A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (1999-2007)

Fabia 1.4 16 V Combi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Miért, mit vegyek b.meg!? Skodát?

Szöveges ítélet

Tehetős, fiatal barátaim beszélgetése közben hangzott el a címben szereplő mondat, amikor egyikük autóvásárlási terveit tárgyalták meg néhány pohár sör mellett. A szóba kerülő prémium autókkal kapcsolatban ugyanis valakinek biztosan volt valami rossz tapasztalata: zörög a műszerfal, drága a javítás, nehezen elérhető alkatrészek stb. Erre fakadt ki keserűen az autóvásárlás előtt álló cimbora: „Miért? Mit vegyek b.meg? Skodát?”

Én annak rendje s módja szerint – márkasovinizmusomtól fűtötten – megsértődtem, majd kifejtettem, hogy miért is vegyél Skodát. (Persze, végül Volvo XC70 lett belőle és nem Skoda…) :-)

Mivel soha nem volt prémium autóm a fenti sztoriban nem én vagyok az autentikus forrás, de 15 év skodázás után talán érdemes elolvasni az alábbiakat:
2003-ban ültem át egy négyütemű Wartburgból egy 7 éves Skoda Octáviába, és amikor 3 év után eladtuk, egyértelmű volt, hogy maradunk a márkánál.

Simply Clever – kevés olyan márka van, amelyiknek ennyire találó lenne a szlogenje. Minden a helyén van, elvisz A pontból B pontba. Minden egyszerű és kézenfekvő, semmi fakszni. Bölcsész vagyok, de soha nem okozott gondot az izzócsere. (Az apám mérnök, ő szervizbe hordja a Renault-t ilyen problémákkal, és nem azért mert ő a béna…)

Az autóvásárláskor csak használt autóban gondolkodtunk. Szempont volt a kevés kilométer, a nagy csomagtér, a minimum közepes felszereltség (pl. klíma) és a – lehetőségekhez képest – erős, benzines motor. Így esett a választás az 1,4-es, 100 lóerős, Fabia Combira, Ambiente felszereltséggel, 12.000 kilométerrel.

A kereskedő arra a kérdésre, hogy „Miért ad el valaki egy évesen egy 12.000 km-t futott autót?”. Azt válaszolta, hogy „Ikrek születtek a családban, ezért anyuka boltbajárós autóját beszámították egy kisbuszba.” Hittük is, meg nem is. A fényezés alapján gyanús volt, hogy valami történhetett a bal elejével, de más gyanús részlet nem merült fel. (Később, amikor egy zárjavítás miatt szét kellett szedni a vezetőoldali ajtót, kiderült, hogy a gyanú megalapozott volt…).

Az 1,6-os SLX Octavia után bizony kicsit fapadosnak tűnt az „új vas” – de ezt gyorsan megszoktuk, ma már csak a hátsó elektromos ablakok és a deréktámasz hiányzik. Az 1,4-es motor viszont mai napig felbosszant, amikor 4 személlyel, púpig rakott csomagtartóval erőlködik egy-egy komolyabb emelkedőnél.

Amíg garanciális volt, a pápai Skoda szervizbe hordtam, rendben is volt minden egy darabig. Aztán új műhelyfőnök érkezett, és onnantól megrendült a bizalom, meg ki is gurultunk a garanciából. Három éves kora után egy ajkai ismerőshöz hordtam, aki nagy VW-csoport-guru hírében áll – okkal.

A „szervizbe hordtam” kifejezés csak az olajcserére vonatkozott, más baja nem volt.

Pont három éves koráig. Akkor egy budapesti átkelés közben éktelen sípolás mellett kigyulladt az „olajlámpa”. Óriási szerencse (vagy isteni gondviselés – mindenkinek hitbéli meggyőződésére bízom), hogy pont egy benzinkút mellett történt az eset. Begurultunk, megmértük. Csont száraz volt a nívópálca. Mi történhetett? Feltöltöttük és a következő napokban folyamatosan figyeltük. Mértünk, alánéztünk, rátöltöttünk. Alatta sose volt olajfolt. Hazaérve egyből a szerelőhöz vittem a járgányt, aki – bármekkora VW-csoport-guru is volt – sajnos, nem tudott rájönni, hogy mi a hiba oka. Nem folyik el, nincs alatta olajfolt – „eszi az olajat”. Becsületére legyen mondva sok mindent kipróbált: másik olaj, olajtisztító adalék stb. Így használtuk négy évig. Mindig volt a kocsiban egy liter olaj. Figyeltük töltögettük. Két olajcsere között nagyjából el teljes olajcserét elvégeztem…

Az autó hét éves volt, amikor munkahelyváltás miatt a Balatonra költöztünk, ahol bemutattak a helyi VW-csoport-guru autószerelőnek. Elkezdtem volna mesélni neki a kórelőzményeket, „Van egy Fabiám, eszi az olajat…” Erre ő közbekérdezett: „1,4-es, 16 szelepes?”
Megtaláltam a megfelelő embert! Ő úgy tudja, hogy ennek a szériának ez típushibája. A hengerfejeket Lengyelországban gyártották, a tömítőgyűrűket meg Törökországban (vagy fordítva), és ezek nem kompatibilisek egymással.
Motor szétszed, újragyűrűz. Nem volt olcsó, de azóta nincs vele gond. Tényleg, semmi – motorikusan. (Egyéb problémák azért adódtak.) Igaz, mindent megkap előírásszerűen. Amit a szervizkönyv ír a megfelelő km állásnál azt cseréljük, javítjuk, ellenőrizzük. Az autó nincs túlhajtva, idén lesz 13 éves, és csak most fogjuk elérni a 160.000 km-t.

Fogyasztás: a fedélzeti számítógép szerint az átlagfogyasztás 6,4 és 7 l között mozog. Nyáron a klíma használata kb. 1 literrel ezt megnyomja, illetve ha 140 km/h fölött megyünk tartósan, akkor azért „megnyílik a torka”.

Fenntartás: a karbantartása nem túl drága. Bármilyen alkatrészt könnyen-gyorsan be lehet szerezni. Van gyári, van „utángyártott” és van bontott is garmadával. (Pénztárcától és az alkatrész feladatától függ, hogy miből melyiket választom.)

Kényelem: az ülések elég kemények, de legalább jól tartanak. :-)
A hátsó ülés két felnőttnek elég, és gyerekülésből is csak kettő fér el.

Felszereltség: klíma, két légzsák, két elektromos ablak, állítható magasságú vezetőülés, 4 irányban állítható kormány – „oszt jónapot”.
Nem szeretem, hogy csak egy pohártartó van az egész kocsiban.

Amit szeretek benne: jó vezetni (de tényleg!), családi autóhoz képest eléggé közvetlen a kormányzás, finoman jár a váltókar, jól gyorsul (kevés csomaggal, 2-3 személlyel). A fék meglepően magasan fog - és nagyon fog. Ezt is meg kellett szokni, az elején nagyokat „bólintottunk” minden egyes fékezéskor. A csomagtartó elég nagy, kategóriájában – szerintem – a legnagyobb, a hátsó ülések osztottan dönthetők.

És, ami a legfontosabb, Simply Clever. Egyszerű, de nagyszerű. Megbízható, elmegy a világ végére is, még soha sem hagyott cserben. Igaz, ehhez kellett egy jó időben, jó helyen lévő benzinkút…

Update
15 évesen, 206.000 kilométerrel eladtam. Kicsit többért, mint amennyiért beszámították volna, de kicsit kevesebbért, mint amennyit reméltem érte.
Szép volt, jó volt, köszönöm - ennyi.

Hibalista

- * "Ette" az olajat - megoldást lásd fent (180.000.-) * Jobbra "húzott" az autó - futómű-diagnosztika, futómű-beállítás (100.000.-) * 10 év után "széthullanak" az ajtókban lévő alkatrészek, először a vezetőoldali elektromos ablak, aztán a központi zár és most kezd rakoncátlankodni az utasoldali elektromos ablak. * "Elfáradtak" a csomagtérajtó teleszkópjai.

Ide hordtam szervizbe

Gál Jani - Ajka; A legjobb VW-csoport specialista a környéken.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Polniczky Balázs - Balatonalmádi; 10/10

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 14 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 12000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 194000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Skoda Octavia Következő autója? Honda Jazz
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 1999 (1999 - 2007)

További ítéletek (707 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)