Családtag
Szöveges ítélet
A jószágot egy öreg bácsitól vettem óra szerint 40k kilométerrel, bár az órán akkor épp nem ment a számláló... Gyári Barum gumik voltak rajta és mivel a futófelületen lévő mintázat vetekedett a gumi oldalán lévővel, így 2 hét alatt mindegyik gumi kipurcant és cserés lett. Az első év szinte gondtalanul telt, aztán úgy alakult az élet, hogy tanyára költöztem. Itt kapott rendesen az építkezésből is, majd később a hétköznapi tanyasi létből is. Cementes zsákok hordása, vasak földből kitépkedése majd később 3 mázsa szén néha, szintén zsákokban az utastérben.
A közlekedés itt kb tengelyig érő sár, télen 3 szett hólánc fogy -amikor van hó és szél-. -25 C-ben biztosan indul, ez az eddigi itteni hideg rekord, bár a tecskós -32 fokos fagyálló jégdugót csinált akkor bele, szóval valaki nem tud számolni... Azóta tömény fagyállóval "hígítom" minden ősszel.
Hétvégi apukaként gyermekeket elég nagy körrel tudom összeszedni, így az évi 18-20k futásteljesítmény megvan. Ezért is merült fel pár éve olcsósítani a közlekedést és kapott egy új Lovato gázszettet. Városban 9, országúton 9, országúton papásan 8 liter lpg fogy százon. A papásról leszoktam, átlag 100km/h az utazóm. Gyerekek is szeretik, gyakorlatilag családtag: Nünüke. Belföldön nagyokat kalandozunk, de ugrottunk már ki Bécsbe a karácsonyi vásárba is, szóval nem félek a lerohadástól. Legyen az embernél 5000 forintnyi alkatrész aztán nem éri nagy meglepetés. (ékszíj, elosztófedél, megszakító, termosztát, kondenzátor) Mi baja lehetne?
Sajnos a sár elkezdte enni a kasztnit, bár eddig is dicséretesen bírta az új korában felvitt vastag alvázvédő. Mostani vizsgára küszöböt kell cserélni a két év múlva következőre pedig a két hátsó sárvédőív is cserés lesz. Néhány újabb kocsi valószínű már porrá rohadt volna itt. Sajnos úgy tűnik a rozsda lesz itt a legnagyobb ellenfél...
Szélben repked az eleje, ezzel együtt kell élni. Viszont hátul kapar, motor is hátul van, hóban lehet vele jól csapatni. Olyankor hozza a 911-es feelinget, csak jóval olcsóbban. :):):):)
Fűtés jó, télen pólóban vagyok sokak csodálkozására. -többször megkérdezték kiszálláskor ismerősök.
Eladni nem akarom, amíg lehet velünk marad. Mivel minden olcsó, így megtehetem azt a luxust hogy bármi rossz kicserélem, legyen a gép 100%-os! Olajat 7-8000 kilométerenként cserélek, ha már a legolcsóbb nagyáruházas 10W40-et tolom bele.
Hibalista
- Lengés csillapító 2 évente (tanyán lakom, gyakorlatilag nincs út), eddig egyszer volt gyűrűzve, átlag másfél évente szelepcsere (LPG), egyszer volt hengerfejes, ezen kívül a féket kell gyakrabban simogatni (átlag évente, teljes felújítás pedig tavaly volt a féken -hála a tengelyig sárban gázolásnak)illetve amikor egy marha hátulról összetört, de arról nem a kocsi tehet. 2 önindító fogyott és két szett kerékcsapágy, de mindig tele megy vízzel itt. :( Ezen kívül a kopó dolgok voltak cserélve és persze bosszantó de a működést nem befolyásoló apróságok, mint fénykürt kapcsoló és hasonló szintű dolgok. Ott még sehol nem maradtam vele 3 hengerrel is hazajutottunk, nemrég elszakadt a gázbovden aztán szívatóval elmentem hazáig 60 kilométert. :) - Alkatrészek fillérekért, egyszerű mint a faék, pár dolgot én is meg tudok csinálni rajta, ha meg nagyobb a gond van rá olcsó szakim! - Kb 3 éve belerakattam az LPG-t és kapott egy fényezést. - - Az út itt: https://drive.google.com/folderview?id=0B0xD0LhjP8lfNzM4bTVZTFZDRDA&usp=sharing - ...azóta rosszabb lett. :( -
Ide hordtam szervizbe
VecsésAki tudja ki lehet az úgy is tudja,nem a NAV-ra tartozik ;)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fiesta | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |