A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1.6 MPI Winter 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Szeretlek is meg nem is!

Szöveges ítélet

A nagy csalódás!
Édesapámnak van egy 2002-es évjáratú 1.4-es Octavia I-ese.Tanuló kocsi,így van már benne több mint 300.000 km.Idáig csak mosás,takarítás,tankolás és persze a kopó,forgó alkatrészek cseréje(gumik,fékbetét,olaj,szűrők)és semmi más!De tényleg semmi más baja nem volt!Kopp-kopp,le is kopogom gyorsan!
Ennek fényében, több Opel típus használata után, úgy döntöttem,hogy én is beülök egy új Octaviába(ha már ennyire megbízható,korrekt, olcsón fenntartható autó), de már az új kasznisba a II-es be.

Kb 1 hónapig tartó márkakereskedések látogatása után eldöntöttem, hogy kinél rendelem meg az új autómat.
Konkrét elképzelésem volt mind felszereltség, mind motorizáltság és szín terén is, nembeszélve a pénztárcám vastagságáról, vagyis laposságáról, így nem volt nehéz összehasonlítanom kb:10 kereskedés árajánlatát.

Nos, már a legelején elküldtem magamba a legtöbb kereskedést melegebb éghajlatra, mikor meg mertem kérdezni, hogy a kiválasztott modell hajszálnyival az 5 milliós vételára alatt, hitelre történő vásárláskor milyen kedvezményt adnak,és nagyra nyílt szemekkel közölték, hogy semekkorát!
EZ ÁM AZ ÜZLETPOLITIKA!-gondoltam magamba.
Megveszek egy új autót,ráadásul új rendelésű lesz, horror áron, hitelre, ami után leszakítják a nagy jutalékot a lízingcégtől, ott van még rajta az árrésük és ebből semmit nem nyújtanak a vevőnek?Hmm, hogy is van ez?
Na, mindegy, lényeg hogy sikerült egy korrekt kereskedést találnom, ahol nem nézik hülyének az ügyfelet(Q-RRENS AUTÓHÁZ CSEPEL)és el is szeretnének adni új autót.

Megrendelés,előleg,papírmunka és 8 hét múlva már meg is jött az új paripa!
Tényleg ennyi ideig tart legyártani egy autót vagy csak nekem tűnt sok időnek ennyit várni rá?

Átvettem az új autómat, amit már másnap vissza is kellett vinnem a szervízbe.
A probléma az volt, hogy zörgő hang jött a kipufogóból.O-km,első nap!Nem rossz mi?
Mivel karosszérialakatos vagyok, így gondoltam otthon megnézem mi okozza a zörgő hangot,hátha valami egyszerű piti dolog és nem kell újra visszamennem Csepelre(lakhelyemtől 40-km-re) és ezzel fárasztani a szervizet.
Meg is találtam a zörgés forrását, a katalizátorból jön a hang, valami fémes dolog van leszabadulva benne.
Mivel garanciális az autó úgy voltam vele, hogy nem állok neki otthon kitekerni azt a hat darab 10-es anyát ami a katalizátort tartja a kipufogó rendszerben, és megnézni hogy mi rejtőzik a katalizátorban ami ezt a hangot adja, mert már az első kötelező szervizben belekötnének az autóba, hogy valaki már kilazított hat darab anyát és az a valaki nem az a "MARHÁRA KORREKT ÉS PRECÍZ MÁRKASZERVÍZ VOLT!"
Ígyhát visszavittem az autót, elpanaszoltam a problémámat a munkafelvevőnek, aki szemrebbenés nélkül kiröhögött, hogy "már mi zörögne egy új autón?" című felkiáltással!
Mondtam neki, hogy a katalizátorból jön a hang.Erre Ö szintén röhögve visszakérdezett, hogy honnan veszem ezt, talán aláfeküdtem a kocsi alá?Mondtam, hogy igen ,szerelőaknáról megnéztem, mivel szakmámból adódóan egy picit értek az autókhoz és ha egy piti dologról lenne szó akkor megcsináltam volna otthon magamnak(mondjuk elfelejtettek volna meghúzni egy csavart a gyárban,stb.) és nem jövök külön ezért ide.
Na erre hajlandó volt bevinni az autót a szervízbe egy emelőre, de munkalapot nem nyitott, mert még mindig kételkedett a szavamban.
Autó felemel, kipufogó megmozgat, és láss csodát igaza van a "hülye ügyfélnek" és tényleg zörög a katalizátorban valami fémes dolog!
Áll leesik,sűrű bocsánatkérések a munkafelvevő részéről és egy időpont egy hét múlva!Mondom EGY HÉT MÚLVA! ELHISZIK? KOMOLY UGYE! Ppedig így történt volna a dolog ha nem győzöm meg a szervizest, hogy ha már úgy is fel van emelve az autó és kb. 3 percig tart kitekerni azokat a bizonyos tartóanyákat, akkor nem lenne ésszerű most rögtön megcsinálni és nem kiengedni ilyen autóval az ügyfelet had járjon még egy hétig ilyen traktor hanggal?
Szó szót követett és láss csodát emberünk belátta, hogy rugalmasan is hozzá lehet állni a problémák megoldásához, főleg ha egy 1 napja átadott új autóról és egy ilyen pitiáner dologról van szó!Nem ragozom tovább,megbontás után kiderült, hogy egy 2cmX3cm-es vas lapocska volt a katalizátorba ez okozta a zörgést, és hogy hogyan és mi okból került az oda a szerviznek tippje sem volt.Ja, és az egész művelet(le-fel szerelés) kb:10 percig tartott!
Tudnék még mesélni szervíztapasztalataimról, de inkább nem teszem mert letiltják az írásomat gyalázkodás miatt.
De egy valamire rájöttem!A szervizeket úgy látszik két részre osztották!Az első részben viszonylag korrektül bánnak az ügyféllel mindaddig amíg meg nem vesz egy autót.A másik részben(a szervíz oldalon) már lesz.rják az ügyfelet az összes problémájával függetlenül attól hogy igaza van-e vagy sem!

