"Rendeltetésszerű használat"
Szöveges ítélet
Szerény anyagi keretekből nem telik akármilyen gépjárműre. A kis Fabia családi beruházás volt és igazán nélkülözi az extrákat. Az alacsony fogyasztás fontos szempont volt, ezért a legkisebb választható hengerűrtartalom mellett döntöttünk, de azért kértük a hengerenkénti 4 szelepet.
Ez egy igen jó családi autó, méreteihez képest nagy csomagtérrel.
A hátsó üléssort előrehajtva a keletkező raktér akkora, hogy akár a 115 cm magas mélyládáinkat is könnyedén elvihetjük benne, széltében befektetve, és még marad is hely a 90cm magas szélessávú hangfalaknak, az erősítőknek, és minden másnak, mi egy házibulihoz kell. Persze ha csak családi nyaralásban, vagy nagybevásárlásban gondolkodunk, akkor is barátunk az autó, de azt sem veszi zokon, ha kiugrunk a telekre szüretelni, és a néhány láda gyümölcsöt neki kell a puttonyában hazacipelni.
A futómű és a fékek maximálisan eleget tesznek az 1.2 12V motor elvárásainak, amely kimondottan jól teljesít annak ellenére, hogy sokan előítéletesek a háromhengeresekkel szemben. A megemelt nyomatékra utaló HTP jelzés szépen igazolódik, amikor papírforma szerint erőseb autókat utasít maga mögé induáskor. Persze a végsebességnél azért meglátszik a nagyobbak előnye, a 160-as tempó körül az autó felhagy a gyorsulással, ám a megengedett 130-as autópályasebességre még így is ad tartalékot. (Családdal, csomagokkal) Városban elegendő a nyomaték a dinamikussághoz, a jó állórajtokhoz, és a futómű készséges támaszunk még a gyorsra vett kanyarodásokban is. Minden segédelektronika nélkül is.
De hogy én mit szeretek benne a legjobban?
Bár ez nem egy Fabia WRC, és a kerékhajtás sem négy, csak első, bátran nekiindulhatunk vele a földutaknak. Füvön, havon, sáron, hepehupákon, megdőlt hullámvasúttá érlelődött földutakon az autó magabiztosan halad előre, és ha a domborzat kellően sima - vagyis nem vezetjük árokba, mély gödörbe az autót - ilyen felületeken is biztonságban vagyunk akár 60 vagy több km/óráig. Nem pördül ki, nem borítja ránk magát. Még a kézifékes kanyarok teljesítésére is hajlandó. Tehát természetes terepen is számíthatunk rá, nem pusztán a sík aszfalton. Sok örömet szerez, ha szórakozni indulunk vele, és megbízható társ a hétköznapokban.Mindkét üzemhelyzetet rezzenéstelen arccal tűri. Semmi nem romlott el rajta az első 3 év és 60000km alatt. Pedig nem "átlagosanyucikedvenckisautója" jellegű terhelést kap.
Hibalista
- 1-2 izzó szorult csak cserére, a kopási adatok kedvezőbbek voltak a gyári jóslatnál is.
Ide hordtam szervizbe
Patócs Autóház - Gödöllő ( http://www.patocsauto.hu/ )
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60153 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Felicia GLXi | Következő autója? | Skoda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |