White Angel
Szöveges ítélet
Nos kezdenem ott, hogy par honapja elerkezettnek lattam az idejet annak a bizonyos "elso sajat auto" megvetelenek. Mindenkepp valami dogos, sportos, eros autot szerettem volna, mivel foleg autopalyan hasznalom, ezert eloszor egy turbos 2.generacios Mitsubishi Eclipse volt a kiszemelt a maga 215 loerejevel. Tartottam azonban a hasznalt auto veteltol, mert ki tudja mit kapok a penzemert, igy elkezdtem az ujautok kozt is nezelodni. Focus, Mazda 3, Mazda 6, Octavia, Astra GTC, Leon.......Mindet megneztem szemelyesen is es azt kell mondjam, mikor a Seat szalon kozepen meglattam ezt a feher szepseget, szerelem volt elso latasra.
Ugy voltam vele, ha mar ujauto, akkor legyen benne minden, mi szem-szajnak ingere. :) A White Edition egy fix felszereltsegi csomagot jelent, ami a legmagasabb Stylence-nek egy Sport csomaggal kiegeszitett valtozata. Kicsit tartottam az 1,4-es motortol (ismerve a szulok 1,4-es 90 LE-s Astrajat), mivel en valami erosebbet akartam. De valamit azert sejtetett a kovetkezo 4 adat:TURBO, 125 LE, 200 Nm, 6 seb. manualis valto. Amikor december elejen 0 km-rel atvettem es utnak indultam, szunni nem akaro vigyor nott az arcomra. Bar az elso 1500 km-enen nem szabadott nagyon hajtani, azonnal erezheto volt az ero ami a motorban lapult. Es tudtam, hogy 1 het alatt ugyis meg van az 1500km, uh kiprobalhatom mit bir. :)
Most igy 1,5 honap es 8500 km utan mar nemileg realisabb kepet irhatok az autorol.
Kulso:
A feher szin nagyon jol all neki, szerintem ez emeli ki legjobban az alakjat. A kosz sem nagyon latszik rajta, de azert megis csak tisztan a legszebb. A sotetitett ablakok vaganyak es azert sokat rejtenek is az utasterben levo dolgokbol (talan ha a tolvaj nem latja mi van belul, nem tori fel...:) A rejtett hatso ajto kilincs is nagyon trukkos, rendszeresen azt hiszik az emberek , hogy csak 3 ajtos, en meg rohogok az arcukon, mikor kiderul hogy 5 ajtos. Az elektromos napfenyteto az egyik kedvencem, csak 140 km/h felett pici szelzaj jon felole (csukva is) , de ha elhuzom a tetokarpit takaro reszet, akkor mar nem zavaro. A kanyarkoveto xenon nagyon hasznos es jo eros fenye van.
Sajnos tobb elteres is van a konkret White Edition katalogusban irtakkal szemben. Erre figyelhetnenek jobban. A 225/45 R17-es kerekek megjeleneseben is elmaradhatatlan reszei a kocsinak, valamint uttartasban is fontosak. Az ABS, TCS, ESP kombinacioval lenyegeben akarmilyen sebesseggel beveheto minden kanyar, mert ugyis sikerul... (persze azert esszeru keretek kozt) Ha meg "tul sok" lenne, akkor a muszerfalon is jelez a "csuszas lampa", meg a fek is elkezdi razni a talpat. :) Es meg idejeben cselekedhetunk.
Belso:
A csomagtarto nem tul nagy, de meg lehet szokni es ugyesen pakolni. A hatul uloknek sokkal nagyobb labter van, mint a G Astraban. Meg koppig lesullyesztett vezetoulessel es a magam 183 cm-evel is boven elferek magam mogott...
A sportulesek hihetetlen jol tartanak. Egy valami negativum az ulessel kapcsolatban. Hianyzik, hogy az ulofelulet elejet nem lehet magassagban allitani, csak a hatulja sullyesztheto. Igy annak ellenere, hogy a kormanyoszlop is 4 iranyban allithato, viszont a kuplunk eleg hosszu uton jar, nem tudok olyan ulespoziciot beallitani, hogy a combom is tamaszkodjon az ulolapon. Ez csak tobb szaz km folyamatos vezetesnel zavaro kicsit mert megfajdul a fenek. :)
A kezeloszervek nagyon jol kezre allnak es sotetben ugy vilagitanak mint valami repulo muszerfala. Ugyanis a ket ules kozott van a tukor allito, ajto nyito/zaro es TCS kikapcsolo gomb. Minden szep vorosben izzik. Ami hianyzik, hogy a teton levo kezeloszervek nem vilagitanak, igy sotetben tapogatozni kell, mire megtalalom a jo gombot. Par LED a gombok moge nem volna olyan nagy melo...de mindegy.
Megint par elteres a katalogushoz kepest: nincs benne AUX-IN...pedig irva van, es eleg fontos lett volna, mert arrol akartam zenet hallgatni, de igy csak FM-transzmitterrel tudok, ami valamiert nem akar recsegesmentesen szolni iPoddal. Erdekes de ez az Astraban is recsegett, viszont a gagyi radios citroenben szepen szolt. Hmm....passz. Van benne USB foglalat is, de meg nem probaltam. A hifi meg 8 hangszoros a katalogus szerinti 6-tal ellentetben. Es igenis be lehet ugy allitani, hogy gyonyoruen szoljon (melynyomo nelkul is).
Pohartarto van 3 db es pakolorekesz is boven (elso ulesek alatt is). Viszont a katalogus 2db 12V-os aljzatot ir, pedig csak 1 van (ez is kar). Kartamasz nincs benne de nem is baj, mert az az alap pohartartos kozepkonzolra jonne ra pluszban es igy teljesen leengedett ulessel ez pont jo kartamasznak. :)
A bluetooth telefon kihangosito nagyon jo minosegu es meg beszelgetni is lehet az autoval, szep noi hangja van es ha nem erti amit mondok, vissza felesel....igazi NO ez a kocsi. :)
A board computer-ben mindenfele aprosagot kulon beallithatunk, hogy ajtonyitasra milyen lampa vilagitson az utasterben es meddig, meg a hazakisero feny menny ido utan aludjon el, figyelmeztesse-e a kocsi ha tul gyorsan hajtok, stb. tisztara mint egy mobiltelefon settings menuje. :) A kormanyrol szinte minden menet kozben lenyeges funkcio vezerelheto, igy nem kell elengedni es nyulkalni ossze-vissza.
Legzsakbol is van ket elso, ket oldalso, meg ket fuggony. Ha ugy adodna, akkor eleg szepen ki lennek parnazva, de inkabb nem szeretnem kiprobalni.
A hangszigeteles is nagyon jo. Eskuvon semmit nem hallottam a magam mogott huzott csorompolos dobozokbol. :)
Motor,valto:
Igen pozitivan csalodtam ebben az 1,4 TSI motorban. A gyari sport kipufogoval a hangja is gyonyoru mormogos, egyaltalan nem az a ciripelos 1,4-es hang. Es hal´istennek nem egy traktorhangu diesel. A kocsi mogott allva nem is hallatszik hogy jar a motor, csak a kipufogo halk dormogese utal ra, hogy valami azert megy. Aki nem tudja mi van a motorhazteto alatt, az mar csak hang alapjan is legalabb 1,8-2,0-esre tippelne. Az utasterben csak a sport kipufogo morgasat es a turbo diszkret futyuleset lehet hallani, de ez mindketto csak orommel tolti el a "felhasznalot", motorhang nuku :)Es ha el is indul vele az ember, akkor a menetteljesitmeny is legalabb 1,8-ast sejtet. Egy ilyen autoban nem erzi magat zavarban ez ember meg a legnagyobb Audik, BMW-k mellet sem a piros lampanal...:) (na meg a zoldnel sem)
A 6 sebesseges valto tokeletes. 140-nel 3000-et, 190-nel 4000-et forog 6.-ban......egy 1,4-es!!!!!! Kell ezt ragozni? Es kb 1500-tol leadja a 200Nm-t es csak huuuuz. A tempomat emiatt nagyon jol hasznalhato, mert akar 90 km/h-ra is lelassulhatunk autopalyan es csak megnyomjuk a visszagyorsitas gombot es 200km/h-ig lazan gyorsul magatol ugy, hogy nem kellett kivenni 6.bol.
Na igen a fogyasztas....ez egy kenyes tema. Nekem varosban kevesebbet eszik, mint autopalyan. :)))
Tartos 100km/h utazoval = 5-5,5 l/100km
Tartos 140km/h utazoval = 8,5-9 l/100km
Tartos 190km/h utazoval = 13 l/100km
Atlagosan azert varosi (bp keresztul ketszer) + autopalya (150-160 km/h Bp-Tatabanya-Bp)---> 8-8,5 liter elerheto. :)
Termeszetesen szigoruan szabalyosan kozlekedve siman le lehet szoritani 7 liter ala a fogyasztast, de hat egy ilyen Turbos autoval ki birja ki, hogy ne nyomja????? :)
Az is "baj", hogy nem erezni benne a sebesseget. Kicsit odalep az ember, lepillant.....es hu´b.meg mar megnit 160....szoval nehez. :)
Hibalista:
Par naposan mar elo-elo jott, hogy a baloldali xenon nem allitotta be magat indulaskor es csak a kocsi ele vilagitott. Ezt hibauzenet jelezte is, de mindig helyrejott magatol, aztan neha megint elojott. Megneztek, mondtak hogy zarlatos a mozgato elektronikaja es garanciaban csereltek az egesz bal elso fenyszorot. Egy delelottot kellett ott hagyni a szervizben.
Egyebkent semmi mas!
Osszessegeben nagyon elgedett vagyok az autoval es ugy erzem ez volt a legjobb valasztas azok kozul, amik szoba johettek.
folyt. kov. kesobb.
Na itt a kesobb...
4 honap, 20000 km. A kocsi meg mindig szuper.
Teli gumival (205/55) hasznaltam majdnem vegig, csak par hete tettem vissza a 225/45-os nyarikat, de a fogyasztas lathatoan nott is (kb 1 l-rel tobbet eszik), valamint nem is gyorsul ugy 140-rol az M1-es emelkedoin. :) De karpotol, hogy legalabb fekezeskor ugy tapad, hogy hihetetlen. Parszor mar megmentett a totalkartol...
Par finomsag:
- ajto nyito taviranyito nyito gombja nyomva tartava lehuzza az ablakokat (mind a 4-et), a zaro gomb nyomva tartva meg felhuzza, plussz behajtja a tukroket es behuzza a tetoablakot is....nyaron nagy melegben mar messzirol szelloztetheto. (ha igy csukjuk be a tukrot, akkor motor inditasra magatol kihajtja...kimelve ezzel a tokor allito gomb tekergeteset)
- valaki mar irta, de az ablaktorlo spricceleskor torol parat, majd par masodperc kivaras utam meg egyet, hogy lehuzza, ami lefolyt.
15000-es nagyszerviz kicsit sokba kerult 37000 Ft, pedig csak olajcsere, oljaszuro csere es atnezes volt. Legkozelebb lehet viszek olajat magammal, mert csak az olaj ara 20000 felett volt, pedig csak 3,5 l ment bele. Jo mi?
folyt.: 2010.07.11.
Bo 1,5 ev, 95000 km. Itt tartok most.
Alapvetoen meg mindig minden ok az autoval, de azert par reszlet:
1) A bor valtogomb elkezdett kopni. Nem zavaro, de latszik, hogy hasznalom.
2) A muszerfalban eleg surun berezonal valami, amikor motorfekkel gurulok. Olyasmi, mintha a plexi lotyogne benne, de nem az, hanem valami belul. Kicsit idegesito.
3) Szamomra is meglepo, de meg mindig birjak a gyari fekek!!! 95000 km van bennuk. Tudom, hogy a sok autopalyazas miatt is van ez, de foleg vezetesi stilus. Pedig amugy nem vezetek oregesen. A szerviz szerint meg kb 50%-osak a betetek....kivancsi leszek meddig birja.
4) A 15000 km-enkenti szervizek bealltak olyan ~60000 HUF-ra. A 60000 km-es meg 112000 HUF volt (gyertya csere is) es mindez csak a kotelezoen cserelendo dolgok. Mitagadas eleg draga.