Na de térjek vissza az autó elemzéséhez így pár hónap és 15000 km megtétele után.

Igazán semmi komoly hiba,vagy probléma nem merült fel idáig(szép is lenne egy ilyen autótól) csak egy pár apró, bosszantó dolog amit nem vártam, ugyanis nem egy 1.999.000 forintos fapados verdát vettem!
Kezdhetném a sorolást az apró zörgő, nyikorgó hangokkal amiket szerintem nem nekem kellene otthon megszüntetnem, hanem már a tervezés és gyártás során ki kellett volna küszöbölni, vagy a tesztek során átgondolni és orvosolni mivel ez már egy 4 éves modell.Ennyi idő után már ki szokták nőni a "gyerekbetegségeket".
Másik furcsa dolog számomra, hogy felárért megrendelem a 8 hangszórós mp3-as cd-t, gondolva hogy ezzel a 8 hangszóróval nem úgy fogom hallgatni a Sláger rádiót mintha egy Sokol rádió szólna merülő elemekkel, de belátom ebben is tévedtem!
4 hónapon át próbáltam megszokni a recsegést,torzítást,sistergést ami azokból a feláras papírhangszórókból jöttek, de már nem bírtam tovább és kicseréltem magamnak a hangszórókat normális minőségűekre.Na, most pont úgy szól ahogy egy gyárilag beépített rádiónak kéne.Csak az a gondom, hogy ezért a mostani alap minőségért kifizettem majd 40.000.-Ft felárat, és most még pluszban kb:80.000-et az új hangszórókra,kiemelőkeretekre,kábelekre és zajcsökkentő lapokra, és akkor még nem számoltam a munkaidőmet amit az átépítéssel töltöttem, hogy az korrektül, igényesen legyen megcsinálva és ne csak házilag összebarmolva.

Megemlíteném még a fogyasztást, de a többi sorstársam kommentjeiből úgy veszem ki, hogy más is hasonló cipőben jár mint én.
Nyugodt tempóban autózom(lakott terület 50km/h,a többi helyen szigorúan 80km/h) napi rendszerességgel szinte csak országúton használom a kocsit, naponta 80-100 km vezetek, és néha városban is megyek egy kicsit, és így fogyaszt 6.5-7 litert.
De ha kicsit merészebben nyomnám neki és mondjuk 100-120-as tempót is autóznék és ezt még megspékelném egy kis városi dugóval(mindkettőre volt már példa,kipróbáltam) simán 9-10 litert becsókolna.

És akkor most visszatérnék az írásom kiinduló pontjához és az összehasonlításból mindenki megértené, hogy miért vagyok kicsit csalódott ezzel a modellel kapcsolatban.
Mint az írásom elején említettem az édesapámnak is Octaviája van a régi modellből, és mivel azzal az elmúlt 6 év és több mint 300.000 km után sincs semmilyen jellegű probléma ezért vagyok kicsit csalódott!Azt gondoltam ,hogy ha már a 90-es évek végén az I-es sorozatú Octaviával ilyen jó minőséggel rukkolt elő a gyár, akkor a 7 évvel későbbi modellváltás során sem fog visszaesni ez a minőség.De sajnos igen!Visszaesett!Az ára meg felfele esett!
A régi Octaviánk a 6 év után sem zörög,nyikorog,pattog sehol pedig már "megette a kenyere javát" és jó pár százan megtanultak rajta vezetni.
Igaz hogy csak 1.4 16V de tanpályán való rutinozáskor, bekapcsolt klímával sem jön ki 7 liternél többre az átlagfogyasztása, pedig a rutinozáskor szinte egész nap ketyeg a motor, de kilométer alig megy az órába.Ja, és ami még lényeges csak 50kg-mal könnyebb a kasznija, tehát óriási különbség nincs a két modell között ami az én összehasonlításomban befolyásolná az átlagfogyasztást.

Összefoglalva, ha a két modellt(a régi és az új Octaviát) vetem egybe akkor az új(amivel én járok)egyértelmű visszafejlődés és nem tükrözi a vételárat.
Ha csak egymagában veszem az újat akkor sem azt a minőséget és szolgáltatást(ide a szervizet értem) kaptam amit a vételár és a marketing sugallt.
Vagy csak nekem túl nagyok az elvárásaim egy majd 5 milliós új autótól?

Hibalista

- 0-km-esen zörgő hang a katalizátorból,kiderült hogy egy vaslemezt felejtettek benne gyárilag.

Ide hordtam szervizbe

Q-RRENS AUTÓHÁZ, CSEPEL

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra,Corsa,Combo Következő autója? Passz.
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)