A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Felicia (1994-2001)

Felicia 1,3 LXi 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Az Autó

Szöveges ítélet

Családi autónak vettük 1997- ben. Nem akartunk Suzukit és most, hogy van a családban egy Suzuki ezt továbbra is fenntartom.

A KÜLSŐ:

Nekem tetszik a formája. Az autó, az kocka. Ráadásul alacsony is. Akármivel is próbáljuk feldobni, biztos, hogy jól áll neki.

A BELSŐ:

Műanyag műszerfal, ami máig nem zörög. Persze nincs szervokormány, de van súlyzó, nincs légkondi, de van spoiler az ablakokra, nincs semmi kényelmi kütyü és ezért nincs is, ami elromoljon. Szövet ajtókárpit, amit nem árt tisztítani. Bolyholódó filcszerű anyag a lábunknál, a megoldás a zsilettpenge. De igénytelen. A hangtechnikát kicseréltem, de csak egy cd- lejátszót és hátulra két hangszórót tetettem. Elvégre családi autó. Az első üléseket pedig kifejezetten kényelmesnek találom. Az üléshajtogatás is zseniális. Itt legutóbbi fejlesztés a váltóbox a Glxi- ből.

AZ MENETTELJESÍTMÉNYEK:

A motorja még NSU- fejlesztés a harmincas évekből. De konkrétan az 1000 -es MB- ig nyúlik vissza a rokonság. Tehát azokra az időkre, amikor még nem az utolsó részlet kinyögéséig kellett hibátlanul működnie az autónak. Ez a Feliciára is igaz. Többet tud, mint amennyit lead, de csak így tud lefutni 300- 400 ezret nagy generál nélkül. Változás persze, hogy a blokk is könnyűfém, nemcsak a hengerfej. Nekünk a 68 lóerős változat van, ami a 97- es évjárat első darabjai között van, már nem Bosch, hanem Siemens elektronikával, tehát hengerenkénti. 160 felé könnyen megy és gyorsul is. 13 másodperc alatt százon van és ez jó. 150- ig viszi negyedikben után jobb átteni ötödikbe. Ilyenkor a motor hangja már erős, de ugyanolyan jellegzetes, mint alapjáraton. A vége 180 felett van. Ha öten ülünk benne, akkor viszont megfontolandó minden előzés. Hármast ilyenkor mindig használni kell. Persze hegymenetben is kell váltani, néha a kettest igényli, de olyankor öten ülünk benne és nem egy kisebb domb meghódítására törekszünk. De a váltó pontos és érezhetőek a fokozatok. Télen viszont megszokást igényel, ha -10 fok körüliek az esti fagyok, hogy a váltónak be kell melegednie. Ilyenkor süvítő hangja lehet, de ezen már egy olajcsere is segíthet. A rugózása nem lágy, de nem is nagyon kemény, jó úton erősen ívre kell húzni éles kanyarban nagyobb sebességnél, de az orrát nagyon eltúlzott sebességnél kezdi tolni. Mivel érezzük a utat- szervó hiányában- így erre nem kerülhet sor. Rossz úton- ez szabolcsi utakat jelent- kellemesen nyeli el a jófajta rájavítgatásokat. Miután gázos lengéscsillapítókat tetettem bele, nyilván kicsit keményebb lett a rugózása, viszont sokkal később válik alulkormányzottá az autó. A gyári Matadorok helyek Pirelli P3000- es gumik kerültek rá 175- ös szélességgel. A fékhatás érezhetően jobb szárazon, vizes úton pedig hihetetlenül jó. A kanyarokat így biztonságosabban veszi, de rossz úton jobban pattog. Azért szerintem megéri rá költeni. Érdekesség viszont, hogy a 13- as felnire nem gyári méret a 175- ös gumi, pedig simán felmegy rá. Aztán legutóbbi fejlesztés az 1.6- os és Pick Upok gyári alkatrésze a toronymerevítő. Nagyon hamar észreveszi a rossz minőségű benzint, erőtlen tőle, vagy egyszerűen rángat, jobb nagy kutaknál tankolni. Ha 100-as, vagy adalékos benzint teszünk bele, akkor ugyanúgy rángat az autó, ennek az oka, hogy feloldja a piszkot az adalékos benzin a rendszerben, viszont után visszaesik a fogyasztás. Tapasztalataim szerint egy kagylós társaság és egy osztrák hálózat benzinjét szereti. 110es tempóval egyébként egyhuzamban képes egy tank benzinnel 700 km- t megtenni.

A TÖRTÉNET:

2002- ben szereztem meg a jogsit, azóta hajtom. Édesapám munkába járt vele sokáig, jelenleg csak én használom. Ez azt jelenti, hogy egyetemre, kirándulni és persze a családdal is, ha megyünk valahova, akkor vele megyünk. Azt szeretem benne, amit sokan mások, megbízható. Egyszer sem hagyott még cserben, de oda kell rá figyelni, mert jelzi, ha valami nem jó neki. De minden reggel pöccre indul és csak megy, meg megy...Kirándulásra is tökéletes, öten sátorral és utazókkal, na és kiszedett kalaptartóval egy hétig el vagyunk vele. És nem kell tankolni se, mivel 600 km- t simán megy egy tankkal kilencvenes tempóban és az erőteljes gyorsításokat mellőzve.
Jelenleg pedig már én is munkába járok vele.
Persze én is megtörtem már az elejét, de a közlekedés ezzel jár. Viszont sasolnak a többiek, ha épp dinnyét veszünk és akaratlan szívatásba kezdünk azzal, hogy egyszerűen állunk.
Nem érdemes húzatni, egyáltalán nem úgy viselkedik, mint a mai motorok, ez alulról tol, egyszerűen meg kell szokni a váltási pontokat. Tapasztalataim szerint a legjobb, ha a következő pontokon váltunk: kettesbe, ha már lendületben van, hármasba 35 km/h- nál, negyedikbe ötven alatt kicsivel, ötödikbe hatvannál.

VÉGÜL

Egyszerű, igénytelen, olcsó. Én mindig mosom, így sohasem saras, nem eszi a só sem alulról és szarvasbőrrel törlöm le. A fényezés így épp maradt és nem mattul tíz év után sem. A kerékívek és a csomagtérajtók 13 éves korára javításra szorultak. A csomagtér egy apró hiba miatt rohad ki, ahol a műanya van, ott vissza van hajlítva belülről a lemez, a lecsapódó víz pedig megáll benne. Nálunk kijavítás után a lemez át lett fúrva, így ott még egyszer nm fog rohadni. Került legújabban még gyári ködlámpa és gyári, Glxi dísztárcsa, ami szerintem nagyon jól áll neki. Tehát mindenkinek ajánlom az autót, mert ráadásul nem is drága, 500- 600 ezer körül lehet megvenni a legújabbakat, akik most 11 évesek. Mi 230.000 km- t tettünk bele és nem tervezzük az eladását, mert nincs értelme eladni. Ennél kevesebb pénzből szerintem ma nem lehet autózni, egyszerűen igazi válságautó. Erről, ugye a totalcar.hu is írt már cikket pár hónappal ezelőtt. Erre az autóra is igaz, mint a többire is, hogy az odafigyelést meghálálja. Viszont van pár előnye a kortársaihoz képest. Motorolajat nem eszik, még kétszázezer felett sem. A belseje nem mállik szét magától, az ülés nem szakad szét, a műanyagok nem repednek, nem hullanak szét, egyszerűen nem is zörögni.
De végül is megállapítható, hogy az eltelt évek és teljesített kilométerek, sok szürke nap, rengeteg felfedezett táj, a sok- sok élmény szerelemmé változtatta az egyszerű közlekedési eszközhöz való kapcsolatomat.

A FOLYTATÁS:

Ennek helye egy új részben lesz, az új jövevény a Skoda Fabia II 1.4 16V 86 Le. Egy nagyon jó autó, viszont sajnálom, hogy a vezetés szenvedélyét így akarják kiirtani a férfiból. Nem kell egy nagyvérű gép hozzá, legyen nyolcszelepes, de éljen...Kelljen küzdeni vele kicsit, de mindig kiszámítható legyen...minden más persze Á-ból B-ébe eljutás, a szépségét persze ennek is megtaláljuk.
2017-et írunk. Húsz év telt el. Eljutunk továbbra is, ahová szeretnénk és minden működik, ahogy eddig. Kezd kellően régi lenni ahhoz, hogy életérzés legyen, mint régi autó. És továbbra is AUTÓ :-)

