Takarékos, érzelemmentes tárgy.
Szöveges ítélet
Eljött az első márkaszervízes olajcsere ideje szűk másfél év és 30.000 km futás után. Márkaszervízben 70.000 Ft, de ennyiért alaposan át is vizsgálják és a szavatosság is tovább él. Főleg utóbbi miatt választom a márkaszervízt.
15.000 km-nél sk cseréltem olajat és szűrőt előgondoskodás és spórolás céljából.
Ezidő alatt két költségesebb javítás lett volna. Egyrészt klímakompresszor csere, amit szerencsére a használtató-márkakerekedés és az importőr szavatosságban megcsinált, ezért nekem nem volt költségem vele. Másrészt a vízpumpa eresztett hangyányit, itt viszont az anyagköltség felét én álltam.
Ezekhez képest apróság a lengéscsillapító porvédőjének cseréje. Bár márkaszervízben háromszoros áron csinálták volna.
Az utolsó piszlicsáré hiba bepdig egy darab 21W-os izzó. Ezeken kívül semmi baja nem volt eddig, ami újonnan jött volna elő.
A kocsit úgy vettem, hogy tudtam a sofőr ajtót sérülés miatt márkaszervízben, gyári technológiával javították. No ebből a gyári technológia sántít. Sokszor rezonált valami az ajtóban, ezért szétkaptam. Két popszegecs feje is letört, ill. egy kábel viszonlag szabadon lengedezett. Ez utóbbi okozta a zörgést. Mióta elhárítottam, nincs több zavaró zörgés. Így nem maradt más, mint a szélzaj. Sajnos ez a típus velejárója, 0km-es kocsiban is pont ekkora. Elfogadtam.
Manuális váltóval szerelték a kocsit, mégpedig egy igen hosszú kiosztásúval. Városban szokni kell, igényli a "kihúzatást" 3-asban 50-ig, 4-esben 65-ig. Sík úton, egyenletes tempóval meg lehet kockáztatni az 5. fokozatot akár a 70-es táblánál is, de kigyorsításra már határozott lehörgéssel reagál. Hiába a váltósegéd által kijelzett fokozat, ha azt használom, mindig hörög. Sajnos ez a típus velejárója.
Elfogadtam.
Menetdinamikát illetően a futómű kényelmes, kanyarban is stabil (a kresz betartása mellett) a gyorsulás viszont harmatos. Kicsi ez a motor ehhez a kocsihoz. Egy személy esetén még lehet esetleg örömködni kicsit, nagyon kicsit, viszont több fővel, csomaggal már indokolt a visszaváltás előzéskor, akár két fokozatot is a hosszú váltó miatt.
Elfogadtam.
Még mindig a hosszú váltó, csak hogy előnye is legyen. Autópályán, valós 130 mellett kb. 2500-at forog percenként és 5,3-at eszik 100 km-ként átlagosan. Városban alig-alig használom, sokkal inkább hétvégi 2*200km-es ingázásra. Az 5,3-as átlag így jött ki, ami nem rossz szerintem.
Na ennek örülök.
A festését gyűlölöm. Hiába metál, csak patyolattisztán csillog szépen a napsütésben, ellenben a legapróbb kosz és karc is meglátszik rajta. Utóbbiak pedig gyorsan szaporodnak, mert gyenge/vékony a lakk és festék réteg. Magasnövésű virág, köröm, kb bármi megkarcolja.
Elfogadtam, de emiatt nem szeretem a kocsim. Mindig fintorogva nézek rá.
Összköltségét tekintve, tehát a vételáron kívül azt, amiért pénzt adtam 40 Ft/km jött ki eddig. Prémium gázoljat tankolva, nincs az üzemanyag duplája.
Na ennek is örülök. 50 Ft/km vagy e feletti értékre becsültem vásárlás előtt. Emiatt nem adtam még el.
Update1:
Eltelt két év vásárlás óta, most esedékes a harmadik olajcsere (45 ekm futás után), ezúttal megint sk. Hihetetlen, de semmi baja. A bal első helyzetjelző valamiért másodjára is kiégett 10ekm-en belül valamint a jobb oldali menetfény izzóját is cserélni kellett. Ennyi az össz hibája. A gyári ablaktörlő elvileg Bosch Aerotwin 936S, mely újkorában jól törölt, pár hónaposan már csíkozott/nyikorgott, két éves korára pedig vízfátyolt húzva lett használhatatlan. Ezért most Valeo VM310-re váltottam, kíváncsi vagyok lesz-e különbség. Update: nincs különbség, ez is hamar tönkrement. Azóta olcsó lapátokat használok, azok is bírnak egy évet, de hatod áron.
Ami nem tetszik: borzasztóan szaporodnak a mikro kőfelverődések mind a motorháztetőn, mint a szélvédőn. Utóbbi már zavaró, ha épp szerencsétlen szögben ver be a Nap, mert ilyenkor ezernyi apró fénypötty töri meg a napsugarakat. Szerencsére csak hajnalban/napnyugtakor áll elő ez a helyzet, így míg nem lesz gyakoribb a kellemetlenség, addig nem cseréltetek szélvédőt.
Kapott az autó pár extrát is. Kopásmegelőzés céljából beépítettem egy Calix RE670-es, elektromos motorolaj előmelegítőt. 2 óra alatt kb 40 fokra tudja felfűteni az olajat, aminek legszembetűnőbb hatása, hogy pöccre indul télen-nyáron. Városban, télen egyébként előmelegítés után is kell neki 5,5 km, míg eléri az 50 °C-t (az olaj), nyáron viszont már 1,5 km is elég ugyanerre. Előmelegítés nélkül 7 ill 3,5 km ugyanez az paraméter, tehát nem jelenthető ki, hogy sokkal hamarabb bemelegszik. Inkább az indítózáskor történő kopásmegelőzés a fő előny, a 40 fokra előfűtött olaj hamarabb elér a szűk helyekre is, gondolom ezért indül pöccröff. Előmelegítés nélkül is indul télen, de nagyon kelletlenül, mint akit másnaposan nem hagynak kialudni magát, teker hármat-négyet zavaróan lomhán, már azt hinné az ember, hogy az akku is döglött, végül beröccen, de dedog pár másodpercig, végül csak kisimul a járása és lehet indulni. Na ez nem tetszett, ezért döntött az olaj villanyfűtése mellett.
Láthatóságot tekintve is fejlesztettem. Osram Night Breaker Laser H7 tompított izzók kerültek beszerelése, mivel a gyári Hellákkal semmit sem láttam. A különbség szembetűnő, azt mondanám, hogy az összes gyengébb izzó kukába való. Persze Xenon lenne az igaz vagy bármilyen gyári LED, de ehhez a generációhoz sajnos még nem volt utóbbi elérhető. A túlfeszített Osram-ok élettartamának csökkentése érdekében csak akkor kapcsolom fel őket, ha a tompított fénye már javítja a látást. A láthatóságot a gyári menetfény 21W-os teljesítményű izzói garantálják, ill. egy szoftveres módosítás mely révén nappali menetfény üzemmódban a hátsó helyzetjelzők és a rendszámtábla világítás is aktív. Szürkületben ill. kora reggel, amikor a topmított érdemben semmit sem adna, jobb ha hátul is ég a helyzetjelző, elöl pedig a nappali fény.
Update2:
Lefutott az újabb 15ekm, így olajcsere, olaj/lég/pollen/üzemanyagszűrő csere következett. Utóbbi három olyan retkes volt, hogy elhatároztam ezentúl a gyári ajánlástól eltérően 30 ezrenként fogom cserélni. Egyébként is volt egy kis hidegindítási probléma, nevezetesen minden harmadik, negyedik hidegindítás kelletlenül és sokáig tartott. A fenti kisszervíz ezt megoldotta.
Történt egy váratlan, így sos volta miatt drága javítás (igazából csere) is: az egyik jobb első fékbetét olyannyira elkopott (1mm kopófelület maradt), hogy a betét hordozója hozzáért a tárcsa vállára. Azt ugyan tudtam, hogy tengelyenként legfeljebb egy kopásjelző van a kocsiban, de azt nem, hogy az enyémbe még az sincs, ugyanis a két féle fékrendszer közül az olcsóbb, kopásjelző nélküli került bele. Ezért jelentős hétvégi felárral lettek az első betétek cserélve.
Egy hétre rá elkezdett kopogni a jobb hátsó futómű, most ennek (hátsó lengéscsillapítók és/vagy toronycsapágy) cseréje lesz terítéken. Sajnos kezdi az autó produkálni az egyelőre még nem horribilis, csak kellemetlen szervízköltségeket. Az átlagfogyasztás is növekszik, az elmúlt 60eKm-re 5,47 jött ki.
Update3: immár 90ekm-t töltöttünk együtt. A hátsó futómű kopogása elmúlt magától, most az első kopog rossz földúton. Egyelőre ráhagyom, hátha ez is meggyógyul. Csáposon feszegetve nem látszott hiba rajta.
Van az öreg székely meg a lova vicc. No én most mondtam, hogy EGY!. Autóúton izzító jel, check engine, limp mód. Egyes henger injekor hiba. Egy új injektor és a másik három felújítása szakszervízben, szerelés márkaszervízben 338eFt-ba került. A hiba előtt 36Ft/km volt az üzemeltetési kötlség, most ismét 40Ft/km, mint az elején. Tehát anyagilag nem vészes, csak egyben esett rosszul kifizetni az injektorszervíz díját.
A felújítás óta sokkal jobban gyorsul, finomabb a motor járása, talán a fogyasztás is csökkent, regenrálás hatékonyabb, viszont negyedikben megjelent 50...70 között némi remegés, ami korábban nem volt. Majd elválik, hogy ez minek köszönhető.
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/766563.html
Hibalista
- Klímakompresszor csere 360.000 Ft / 0 Ft (márkaszervíz) - Vezérlés idő előtti cseréje vízpumpa szivárgás miatt 210.000 Ft / 80.000 Ft (márkaszervíz) - Hátsó lengéscsillapító porvédő gumi csere 10.000 Ft (márkafüggetlen szervíz) - Bal első helyzetjelző izzó kétszer is. - Jobb és bal oldali menetfény izzója többször. - Egyes henger injektor csere újra, többi felújítva (338eFt)
Ide hordtam szervizbe
Porsche M5 ill. Walter Autó kft. ill. Autó Körös kft ill. Mentes és Társai
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
F + F Autóklinika Bt ill. Gombárdiesel
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Jetta | Következő autója? | Valami kis szívó benzines városba, ha nem lesz már szükség a dízelre. |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (4.9/10) |
