A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1.9 PD TDI 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Már csak 12 év az OT

Szöveges ítélet

18 éve ugyanabban az ülésben. Aztatetves. Nem bántam meg, el nem adnám semmi pénzért, amennyiért megvennék, annyiért meg pláne nem. Azért csak befészkelte magát a fejembe a zizibogár és lett mellé egy... Egy 420 lovas Jaguar, de az egy másik sztori.

Az elmúlt 18 évben 2 ujjamon meg tudom számolni, hogy hányszor hagyott pácban, akkor sem a saját hibájából. Folyamatos törődést igényel, pláne ennyi idősen. Egyszer igazán kipróbálnám, hogy egy nem neurotikusan karbantartott, 18 éves Octavia 260.000 km-rel mégis milyen lehet, valószínűleg iszonyat gatya. Fogyasztja folyamatosan az első futóművet, a hátsó multilink még ennyi idő után is egyben van, bár egy rugótörésen túl vagyunk. Belül kezd öregnek hatni, idén elkezdtek megereszkedni a kárpitok, amikkel foglalkozni kell, hogy ne legyen siralomház hangulata. Hatalmas hurrával megoldódott a "meleg motorral nehezen indul" PD betegség (?). Feltűnt, hogy lustul az önindító, de, hogy mennyire kuka volt, az csak a csere után derült ki. Konkrétan úgy indul, mint újkorában. Hidegen, melegen pöcc-röff. Hát, ennyit a sok helyen olvasható hibás motorvezérlő programról. Mondjuk, soha nem is hittem el teljesen, hogy a' Óbédés Józsi a nyócból jobban ért a motorvezérlő szoftverhez, mint Jaroslav Ájtí Mlada Boleslavban.

Ennyi év és ennyi kilométer után is töretlenül úgy gondolom, ez egy kiváló autó, ha foglalkozva van vele, akkor röhejes mennyiségű gázolajjal elmegy a Plutóig, meg vissza és közben levillogja azt a meggybordó Teslát valahol a Mars mellett.

Annak, aki ilyent akar venni, álljon itt a teljes lista a cserélt dolgokról, munkákról (18 év kíméletes használat mellett, neurotikus karbantartással):


Olaj és szűrők cseréje 10.000 km-enként
Fékbetétek
Körbe féktárcsák 3x
Fékfolyadék 2 évente
Váltóolaj
Gázolaj szűrő
Vezérlés 6, majd 12 évesen
Akkumulátor 2x
Izzítósor 2x
Stream CD rádió – pixel hiba, garanciálisan
Féklámpa kapcsoló
Generátor szabadonfutó
Bal 1 ülés öv csatlakozó – kontakthiba
Az összes ajtóbehúzó, a gőzölt bevonat irgalmatlan kopása miatt
Fényszóró kapcsoló – irgalmatlan kopás miatt
Kormánybőr – irgalmatlan kopás miatt
Váltógomb és szoknya irgalmatlan kopás miatt 2x
Bal első lengőkar, bölcső, mindkét oldali lengőkar nagyszilentek, kormányösszekötők, stabpálca, kormányösszekötőnél, első lengőkarnál gömbcsuklók.
Porvédő gumiharang 3x.
Kormánymű
5.ajtó teleszkópok
Lendkerék
Kuplung
EGR szelep.
Motortér burkolat – nyest.
Jobb küszöb, jobb hátsó ajtó rohadás - lakatos / fényező.
Fék kopásjelző kontakthiba - forrasztás.
Lelopott dísztárcsák
Kőfelverődésben sérült, beázó elülső Skoda embléma.
Mindkét oldali visszapillantó tükörlap spontán leesett, epoxival vissza lettek nyalva.
Ablakmosó szivattyú ház elrepedt.
Futómű állítás végtelenszer.
Ablakemelők sírtak, egy alapos kenéstől meggyógyultak.
Csereérett lett a jobb első lengőkar is, mindkét oldali nagyszilentekkel együtt ismét.
Hátsó felütés gátló gumik kettészakadtak.
Termosztát. A bekötő csőcsonk elmállott, a darabjai beálltak a termosztátba.
A bal 1 ajtó behúzójának felső része egy balul elsült kiszállásnál (nem röhög!) a kezemben maradt, vitte magával az ablakemelő kapcsoló elektronikát vadászni. Amúgy is kopott volt, cserés az egész.
Az 5. ajtó tövében lévő vázdugók kiöregedtek, elporladtak, csere.
Az autó alján, az anyósülés alatt fityegő üzemanyag visszahűtő elülső rögzítése megadta magát, a hűtő kis híján leszakadt, az utolsó pillanatban vissza lett szerelve. Igen rosszul esett volna, ha a visszatérő gázolajkör egyszer csak telibe hányja a forró kipufogót.
Hűtőfolyadék hőmérséklet jeladó hiba miatt csere tartályostul.
Motor hűtő kilukadt.
Lengéscsillapítók elöl
Törött rugók hátul
Kuplung felső munkahenger
Lógó tetőkárpit
Lógó ajtókárpitok
Opálosodó lámpabúrák
Jobb féltengely
Málló antenna
Termosztát 2x


Vannak megoldhatatlannak tűnő dolgai, ilyen a nagyobb tempónál fütyülő menetszél, nem találjuk a forrását, illetve az automata klíma bal oldali hőmérséklet tekerentyűje lett kontaktos. Na, annyira én se vagyok bolond, hogy 240.000 pénzért új panelt vegyek, az valószínűleg marad olyan.
Végül, hogy igazán youngtimer hangulata legyen a dolognak: Vakulnak a külső tükörlapok. Hogy azt meg hogyan, elképzelni nem tudom, de nagyon patina. :)

Már csak 12 év és mehet ótézni! :)
(A rohadt mindenit, de gyorsan öregszünk!)

Hibalista

- Már leírtam, mégegyszer nem fogom.

Ide hordtam szervizbe

Mentes és Társasi. Mikor elkezdtük saját berkekben szervizelni az autót ismerőssel, akkor kezdtek el kiderülni a különböző sötét turpisságok is, így Mentesék és Társaik buktak egy ügyfelet, és még olcsón megúszták.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Cromax. Kiváló.Tétény Autó. Kiváló.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 18 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 240000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Felicia Következő autója? XF SV8
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)