Hugó, a hűséges jóbarát. Szívemben ragadtál :)
Szöveges ítélet
25 éves koromban már muszáj volt a főiskola után valahogy mobilissá válni, és a formája nagyon tetszett, és a márka is szimpatikus volt. Azt sajnálom, hogy nem egy Octáviát vettem, de ahhoz kicsit még gyűjteni kellett volna. 700 ezer ft volt az ára, szerencsére magánszemélytől sikerült 10 évesen(2000-es évjárat volt) kifogni egy hihető km futású ezüst darabot.
Nem volt a világ leggyorsabb kocsija, de nem is volt vészesen lassú, főleg egy max két emberrel.
A légkondi az nagyon hiányzott belőle, de kibírtam nélküle.
Kényelem: Sose fájt benne a hátam, nem volt fotel, de nekem kényelmes volt. Jobb ülése van mint egy korabeli Ibizának.( persze nem a sport, hanem a széria. Tetszett, hogy puha delfin technológiás műanyangból készült a műszerfal felső része. Puha volt, és nem kemény. Egyszer ezzel mentem Prágába, én vezettem. Egy pillanatra sem volt kényelmetlen, csak beizzadt a hátam mint az állat :) Egy könyöklő nagyon hiányzott belőle, viszont utólagossal nem akartam szétbarmolni.
Motor: Mint említettem, nem volt egy rakéta, viszont kellemes volt az 1,4 literes MPI 68 lóerővel. Nekem tetszett.Első kocsinak tökéletes volt. Az első pár évben, míg az OMV prémium benzinje csak pár forinttal volt drágább, azt kapta, aztán megemelték nagyon a sime benzinhez képest és kapta a legolcsóbbat. Én nem éreztem teljesítmény különbséget a két fajta benzin között. Az lehet, hogy az üzemanyagrendszernek jót tett.
Fogyasztás: nyáron ha több volt az országút kb 100 körüli tempóval akkor kicsivel 6 alatt, ha több volt a város, akkor kicsivel hat felett. Télen általában ugyan ez volt csak 1,5 literes fogyasztással többel.
Imádtam a kocsit, sose hagyott az út mellett, és én azért tudtam vele dinamikusan haladni is. A szívemhez nőt. Nagyon élhető volt a belseje, és a külseje is nagyon tetszett. Persze volt belőle csilliárd az utakon, de nekem akkor is nagyon tetszett.
Sajna a fényszórója be volt mattulva, de sosem cseréltem ki, mert a kocsi 10%át vitte volna el. Políroztattam kétszer, de kb egy év után kezdett visszamattulni. Ültem hasonló korú Corsában, és ilyesmi méretű kocsikban, de ebben nagyobb volt a hely érezhetően a Fábia javára, hogy örültem hogy ilyen kis faszentos kocsim van.Nagyon kis tágas volt.
Nagyon vigyáztam rá, még üléshuzatot is vettem rá, meg méretre szabott plüss szőnyeget hímzéssel. Egyszer megcsúsztam vele a jégen egy körforgalomban, és a motorháztetőt meghúztam egy kicsit egy táblával. Azt hittem sírva fakadok :(
Azt sajnáltam, hogy nem vettem rá alufelnit, mert az feldobta volna, de a kocsi árának a 8ad része lett volna.
Végül úgy alakult, hogy lett egy kis plusz pénzem és kezdett már öregedni, bár semmi baja nem volt, viszont kerék csere, fék csere és egyéb szükséges kopó alkatrészek cseréje közeledett, és nem akartam a kocsi ötöd részét rákölteni, mert későbbiekben tuti nem térül meg ha eladom. Szóval a sok racionális döntés után, már muszáj volt megválni tőle.
Skoda Octaviát akartam venni, de sajnos mindenhol 200 ezer km körül voltak ezekben a kocsikban, főleg a dízel esetében. De egyébként nagyon keresgettem, olyan 2006-os Octaviak között,majd végül egy VW Golf PLust vettem 1,9 Pd TDI motorral, autószerelő barátom szerelte, így tudvalevő volt a km futás és az állapot. Csak bele kellett ülni és menni. Nagyobb kategóriába és erősebb motorba ültem, de valahogy örökre ott maradt a szívem egy darabja a kis Hugóban.
Magánszemélynek akartam eladni, és sikerült is egy családnak, és remélem jól teljesít náluk is, mert nálam tényleg kimagaslóan teljesített. Komolyabb baja sosem volt. Soha rosszabb kocsit.
Remélem még látom valahol egy parkolóban, és akkor megsimogatom egy kicsit, de lehet meg is ölelem :)
Hibalista
- -sokat állt egy ideig, berohadt a kézifék, fillér volt - - Olajcseréről kifele jövet elkezdett folyni a hűtő, lett bele véve egy új, 15-20 ezerért munkadíjjal, - -Lambda szonda 20 ezer forint munkadíjjal együtt - +kopó alkatrészek, de azok igazán baráti áron voltak
Ide hordtam szervizbe
Régi gyerekkori cimborámék szerelték, szóval baráti volt minden ár.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 127000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Golf Plus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