5) Ezen a gyari felni/gumi meret 225/45 R17-es. Egy teljes nyari szezon (~45000 km) utan, iden tavasszal forditva tettem fel a kerekeket, mert ami tavaly elol volt, az szinte kopasjelzoig elkopott, mig a hatul levokon meg jo mely mintazat volt. Hatsok elore, elsok hatra. Ahogy elindultam, olyan hangja volt, mintha egy mozdony menne mellettem. Kiderult, hogy a korabban hatul levo gumik futofeluletenek belso savja olyan szinten fureszfogasra kopott, hogy az hihetetlen. Egy gumijavito tapintasra mondta, hogy a ket hatso lengescsillapito tuti kuka. Vissza is vittem a szervizbe, ott eskudnek, hogy jo minden. De akkor mi a fene miatt kopott igy el a gumi, mert ez biztosan nem normalis. Elfekezve se volt (lsd. 3-as pont). Uh. azota 40 km/h-ig nagyon durva hangja van es az egesz kocsi ugy remeg/rezonal, hogy zorog mindene, 40 felett mar nem olyan zavaro. Mindenesetre erdekes... Valoszinu egy uj gumi garnitura segitene, de mi van, ha az is ugyanigy jar...? Hol a hiba???
6) Olajat egyaltalan nem eszi, sosem kellett utan tolteni.
7) Dinamikaja valtozatlanul tokeletes, meg mindig ez a kocsi A KOCSI szamomra. :)
update: 318000 km (6,5 év)
Még mindig rendületlenül faljuk a km-eket.
Semmi komoly baja nem volt 6,5 év alatt, soha nem hagyott ott. Akksi még a gyári, futóműben semmi nem volt cserélve még a két első szilenten kívül, de azt is csak azért a garancia lejártakor, hogy később se legyen vele gond. Motorban csak a vezérműláncot cserélték 220.000 km-nél, mert bejelzett a motor check lámpa és arra utaló hibakód volt. (de a kocsi ment akkor is)
Fogyasztás beállt óvatosban 6 liter, tempósban 8 liter körülre.
A 15.000 km-es olajcsere ciklusokat sajnos mindig sikerül túllépnem olyan 25.000 km körülre, de ezalatt csak fél liter olajat töltök rá, ami a 4l-es kannában marad mindig az olajcsere után.
Szinte csak autópályán járok, így nem kopik semmi benne.
Eladni nem fogom, megy, amíg szét nem esik... :)
Amúgy kívül belül még mindig ÚJ AUTÓ benyomását kelti a rengeteg km ellenére is.
500000km-nél jelentkezem újra.
Hibalista
- - Bal elso fenyszoro csere (garanciaban) - - Tükör néha nem nyílik ki (garanciában ajtó elektronika csere) ...hiba ugyanúgy meg van, de megszoktam :) - - Csomagtér nyitó mikrokapcsolója, már a 2. is haldoklik - - Jobb xenon trafó, mindkét xenon izzó (4,5 év után úh jól bírták) - - Vezérműlánc csere (200.000 km) - - Gyári hátsó féktárcsa+betét (130.000 km-nél, azóta nem volt csere) - - Gyári első féktárcsa+betét (220.000 km-nél, azóta nem volt csere) - - Első szilentek gariban (150.000 km) - - Mintha a függönylégzsákok kiestek volna a helyükről, mert nyitott tetőablakkal úgy zörög valami a széltől a B oszlop felett, hogy csak na. - - Jobb első és jobb hátsó ajtó központi zárja nem mindig nyit ki. Ilyenkor csak belülről nyitható az ajtó. - - Jobb első központi zár araszoláskor minden egyes alkalommal kattanással rázár, ahogy átlépem a 15km/h-t. Normális esetben csak az első alkalommal kellene lezárnia és úgy maradni. - - Váltószoknya itt-ott kirepedt - - Motorháztető jobb alsó éle rozsdásodik...már csukott állapotban is látszik kicsit. Gyári hibás, mert már 1,5 évesen is látszott a baj, csak a márka szervíz lepattintotta a panaszomat. - Fenti apróságokon kívül semmi motorikus és futómű alkatrész csere nem volt, szóval le a kalappal. A fékek titka pedig, hogy nem kell használni őket. :)
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Seat Tatabánya
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 318000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra G 1,4 | Következő autója? | Mustang |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |