik tulajos,barkácsolt példányok,érintetlen kocsi itthon nincs,hogy a 2 autóból összetákolt példányokról ne is beszéljek. A kereséskor azt is könnyen belátja az ember,hogy a jó autó nem eladó, az egyik nagy magyar használt autó hirdető portál éves szintű 4-5 darabos kínálata nem fogja meghozni a várt csodát...
2010 derekán döntöttem el, hogy kell egy gyári állapotú,barkácsolásmentes 136-os Rapid hobbiautónak. Napfénytetős kocsik kizárva,azok szinte egytől-egyig utólagos módosítások. Az autót 2011-ben, szlovákiában találtam, itt nagyobb volt a kínálat mint Magyarországon. Mivel a legfőbb kritériumok teljesültek, ezért megvettem.
A felújítási procedúra közel 1 évet vett igénybe, ennél jóval többet a szépítgetések, mivel az alkatrészek beszerezhetősége itthon igen nehézkes.
Hogy mit gondolnak azok, akik meglátják, arról mesél az ábrázatuk. A legtöbben a hüvelykujj felmutatásával fejezik ki tetszésüket, ami nekem bőven elég visszajelzés arra, hogy érezzem, volt értelme beleölni annyi időt és pénzt.
Hibalista
- Ami javítva lett: - -3-4 helyen kavicsvert szélvédő, - -gyújtáskapcsoló lötyögött, - -törött gázpedál, - -leesett ülésdöntés állító gomb, - -törött tőcsavar,ugyanazon a keréken láthatóan szálszakadt gumi, - -gázvisszahúzó rugó hiányzott, - -belső tükör az ülés alá dobva, - -favorit kormány és váltógomb, - - kézifék nem működött (szerencsére csak be kellett állítani), - -jobb ablakot csak félig lehetett lehúzni (rugó visszahelyezése), - -indexkapcsoló lötyögött, - -halott km óra, - -bal oldalt törött ablaktörlőlapát - -bal ajtó lógott, - -ablaktörlő nem ment vissza alapállásba - - Ezeken kívül ami még javítva lett műszaki előtt: komplett fékrendszer,függőcsapszegek,gömbfejek,ajtóhatároló,fűtőradiátor csere,vízpumpa csapágyazása,hűtőben lévő hőgomba csere,olajgomba csere.
Ide hordtam szervizbe
Maszek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |