Spanyol acél, toledoi penge
Szöveges ítélet
Összességében pozitív kép alakult ki bennem az autóról. Persze voltak hibái, de 9 éves volt, mikor megvettük, nem vártam tőle, hogy hiba nélkül vigyen 5 évig. A problémák egy része az előző tulaj trehány szerelője miatt volt. Alapos szemrevételezéssel meg lehetett állapítani, hogy sérült korábban az autó, de igazából szépen lett javítva és szerkezeti elem sem károsodott, így ez nem zavart. Biztos vagyok abban is, hogy az óráját visszatekerték, mert jobban le volt lakva, mint egy olyan autó, amiben 120 ezer van, de összességében jó benyomást keltett és az összes megnézett autó közül ez valahogy jobb állapotúnak tűnt. Az említett sérülés miatt lehetett szükség korábban a hűtő javítására is, mivel nálam a termosztát meghibásodása helytelen javításra vezethető vissza. Konkrétan sziloplaszttal ragasztották be a helyére és valami univerzális francia kacat volt...Nem értem, hogy miért kellett ezt tenni, mert a gyári sem volt drága. Ezen kívül szinteén az előző tulaj szerelője egy foggal elfordíva tette fel a vezérmű szíjat, minek következtében a motor alacsony fordulaton dörmögött és nem nagyon akart menni. Mindig a kipufogóra gyanakodtam, mert hasonló hangja volt, mint egy lyukas dobnak, végül a szíj cserekor derült fény a problémára. Még jó, hogy elég nagyok a szelepzsákok a hengerfejben, így a motornak nem lett baja. A fogyasztása viszont egész baráti volt ennek ellenére is, átlagban 6,5 literre jött ki, de közúton 90-es tempónál egyszer le tudtam vinni 5,3-ra is...Városban 8l. Út szélén egyszer ragadtam vele az AC hibája miatt, bár az is megelőzhető lett volna, mert már adta a jeleit a problémának, csak mikor elvittem a szerelőhöz, akkor mindig megjavult.:)
Hogy a hibái ellenére miért szerettem? Kényelmes volt, összességében nem kellett rá sokat költeni (5 év alatt 150 ezer HUF sztem nem sok egy 14 éves autóra), baromi nagy a csomagtartója (ez építkezésnél jól jött), a motorja ugyan nem volt erős, de alulról nyomatékos és a hétköznapi tartományban (max 4000 rpm) jól használható, klímával pedig meleg időben is kellemes volt bent az idő. A beltér ergonómiája teljesen jó, egyedül a műszerfali ledekkel volt gond, mikor rájuk sütött a nap, nem lehetett megállapítani, hogy világít-e vagy sem.
Hibalista
- Befecskendező ház fedél kb 10000 Ft, rögtön, miután megvettük - Rotor, trafó kb 5000 ft kb egy évvel később - AC pumpa 40000ft (bontott) 3 évvel a vásárlás után - hátsó lengéscsillapítók, bal hátsó fékhenger, hídszilentek kb 50000 ft egy évvel a vásárlás után, műszakira kellett... - Hengerfrej tömítés, szelepszár szimmeringek, termosztát 38000Ft - 195 ezernél vezérmű szíj, lapos szíj, nyomógörgők cseréje 40000Ft ez mind 4 évvel a vásárlás után.
Ide hordtam szervizbe
VW AUDI Javító műhely - Autojet Kft. 7100 Szekszárd, Vitéz u. 5
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 125000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 73000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Favorit/felicia | Következő autója? | Octavia TDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
