A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » 100, 110 (1970-1982)

100, 110 110L (de luxe) 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A sárga Skoda...

Szöveges ítélet

1998-ban szereztem jogsit, mivel a fater szerint ez nem jelentette azt, hogy tudok is vezetni, ezert az akkor 1 eves csaladi kocsiba (Skoda Felicia) maximum a garazsban ulhettem a volan moge. azt talalta ki, hogy vegyunk egy oreg kocsit, aztan azon majd gyakorolhatom a vezetest. mivel az anyagi keret szukos volt, egyertelmuen csak valami regi Skoda johetett szoba. mar a 120-asok is dragak voltak. Maradtak a 120-asokat megelozo korlampas 105-sok, illetve az 1975-ig gyarott 100-asok. Nekem ez az utobbi tipus sokkal jobban tetszett - plane a 110R kupe iker fenszoroval! - raadasul abbol mar nem is futott annyi az utakon. ugyhogy raaltunk erre a tipusra. Meg is neztunk parat, aztan egy ismeros autoszerelo ajanlotta, hogy egy hozzatartozojanak van egy elado 110L (typ 717, 1.1-es motor, ha jol emlekszem 39kW), megkimelt, karbantartott. utobbi evekben alig volt hasznalva. sivatagi-homok szinu, ikerfenyszoro (mint a 110LS). amint meglattam, egyertelmu volt, hogy ezt kell megvenni. nagysagrandekkel jobb allapotban volt, mint barmelyik masik, amit neztunk. Fater meg alkudott belole, aztan elhoztuk 18.500 szlovak koronaert (akkori arfolyam szerint 110.000 forint). ami a vezeteset illeti - autosuliban Felician tanultam -, teljesen mas volt: annyira, hogy anyumnak kellett hazahoznia a kocsit, mert en 60-70-nel mar nem tudtam egyenesen menni, kanyart bevenni meg aztan plane nem... aztan kesobb, hogy megszoktam, mar nem volt gond. vegsebesseget is megallapitottam parszor :) a katalogus szerinti 128-at hozta :) 100-ra gyorsulas: cca 23mp :) ami nagyon kellemetlen volt vezetes kozben, hogy hajlamos volt sodrodni kanyarban, illetve a szelerzekenyseg. amint erosebben fujt a szel, alig lehetett uton tartani, maximum 80-nal lehetett menni, akkor is allandoan gepeszkedni kellett. egy kamion, traktor elozese 90-100-al garantalt halalkozeli elmennyel jart! amikor a gumiabroncsok cserere szorultak, az eredeti 155-os 14"esek helyett 165-os 13"asokat kapott, 120-as Skodakrol szarmazo 13"-as tarcsakon. Ezzel meglepoen sokat javult a kocsi utfogasa! a sodrodas a kanyarokban megszunt. hatranya ennek a tuningnak az volt, hogy innetol tobbet mutatott a sebessegmero. 60-nal 70-et, 90-nel mar 105-ot... igy viszont lehetett fesziteni, hogy 140-el is megy a gep :)
Az ulesek viszont egyaltalan nem sportos vezetesre lettek tervezve: oldaltartas nulla. tovabba ebben meg rugosak voltak, es bizony rosszabb terepen dobalta az utasokat rendesen :) hianyzott a kezifek visszajelzo lampa is. mivel meg voltam szokva a masik kocsibol, hogy van, megesett, hogy elindultam kezifekkel, sot, volt ugy, hogy csak 10km utan vettem eszre, hogy be van huzva :) a normal feknek viszont volt visszajelzo lampaja a muszerfalon. azon kivul, hogy jol nezett ki, szerintem semmi ertelme sem volt. volt viszont saab-os night panel!! egy potmeterrel lehetett allitani a muszerfal hattervilagitasat, akar teljesen el lehett halvanyitani!!!
Futes rendben volt, a paratlanitas viszont nagyon nem. pl. telen sokszor lehuzott ablakokkal kellett vezetni. mivel eltartott a motornak, amig bemelegedett, ilyenkor mindig teli sapkaban, sikesztyuben szoktam vezetni. Ebben meg kezi szivato volt. Nem is gondoltam volna, hogy milyen gyakorlati elonye lehet ennek: egyszer megpakolt (cca 400kg) potkocsival mentem valahova, mikor elszakadt a gaz bowden. teljesen felhuzott szivatoval gazpedal nelkul 2 megtolatassal megfordultam, es hazamentem, 3. sebessegi fokozatban cca 40-ra sikerult felgyorsulni! erdkelt volna, mennyit fogyasztott ilyen uzemben. normalisan is tobb olmozott 95-ost benyelt, mint azt vartam volna. nyaron 8 korul, telen valoszinuleg meg tobbet. Olajat is ette. ket csere kozt elment meg 4 liter.Motorral egyebkent sosem volt semmi baj. de ugy altalaban az autoval sem. 3x tortent meg, hogy nem tudtam folytatni az utazast. 2x a gyujtassal volt gond, egyszer meg lecsuszott valami kis cso a motorrol. Fenntartasa igy nem volt veszes. Evi szinten cca 25.000Ft-t kellett szervizelesre kolteni.
alkatresz nagyon olcso, es minden szerelo ertett hozza, sot ezt-azt meg mi is meg tudtunk csinalni. szoval jo kis kocsi volt. soha rosszabbat :)

kozvetlenul a megvasarlastol mindig valamit aprosagot vettem ra, vagy atfestettem, atalakitottam...
- eloszor is kellett rendes kulso visszapillanto tukor. az eredeti szep kromozott volt, csak eppen teljesen hasznalhatatlan. kapott fekete muanyagot. ja, rogton kettot, mert eredetileg csak a vezeto oldalon volt. nem is mertem vele varosba menni addig...
- a gyari kormany hasonlo eset, mint a kulso visszapillatno tukor: szep, csak nem jo :), mert nagyon nagy az atmeroje, es vekony is. kapott eredeti Skoda-s sportkormanyt, szinre fujva.
- a szovegben mar emlitett kerekek, amelyeket aztan feherre fujtam
- logo a kocsi elejen
- 3. feklampa
- faimitacios muszarfal (tapeta) - e nelkul nagyon sotet, komor volt
- radio
- rovidebb sebessegvalto kar
- feketere fujt hatso legbeomlo
- hatso kodlampa
- vontato horog

Hibalista

- - kezifek
- - gyujtas
- - sebessegvalto rakoncatlankodott neha

Ide hordtam szervizbe

videki szerelo

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1974
Kényelem (3) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? matchbox Következő autója? ?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda 100, 110 1970

További ítéletek (40 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)