1.4 TSI a Skodálatos
Szöveges ítélet
Egy hónapja használom, 2300 kilóméter van benne. Cégautó. Azért irok rögtön most az elején, mert nem nagyon találni 1.4 TSI motoros itéletet és szeretném megosztani az első benyomásaimat. Aztán majd folyt. köv.
Kivülről igazán az eleje változott, szerintem még jobban néz ki, mint korábban. Jól áll neki a fehér szin is.
Belül nagyon kultúrált, letisztult. Igen, mondhatjuk, hogy németes, mert az is. Nem egy japán Civic űrhajós műszerfal, lehet, hogy valaki akár unalmasnak is mondhatja, de összességében szép, könnyen leolvasható, minden a helyén. Nekem félautomata klimás és nem az alap, hanem a nagy érintőképernyős Bolero fejegység van benne. Nagyon szépen szól, 32GB-ig tud SDHC kártyát kezelni, 6 lemezes CD váltós. Többen kérdezték, hogy van-e benne mélynyomó. Nincs, de tényleg úgy szól, mintha lenne. Itt jegyezném meg, hogy a vásárlásnál beleszaladtam abba, hogy a négyhangszórós kivitelt kértem, ami itt VW csoportban azt jelenti, hogy két nagy hangszóró, plusz 2 csipogó és mind elől. Nekem Fordom volt ez előtt, ott a 4 hangszóró az elöl 2, hátul 2 verziót jelentette. Érdemes oda figyelni, mert többszörösébe kerül hátra betetetni a 4 hangszórót, mint mikor az ember megrendeli.
A Bolero ezen kivül a tolatóradart is jelzi a képernyőn, diszkréten lehallkitva a zenét.
Szóval a műszerfal nagyon szép, főleg a nagyképernyős hifivel, az ülések kényelmesek (187cm és valamivel több mint 120 kiló vagyok). Ebben a Clever verzióban mindkét ülés gerinctámaszos, ami praktikus lehet. Ezen kivül fűthetőek is. Hátul is kiváló a helyzet, Mondeo kombim volt, abban kb 2 centivel lehetett mögöttem nagyobb a lábtér, de magam mögé ide is simán beülök, anélkül, hogy úgy érezném büntetésben vagyok. 3 gyermekem kiválóan elutazgat a hátsó szekcióban.
Minden ahová nyúlunk szövet, vagy puha nem tükörsima gumirozott műanyag, igazából nem tudom minek hivják, de sehol nem érzi az ember, hogy kellemetlen az érintés.
A feneke nem akármi, itt is a Mondeo kombival tudom összehasonlitani. A pontosság megköveteli, hogy elmondjam az emlegetett Ford a 2006-os modell, nem a legújabb fazon, de ott is volt fenék nem is kicsi. Na a Skoda még ennél is nagyobb. 580 liter ez 40 literrel nagyobb, mint a Mondeo kombi volt. Széles, magas, mély, nagyon jól pakolható. Ebben a felszereltségben vannak akasztók a két oldalán, amire a zacskós dolgokat lehet felakasztani.
További két rekeszt találunk oldalt, amibe minden féle belefér.
Szép nagyok az ajtózsebek, a könyöklő (Jumbo-box) és a kesztyű tartó is fűthetó-hűthető. A Jumbo-ban van 3.5 mm-es csatlakozó, mindenféle kütyünek.
A Jumbo-ról jut eszembe Dumbo (elnézést), mert szép nagyok a tükrei, kicsit olyan mint a kis elefántnak a fülei a mesében, cserébe kiválóan látjuk két oldalt, hogy mi a helyezet.
Az összeszerlés nagyon preciz, a csehek nemzeti büszkeségből rakják össze és valóban példás a minőség. Nem zörög, nem csörög, nem puffog, szépen csenben megy, a futómű csendes, nem túl kemény, de nem is puha, nagyon jól be van lőve. Szépen nyeli el az úthibákat.
A fékek rendben vannak, szépen lassitják a kocsit.
És a lényeg: A MOTOR
Szóval, 1.4 benzin, turbó. 122LE, 200NM, 1500-4000 ig.
És tényleg. Alulról szépen húz, 3000 körül egy picit még rátesz. Nincs turbólyuk, nincs megtorpanás és 4000 felett sem fullad ki, hanem még tolja.
Forszirozott vezetés mellett harapós, agilis. Ha nem erőltetjük, vagy másképp fogalmazva dizelesen vezetünk, akkor sem jön zavarba, simán lehet 1200-és 2000 között autózva közlekedni.
Picivel 40 fölöttről negyedikben nagyon komolyan indul meg, ugyan ez mondható el pl. 60-ról ötödikben, de akár hatodikban is nagyon szépen elindul. Autópályán 140-nél kb 3000-et forog. Bármilyen stilusban vezetünk, kellemes partnerünk lesz ez a csendes, huzatásnál morgó hangot adó erőforrás.
Mivel még nem mentem vele hosszú útra, ezért leginkább a városi fogyasztását tudom, 22 klimóméterre lakom a munkahelyemtől, reggel és este is találkozom több, kevesebb dugóval, igy 8,7 körül eszik. Meg kell jegyeznem, hogy ez az első tankolásig 9 fölött volt, ahogy érik a motor, úgy van némi javulás és hét néha megnyomom egy kicsit, mert nagyon jó.
Szóval nagyon jó választás lehet az 1.4 TSI, egyáltalán nem érzem alulmotorizáltnak ehhez az autóhoz, még akkor sem amikor 5-en ülünk benne csomaggal. Nagyjából egy 150-160 lóerős sima benzinmotor képességeit mondhatja magáénak. Nyilván nem egy Octavia RS, de azt gondolom, hogy nagyon jó teljesitménye van egy elfogadható fogyasztással és az ára sem horror.
Egyenlőre ennyi, hibákról még nem tduok beszámolni, de az idő múlásával még visszatérek, hogy megosszam a hosszabb távú tapasztalataimat.
Hibalista
- .
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo kombi 1,8 Ambiente | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
