Milos a 'zenekari busz'
Szöveges ítélet
Egy 'rosszkor rossz helyen' történt előzés és az éppen előzött traktor pótkocsijának rosszul bekötött indexe miatt autó (és majdnem édesanyám) nélkül maradtunk. A büszke delfinkék Dacia TLX jobb eleje az anyósülés korábbi helyét foglalta el, ahol én szoktam volt ülni, de szerencsére akkor kamaszkorom duzzogós időszakát éltem tehát nem látogattam meg azon a hétvégén a nagyszüleimet - lucky me.
1997 - 2003 között autó nélkül voltunk, addigra sikerült összegyűjteni a beugrót és beleszeretni egy autóba. Körbejártunk néhány megyét, nézegettünk használt autókat de valahogy egyik sem volt az igazi. Aztán csak úgy 'blindre' beballagtunk a szegedi Tárkányhoz ahol a fent említett Fabia Capriccio felszereltségű kombira böktünk rá, bár nekem motorikusan kicsinek tűnt, de végül én is megbékéltem vele.
Felszereltségéhez tartozott többek között a manuális klíma, 8 hangszórós gyári hifi, néhány légzsák, fekete tetőlécek, távirányítós központi zár, riasztó 'ablakfelhúzó' funkcióval (imádtam), magasságban állítható kormány és vezetőülés és a 15"-os acélfelnik egyedi dísztárcsákkal. Később kapott egy gyári könyöklőt, ami miatt ugyan elveszítettünk egy pohártartót, de megérte.
Milos (Milos Forman / Skoda Forman - a pontos matematikai képlet beküldői között egy Wunderbaumot sorsolok ki) a nálunk töltött ideje alatt tökéletesen tette a dolgát, a kötelező szervízeket időben megkapta.
Édesanyám akkoriban a MOL-t erősítette (nem, nem volt üzemanyagkártyánk) és a Kardoskút-Algyő-Szolnok szentháromságban közlekedett heti rendszerességgel, én pedig a zenekar miatt jártam az országot.
Az országjárás kizárólag 5 emberrel, tele csomagtartóval és utánfutóval értendő. Nem csoda hogy beleszaladt 3 év alatt majd' 150.000 km.
Kényelem / belső:
Az ülései Volkswagenesen kemény tömésűek, hosszú úton is jól tartanak bár kisautó mivolta miatt a hátsó sorba szorulók valóban be tudnak szorulni különösen 186 cm-es magam mögé. A belseje elsőre elég sivárnak tűnt de hozzá lehet szokni és a felszereltséghez tartozó ezüst betétek (váltógomb, kilincs, stb) sokat dobnak a nagy feketeségen, az ember pedig úgyis belakja az autóját, később már fel sem tűnt. A 8 hangszórós hifi remekül szólt, nagyban hozzájárult a komforthoz, ahogy a manuális klíma is. Jópofán nyíló pohártartó a műszerfalon és még 3 lejjebb.
Variálhatóság:
A kombi nagyobb csomagtartója az autó méretéhez viszonyítva teljes mértékben kielégítő, a 2/3 arányban dönthető hátsó ülések miatt ha maximum 3 ember utazik, hosszabb tárgyak is kényelmesen elférnek. Probléma hogy az ülés lehajtása után egy körülbelül 10 cm-es lépcső marad, tehát nincs sík padló.
Motor / vezethetőség:
1.2 HTP. 3 henger. 64 lóerő. Papíron nem sok mindenre elég, de üresen viszonylag jól mozgatja a kasztnit. Bár előzéshez érdemes a 'turbo boost' gombot benyomni (azaz a klímát kikapcsolni) - ez több emberrel, csomagokkal hatványozottan igaz. De ez a motor a helyváltoztatás hivatott elősegíteni, nem a versenyzői hajlamokat kiteljesíteni. A futómű érezhetően sokkal többet tud, ráadásul a kombi keményebb felfüggesztése lényegesen jobb úttartást biztosít az ötajtóshoz képest (bár lehet hogy amiben én ültem egyszerűen el volt hanyagolva). Ez mondjuk a prágai kiruccanás során hátrányként jelentkezhet, de aki nem hidrós Citroennel jár arra, úgyis tudja hogy bármi mással kibírhatatlan az a dobolás az autópályán. A váltója nagyon pontosan bár néha picit akadva tette a dolgát.
Mindent összevetve egy igazán szerethető autó volt Milos, a mellékelt ábra alpján egy zenekari busz szerepét is eljátssza, és ezt 5,5 - 7,5 literes fogyasztással teszi.
A kép sajnos még a régi nokia telefonommal készült egy síelés alkalmával (Szlovákia odavissza 3 emberrel + csomagok 5,8 literes átlaggal, ha jól emlékszem) de ha találok még róla, feltöltöm.
Az autót 3 éves korában becseréltük egy Nissan Micra 1.2 Visia-ra, annak az értékelését itt olvashatod:
Hibalista
- 100,000 km környékén egyszer kellett gyertyát cserélni benne - - a bal oldalát (kerékjárati ív, ajtók) cserélni kellett 1 hónapos korában de ez legkevésbé az akkor éppen parkoló autó hibája, mint inkább a friss jogsis ladás srácé...
Ide hordtam szervizbe
Tárkány SzegedAz azóta már bezárt kereskedésben vettük az autót, dolgozói sajnos elég nagyképűen és nemtörődöm módon tették a dolgukat ami miatt az első kötelező szervíz után egy közelebbi márkaszervízbe hordtuk.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Tárkány HódmezővásárhelyKorrekt szervíz, barátságos kiszolgálás
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 148000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | TLX | Következő autója? | Micra |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |