A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,8 20V SLX 

Az ítélet értékelése
4,7(9 db)

Skarlát Szajha

Szöveges ítélet

Amikor először megláttam a kocsit, rögtön megmozdult valami bennem. Se pénz, se értelme, de azért én már tudtam, hogy valamikor az életutak keresztezik majd egymást. Első gazdája autópályázott vele Németországba, a második pedig jó haverom a mai napig. Ő a külcsínyre nem nagyon adott, ellenben a kocsi megkapta tízezrenként az olaj és szűrőcseréket, valamint idejében a nagyszervízeket. Egyébként "Octaédes" címmel Ő is írt az autóról néhány sort, majd arra is kitérek.
Szóval ment a szemezés, de Pestre kocsit venni nekem felesleges volt. Sajnáltam volna, meg nem is érte volna meg minden héten azzal hazajárni Debrecenbe. Aztán jött a lehetőség: először hazaköltözni, aztán hogy megvehessem.
Semmilyen racionális elemzés nem előzte meg a választást, Népítélet a fasorba sem, utána olvasás semmi. Azóta is vallom, hogy egy ekkora benzinesnek 95% városi használat mellett nincs értelme... de a legtöbb érzelmi alapon meghozott döntésnek nincs. Már az első héten elkövettem egy nagy hibát, és a kesztyűtartóból száműztem minden korábbi javításról szóló számlát, mondván minek az, csak zavar a papírhalom (looooser...). Azóta megjött az eszem, minden ami a kocsival történik dokumentálva van.
Na, ennyit a rizsáról, nézzük magát az autót.
1.8 20V motor, alul kicsit nyomatékszegény, a felsőbb régiókban van igazán elemében, amit kihasználni csak autópályán lehet. Ott persze belefutunk sok más problémájába, pl. a lehetetlenül rövid 5. sebességbe (140km/h-nál 4000-et forog), a menetzajba, ami 130 fölött meglehetősen lecsökkenti a kommunikációs lehetőségeket az utasokkal, stb. Nagyon hiányzik bele egy hosszabb 5. fokozat vagy egy 6 sebességes váltó. El is játszottam a gondolattal, de az életben nem térülne meg ilyen használat mellett. Ha kell, akkor nagyon tud menni, persze nem mint a sógorom VR6-ja, de szerintem a 125 LE manapság pontosan elég az utakon. Arra pláne, hogy pl. a 4-es főúton biztonsággal meg lehessen előzni akár egy hosszabb sort is.
Motorikusan rendben van, kompresszió mérésen meglepően jó értékeket produkált, az olajt nagyon minimálisan csipegeti 13 év és 270.000 km után. Megkapja nálam is tízezrenként az olaj- és szűrőcseréket, illetve érdemes néhány dologra odafigyelni, úgy mint az ablaktörlő tengelyek berohadására (típushiba, hazavághatja a motort), az első kerékdob küszöbnél levő résén keresztül felgyűlő "hordalékra" stb. Az előző tulaj által leírt ablakemelő-leszakadás típushiba, amit először egy műanyaghegesztő ismerőssel próbáltam orvosoltatni, majd a többszöri sikertelen kísérletezés után vettem a Vaterán megerősített csúszkákat, azóta semmi gond.
Ez az autó még szétszedhető és összerakható anélkül, hogy széttört/elrepedt műanyag cuccokért kellene rohangálni. Évente egyszer szétkapom az üléseket, a huzatot bevágom a mosógépbe, szebb mint új korában. Bár mióta két gyerek van, azóta sziszifuszinak tűnik az erőfeszítésem.
Mi maradt még ki?
Bármilyen alkatrészt kell pótolni csak gyári vagy bontott jöhet szóba. Bontóba egyébként is szeretek járni, olyan mint a nőknek a turi. Ha jön egy új Skoda, érzem a késztetést hogy ránézzek. Meg a bontósok arcát is jó látni, amikor a "Mit adhatunk?" kérdésre a "még nem tudom, majd kiderül" választ hallják.
Fogyasztása annyi vagy kicsit kevesebb is, mint az 1.6-os motorral szerelt változatoknak. Én sportosabb stílusban vezetek, nehezebb a jobb lábam az átlagnál. Nem szeretem a tötymörgőket, nem állok be vonatozni, amint lehet, letudom (nem letolom) ezeket és megyek tovább a saját tempómban. Így átlagban 9 litert fogyaszt, de ténylegesen 95% városi használat mellett. Nyugodt vezetéssel 90-nél vittem már 6 liter alá is Debrecen-Karcag viszonylatban, de egyébként nem vagyok fogyasztásvadász. Pont az az élmény benne, hogy megvan az ereje egy-egy biztonságos nagyobb előzéshez is, ahhoz meg kell a nafta.
A kocsi formája szerintem időt állóan szép, bár ízlésről vitatkozni nem érdemes. Úgy szoktam mondani, hogy bárhová megyek vele, mindenütt megnézem. Magamnak vettem, nem a szomszédnak, nem hétvégi kocsinak, minden nap használom mindenre. Volt rajta egy hátsó szárny, amikor az "elkopott", vettem egy RS verziót, de úgy megtetszett a sima csomagtér ajtó, hogy így maradt. Bármilyen hátsó szárny egyébként kikészíti az amúgy is nagy terhet mozgató teleszkópokat.
Amikor megvettem, szerettem volna valahogy egyedivé varázsolni anélkül, hogy kétpálcás vásári f.st csináljak belőle, ezért lett az orra "plasztikázva". A vörös színe is meglehetősen ritka, imádom, ahogy kitűnik a mai szürke-fehér-fekete rengetegből (Az elejére applikált bányászkalapácsok miatt már jó néhány nyugdíjassal el kellett beszélgetnem, akik sarló-kalapácsot véltek felfedezni benne, ezáltal kihívásnak vették )
A belsejét unalmasnak találtam, nem sokkal a megvétele után neki is álltam átszabni. Milotec cuccokat néztem de nem tetszett igazán egyik sem, ezért döntöttem egy egyedi szín kikeverése mellett a kisebb részekhez, valamint egy Audi-barna lett a műszerfalhoz. Ízlés dolga hogy kinek tetszik, kinek nem, de mivel ezt is magamnak csináltam, ezért a lényeg hogy nekem tessen. Ezt a modellt kétféle műszerfallal gyártották, az enyém a szélesebb fajta, szintén megoszlanak a vélemények hogy melyik szebb/időt állóbb, nekem ez tetszik.
Persze amikor megvettem hiányzott belőle sok dolog, amiknek egy részét később pótoltam, másokról pedig lemondtam. Utólag lett bele téve klíma (ld. a képeken szétszedve), azóta is vígan üzemel köszönhetően Donibcsinek. Lett véve könyöklő középre (nem gyári, ahhoz teljes műszerfal és középső konzolcsere kellett volna), valamint plusz világítást kapott a csomagtér és a hátsó üléssor (gyerekekhez nélkülözhetetlen). Egy pár bontott fűtött ülés érkezik a jövő héten, szóval az is pipa lesz. Sajnos, az oldallégzsákos ülést elvitték az orrom elől, pedig úgy lett volna teljes a kép. Beszereztem egy könyöklős hátsó üléssort is, hétköznap az van benne, ha pedig öten utazunk akkor egy mozdulattal ki lehet cserélni a régire.
Amikről lemondtam: a ráncfelvarrott verzió lámpái (a hűtőig teljes csere kell hozzá, vagy kókányolni a lököst), tempomat, hátsó ablaktörlő (néha nagyon jól jönne).
A csomagtérre nem térnék ki, ott a kép róla, meg amúgy is "legendás", bár az enyémben még erősen a hátsó lábtér kárára. Lehajtott hátsó ülésekkel trélerezni is elmehetnék. Egy felső csomagtartóval megtámogatva pedig a nők álma, csak a ház 4 sarkát kell összefogni és lehet vinni.
Mivel rendesen karbantartom, illetve nem sajnálom a pénzt az esetleges fényezésre sem (a legutóbbi előtti szétbombázásról szintén ott a fotó), ezért nem rozsdásodik, kivéve egy típushibás részt, az ablakok aljánál levő gumicsíkban levő fémet.
A kocsival jött az indexes Skoda Orrmotor fórumtagság is, gyakorlatilag bármilyen felmerülő kérdésre rövid időn belül választ lehet kapni, segítőkész, nyitott közösség, sok pénzt lehet spórolni ha először őket kérdezitek meg.
Egyébként (családi nyomásra) jó magas áron kiraktam a hahu-ra, de még így is vannak érdeklődők rá (főleg nepperek vinnék persze). Szerintem ha egyszer elvinném valami közeli autóvásárba, tutira megvennék némi alku után, ezért nem is teszek ilyen butaságot. A megvételkor azt mondtam, hogy Tőlem a bontóba fog menni, el nem adom, bár most már inkább úgy gondolom hogy a veterán vizsga után majd átveszi a fiam. Mivel Ő még csak 5 hónapos ezért van időm kiélvezni minden egyes kilométert.

Hibalista

- Szokásos nagyszervízek és olaj/szűrőcserék 60 illetve 10 ezrenként - Mély kürt - Szelepdekni tömítés csere - Kartergáz csõ - Fõtengely szimmering - Kuplungtárcsa és kinyomócsapágy csere - Gyújtókábel - Vakuum doboz - Gyújtótrafó - Első lengéscsillapítók - Termosztát - Klímahűtő ventilátor - Riasztó - Váltószerkezet felújítása - Tetõablak szigetelés cseréje - Fordulatszám jeladó jobb elöl csere - Indítómotor felújítás -

Ide hordtam szervizbe

Beltéri munkákat én végeztem (ablakemelő, központi zár stb) Minden mást sógorom vagy közösen.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Diagnosztikai kérésekkel hozzájuk fordultam:ECUDOCTOR Autóvillamosság 4030 Debrecen, Leiningen utca 31 . Gyorsak, pontosak, talán kicsit drágák.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 8 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 165000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója? Talán az új Octavia RS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)