Hibalista

- Alsóholtponti jeladó, vagy valami hasonló 7000 km- nél. Típushiba volt és garanciálisan javították. 45 ezernél kétévesen a motor falsch levegőt szívott, a tömítés anyaghibája, szervizben kb 20 ezer forint. A szerviz kicserélt a váltóban egy szimeringet, aminek értelme nem volt, mert nem folyt az olaj. Következménye kb 100 ezres számla, de a Porsche Hungária elismerte, hogy hibáztak, így is kb 50 ezerbe került. Ez volt 50 ezer kilométernél, benzinszivattyú 87 ezer kilométernél szereléssel együtt 80 ezer forint. 153 ezernél lett megcsináltatva a szervizben a lámpamagasság- állítás 27 ezerért, bár az ígéret szerint 23 körül lett volna. Hűtőgomba cseréje történt meg közvetlenül ezután, majd a termosztát kicserélése is ekkor jött el, szinte egyszerre, be kellett állítani az alapjáratot számítógépesen, ugyanis pörgött továbbra is a motor, ami miatt pedig melegedett. 159 ezer kilométernél jár a mutató és újabb idegesítő hiba jelentkezett. Reggel a hideg motor pörcre indul, de nem akar fél percig normálisan járni, gázra nem reagál, inkább fulladozik és a gyertyák kormosak lettek. A probléma oka azóta kiderült. Rövid távokon használva ez természetes jelenség. Nem tisztul le a gyertya. - 176 ezer kilométernél a hűtőgomba és a termosztát jeladója szinte egyszerre adta meg magát. Mivel a gyári szerviz két év garanciát ad a szerelésekre, oda vittem. Kiderült, a benne lévő alkatrészek nem gyáriak voltak és ezért nem is olyan tartósak és nem is pontosak -kb 15- 20 ezer kilométert bírtak ki. Aztán gyári féktárcsa és a fékpofák, valamint kuplungtárcsa és váltórúd csere 180 ezernél. Még bírta volna valameddig, de már jelezte nem jó neki. Ez mind úgy 100 ezerből jött ki. Jelenleg a kilométeróra 197 ezer 700 km- t mutat. - 205 ezer kilométernél az első, még gyári lengéscsillapítók, toronycsapágyak cseréje, hátsó lengéscsillapító-csere. Négy darab Monroe gázos csillapító, beszereléssel 100 ezer Forint. Ekkor kapott gyári ködlámpákat, majd egy januári havas estét követően új orrelemet és lökhárítót. Ekkor lettek a csomagtérajtós és hátsó kerékjárati íves pattanások eltüntetve. - Jelenlegi óraállás 230 ezer kilométer. Mérhető olajfogyasztás nincs. Az elmúlt két évben, 30 ezer kilométer alatt olajcserén kívül csak aksit kellett cserélni. - 243.000 km- meleg nyári nap, a hűtő megadta magát, 3 km kb hűtővíz nélkül, blokk-repedés nélkül megúszva, hengerfejtömítés és hűtő cserélve összes gumicsővel, számla 55.000 Ft. A hengerfejnek, a tömítésnek semmi baja nem lett, vizsgán rá két hétre átment. Jelenleg négyes főúton- aki jár rajta, tudja mit jelent ez- napi száz kilométeren használva. Mért olajfogyasztás 0. Mért vízfogyasztás 0. Óraállás 248.000 km. - Az utóbbi évek különösebb és nagyobb problémát nem hoztak, volt egy kis vízfolyás, tömítés és gumicső-csere orvosolta a problémát, persze a szokásos alacsony áron. A hűtővízben megjelenik néha barnás valami, persze nem lehet tudni, hogy olaj, vagy minden más kőolaj-származék forgácsa...például gumicsőé...kiderül. A kasztni teljesen rendbe lett téve, akksi cserélve, az óra 286 ezret mutat.

Ide hordtam szervizbe

Full- Autó, Debrecen. Az utóbbi években sokkal szimpatikusabbak lettek.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

A helyi szerelők.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 20 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 286000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 2107 Következő autója? ...csak Felicia mellé...Fabia , vagy Octavia...esetleg, az új formaterv jövőbeli alsó-középkategóri
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Felicia 1994 (1997 - 2001)

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)