A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (2005-2012)

Leon 1,4 TSI White Edition 

Az ítélet értékelése
4,8(4 db)

White Angel

Szöveges ítélet

Nos kezdenem ott, hogy par honapja elerkezettnek lattam az idejet annak a bizonyos "elso sajat auto" megvetelenek. Mindenkepp valami dogos, sportos, eros autot szerettem volna, mivel foleg autopalyan hasznalom, ezert eloszor egy turbos 2.generacios Mitsubishi Eclipse volt a kiszemelt a maga 215 loerejevel. Tartottam azonban a hasznalt auto veteltol, mert ki tudja mit kapok a penzemert, igy elkezdtem az ujautok kozt is nezelodni. Focus, Mazda 3, Mazda 6, Octavia, Astra GTC, Leon.......Mindet megneztem szemelyesen is es azt kell mondjam, mikor a Seat szalon kozepen meglattam ezt a feher szepseget, szerelem volt elso latasra.
Ugy voltam vele, ha mar ujauto, akkor legyen benne minden, mi szem-szajnak ingere. :) A White Edition egy fix felszereltsegi csomagot jelent, ami a legmagasabb Stylence-nek egy Sport csomaggal kiegeszitett valtozata. Kicsit tartottam az 1,4-es motortol (ismerve a szulok 1,4-es 90 LE-s Astrajat), mivel en valami erosebbet akartam. De valamit azert sejtetett a kovetkezo 4 adat:TURBO, 125 LE, 200 Nm, 6 seb. manualis valto. Amikor december elejen 0 km-rel atvettem es utnak indultam, szunni nem akaro vigyor nott az arcomra. Bar az elso 1500 km-enen nem szabadott nagyon hajtani, azonnal erezheto volt az ero ami a motorban lapult. Es tudtam, hogy 1 het alatt ugyis meg van az 1500km, uh kiprobalhatom mit bir. :)
Most igy 1,5 honap es 8500 km utan mar nemileg realisabb kepet irhatok az autorol.

Kulso:
A feher szin nagyon jol all neki, szerintem ez emeli ki legjobban az alakjat. A kosz sem nagyon latszik rajta, de azert megis csak tisztan a legszebb. A sotetitett ablakok vaganyak es azert sokat rejtenek is az utasterben levo dolgokbol (talan ha a tolvaj nem latja mi van belul, nem tori fel...:) A rejtett hatso ajto kilincs is nagyon trukkos, rendszeresen azt hiszik az emberek , hogy csak 3 ajtos, en meg rohogok az arcukon, mikor kiderul hogy 5 ajtos. Az elektromos napfenyteto az egyik kedvencem, csak 140 km/h felett pici szelzaj jon felole (csukva is) , de ha elhuzom a tetokarpit takaro reszet, akkor mar nem zavaro. A kanyarkoveto xenon nagyon hasznos es jo eros fenye van.
Sajnos tobb elteres is van a konkret White Edition katalogusban irtakkal szemben. Erre figyelhetnenek jobban. A 225/45 R17-es kerekek megjeleneseben is elmaradhatatlan reszei a kocsinak, valamint uttartasban is fontosak. Az ABS, TCS, ESP kombinacioval lenyegeben akarmilyen sebesseggel beveheto minden kanyar, mert ugyis sikerul... (persze azert esszeru keretek kozt) Ha meg "tul sok" lenne, akkor a muszerfalon is jelez a "csuszas lampa", meg a fek is elkezdi razni a talpat. :) Es meg idejeben cselekedhetunk.

Belso:
A csomagtarto nem tul nagy, de meg lehet szokni es ugyesen pakolni. A hatul uloknek sokkal nagyobb labter van, mint a G Astraban. Meg koppig lesullyesztett vezetoulessel es a magam 183 cm-evel is boven elferek magam mogott...
A sportulesek hihetetlen jol tartanak. Egy valami negativum az ulessel kapcsolatban. Hianyzik, hogy az ulofelulet elejet nem lehet magassagban allitani, csak a hatulja sullyesztheto. Igy annak ellenere, hogy a kormanyoszlop is 4 iranyban allithato, viszont a kuplunk eleg hosszu uton jar, nem tudok olyan ulespoziciot beallitani, hogy a combom is tamaszkodjon az ulolapon. Ez csak tobb szaz km folyamatos vezetesnel zavaro kicsit mert megfajdul a fenek. :)
A kezeloszervek nagyon jol kezre allnak es sotetben ugy vilagitanak mint valami repulo muszerfala. Ugyanis a ket ules kozott van a tukor allito, ajto nyito/zaro es TCS kikapcsolo gomb. Minden szep vorosben izzik. Ami hianyzik, hogy a teton levo kezeloszervek nem vilagitanak, igy sotetben tapogatozni kell, mire megtalalom a jo gombot. Par LED a gombok moge nem volna olyan nagy melo...de mindegy.
Megint par elteres a katalogushoz kepest: nincs benne AUX-IN...pedig irva van, es eleg fontos lett volna, mert arrol akartam zenet hallgatni, de igy csak FM-transzmitterrel tudok, ami valamiert nem akar recsegesmentesen szolni iPoddal. Erdekes de ez az Astraban is recsegett, viszont a gagyi radios citroenben szepen szolt. Hmm....passz. Van benne USB foglalat is, de meg nem probaltam. A hifi meg 8 hangszoros a katalogus szerinti 6-tal ellentetben. Es igenis be lehet ugy allitani, hogy gyonyoruen szoljon (melynyomo nelkul is).
Pohartarto van 3 db es pakolorekesz is boven (elso ulesek alatt is). Viszont a katalogus 2db 12V-os aljzatot ir, pedig csak 1 van (ez is kar). Kartamasz nincs benne de nem is baj, mert az az alap pohartartos kozepkonzolra jonne ra pluszban es igy teljesen leengedett ulessel ez pont jo kartamasznak. :)
A bluetooth telefon kihangosito nagyon jo minosegu es meg beszelgetni is lehet az autoval, szep noi hangja van es ha nem erti amit mondok, vissza felesel....igazi NO ez a kocsi. :)
A board computer-ben mindenfele aprosagot kulon beallithatunk, hogy ajtonyitasra milyen lampa vilagitson az utasterben es meddig, meg a hazakisero feny menny ido utan aludjon el, figyelmeztesse-e a kocsi ha tul gyorsan hajtok, stb. tisztara mint egy mobiltelefon settings menuje. :) A kormanyrol szinte minden menet kozben lenyeges funkcio vezerelheto, igy nem kell elengedni es nyulkalni ossze-vissza.
Legzsakbol is van ket elso, ket oldalso, meg ket fuggony. Ha ugy adodna, akkor eleg szepen ki lennek parnazva, de inkabb nem szeretnem kiprobalni.
A hangszigeteles is nagyon jo. Eskuvon semmit nem hallottam a magam mogott huzott csorompolos dobozokbol. :)

Motor,valto:
Igen pozitivan csalodtam ebben az 1,4 TSI motorban. A gyari sport kipufogoval a hangja is gyonyoru mormogos, egyaltalan nem az a ciripelos 1,4-es hang. Es hal´istennek nem egy traktorhangu diesel. A kocsi mogott allva nem is hallatszik hogy jar a motor, csak a kipufogo halk dormogese utal ra, hogy valami azert megy. Aki nem tudja mi van a motorhazteto alatt, az mar csak hang alapjan is legalabb 1,8-2,0-esre tippelne. Az utasterben csak a sport kipufogo morgasat es a turbo diszkret futyuleset lehet hallani, de ez mindketto csak orommel tolti el a "felhasznalot", motorhang nuku :)Es ha el is indul vele az ember, akkor a menetteljesitmeny is legalabb 1,8-ast sejtet. Egy ilyen autoban nem erzi magat zavarban ez ember meg a legnagyobb Audik, BMW-k mellet sem a piros lampanal...:) (na meg a zoldnel sem)
A 6 sebesseges valto tokeletes. 140-nel 3000-et, 190-nel 4000-et forog 6.-ban......egy 1,4-es!!!!!! Kell ezt ragozni? Es kb 1500-tol leadja a 200Nm-t es csak huuuuz. A tempomat emiatt nagyon jol hasznalhato, mert akar 90 km/h-ra is lelassulhatunk autopalyan es csak megnyomjuk a visszagyorsitas gombot es 200km/h-ig lazan gyorsul magatol ugy, hogy nem kellett kivenni 6.bol.
Na igen a fogyasztas....ez egy kenyes tema. Nekem varosban kevesebbet eszik, mint autopalyan. :)))
Tartos 100km/h utazoval = 5-5,5 l/100km
Tartos 140km/h utazoval = 8,5-9 l/100km
Tartos 190km/h utazoval = 13 l/100km

Atlagosan azert varosi (bp keresztul ketszer) + autopalya (150-160 km/h Bp-Tatabanya-Bp)---> 8-8,5 liter elerheto. :)
Termeszetesen szigoruan szabalyosan kozlekedve siman le lehet szoritani 7 liter ala a fogyasztast, de hat egy ilyen Turbos autoval ki birja ki, hogy ne nyomja????? :)
Az is "baj", hogy nem erezni benne a sebesseget. Kicsit odalep az ember, lepillant.....es hu´b.meg mar megnit 160....szoval nehez. :)

Hibalista:
Par naposan mar elo-elo jott, hogy a baloldali xenon nem allitotta be magat indulaskor es csak a kocsi ele vilagitott. Ezt hibauzenet jelezte is, de mindig helyrejott magatol, aztan neha megint elojott. Megneztek, mondtak hogy zarlatos a mozgato elektronikaja es garanciaban csereltek az egesz bal elso fenyszorot. Egy delelottot kellett ott hagyni a szervizben.
Egyebkent semmi mas!

Osszessegeben nagyon elgedett vagyok az autoval es ugy erzem ez volt a legjobb valasztas azok kozul, amik szoba johettek.

folyt. kov. kesobb.

Na itt a kesobb...
4 honap, 20000 km. A kocsi meg mindig szuper.
Teli gumival (205/55) hasznaltam majdnem vegig, csak par hete tettem vissza a 225/45-os nyarikat, de a fogyasztas lathatoan nott is (kb 1 l-rel tobbet eszik), valamint nem is gyorsul ugy 140-rol az M1-es emelkedoin. :) De karpotol, hogy legalabb fekezeskor ugy tapad, hogy hihetetlen. Parszor mar megmentett a totalkartol...

Par finomsag:
- ajto nyito taviranyito nyito gombja nyomva tartava lehuzza az ablakokat (mind a 4-et), a zaro gomb nyomva tartva meg felhuzza, plussz behajtja a tukroket es behuzza a tetoablakot is....nyaron nagy melegben mar messzirol szelloztetheto. (ha igy csukjuk be a tukrot, akkor motor inditasra magatol kihajtja...kimelve ezzel a tokor allito gomb tekergeteset)
- valaki mar irta, de az ablaktorlo spricceleskor torol parat, majd par masodperc kivaras utam meg egyet, hogy lehuzza, ami lefolyt.

15000-es nagyszerviz kicsit sokba kerult 37000 Ft, pedig csak olajcsere, oljaszuro csere es atnezes volt. Legkozelebb lehet viszek olajat magammal, mert csak az olaj ara 20000 felett volt, pedig csak 3,5 l ment bele. Jo mi?


folyt.: 2010.07.11.
Bo 1,5 ev, 95000 km. Itt tartok most.
Alapvetoen meg mindig minden ok az autoval, de azert par reszlet:
1) A bor valtogomb elkezdett kopni. Nem zavaro, de latszik, hogy hasznalom.
2) A muszerfalban eleg surun berezonal valami, amikor motorfekkel gurulok. Olyasmi, mintha a plexi lotyogne benne, de nem az, hanem valami belul. Kicsit idegesito.
3) Szamomra is meglepo, de meg mindig birjak a gyari fekek!!! 95000 km van bennuk. Tudom, hogy a sok autopalyazas miatt is van ez, de foleg vezetesi stilus. Pedig amugy nem vezetek oregesen. A szerviz szerint meg kb 50%-osak a betetek....kivancsi leszek meddig birja.
4) A 15000 km-enkenti szervizek bealltak olyan ~60000 HUF-ra. A 60000 km-es meg 112000 HUF volt (gyertya csere is) es mindez csak a kotelezoen cserelendo dolgok. Mitagadas eleg draga.
5) Ezen a gyari felni/gumi meret 225/45 R17-es. Egy teljes nyari szezon (~45000 km) utan, iden tavasszal forditva tettem fel a kerekeket, mert ami tavaly elol volt, az szinte kopasjelzoig elkopott, mig a hatul levokon meg jo mely mintazat volt. Hatsok elore, elsok hatra. Ahogy elindultam, olyan hangja volt, mintha egy mozdony menne mellettem. Kiderult, hogy a korabban hatul levo gumik futofeluletenek belso savja olyan szinten fureszfogasra kopott, hogy az hihetetlen. Egy gumijavito tapintasra mondta, hogy a ket hatso lengescsillapito tuti kuka. Vissza is vittem a szervizbe, ott eskudnek, hogy jo minden. De akkor mi a fene miatt kopott igy el a gumi, mert ez biztosan nem normalis. Elfekezve se volt (lsd. 3-as pont). Uh. azota 40 km/h-ig nagyon durva hangja van es az egesz kocsi ugy remeg/rezonal, hogy zorog mindene, 40 felett mar nem olyan zavaro. Mindenesetre erdekes... Valoszinu egy uj gumi garnitura segitene, de mi van, ha az is ugyanigy jar...? Hol a hiba???
6) Olajat egyaltalan nem eszi, sosem kellett utan tolteni.
7) Dinamikaja valtozatlanul tokeletes, meg mindig ez a kocsi A KOCSI szamomra. :)


update: 318000 km (6,5 év)
Még mindig rendületlenül faljuk a km-eket.
Semmi komoly baja nem volt 6,5 év alatt, soha nem hagyott ott. Akksi még a gyári, futóműben semmi nem volt cserélve még a két első szilenten kívül, de azt is csak azért a garancia lejártakor, hogy később se legyen vele gond. Motorban csak a vezérműláncot cserélték 220.000 km-nél, mert bejelzett a motor check lámpa és arra utaló hibakód volt. (de a kocsi ment akkor is)
Fogyasztás beállt óvatosban 6 liter, tempósban 8 liter körülre.
A 15.000 km-es olajcsere ciklusokat sajnos mindig sikerül túllépnem olyan 25.000 km körülre, de ezalatt csak fél liter olajat töltök rá, ami a 4l-es kannában marad mindig az olajcsere után.
Szinte csak autópályán járok, így nem kopik semmi benne.
Eladni nem fogom, megy, amíg szét nem esik... :)
Amúgy kívül belül még mindig ÚJ AUTÓ benyomását kelti a rengeteg km ellenére is.

500000km-nél jelentkezem újra.

Hibalista

- - Bal elso fenyszoro csere (garanciaban) - - Tükör néha nem nyílik ki (garanciában ajtó elektronika csere) ...hiba ugyanúgy meg van, de megszoktam :) - - Csomagtér nyitó mikrokapcsolója, már a 2. is haldoklik - - Jobb xenon trafó, mindkét xenon izzó (4,5 év után úh jól bírták) - - Vezérműlánc csere (200.000 km) - - Gyári hátsó féktárcsa+betét (130.000 km-nél, azóta nem volt csere) - - Gyári első féktárcsa+betét (220.000 km-nél, azóta nem volt csere) - - Első szilentek gariban (150.000 km) - - Mintha a függönylégzsákok kiestek volna a helyükről, mert nyitott tetőablakkal úgy zörög valami a széltől a B oszlop felett, hogy csak na. - - Jobb első és jobb hátsó ajtó központi zárja nem mindig nyit ki. Ilyenkor csak belülről nyitható az ajtó. - - Jobb első központi zár araszoláskor minden egyes alkalommal kattanással rázár, ahogy átlépem a 15km/h-t. Normális esetben csak az első alkalommal kellene lezárnia és úgy maradni. - - Váltószoknya itt-ott kirepedt - - Motorháztető jobb alsó éle rozsdásodik...már csukott állapotban is látszik kicsit. Gyári hibás, mert már 1,5 évesen is látszott a baj, csak a márka szervíz lepattintotta a panaszomat. - Fenti apróságokon kívül semmi motorikus és futómű alkatrész csere nem volt, szóval le a kalappal. A fékek titka pedig, hogy nem kell használni őket. :)

Ide hordtam szervizbe

Porsche Pest

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Seat Tatabánya

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 318000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra G 1,4 Következő autója? Mustang
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 2005 (2009)

További ítéletek (102 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)