Kékgyilkos
Szöveges ítélet
Elsőnek a olajnyomás visszajelző kezdett rakoncátlankodni, amivel nem foglalkoztunk a szerviz javaslatára, azonban 140000-nél igaza volt, tényleg elment az olajnyomás. Teljes motor generál kb 400 000ft.
Kuplung cserével késlekedni nem ajánlatos, ugyan nem csúszik meg soha, de a teljesen szétkopott tárcsa szétverte a váltóját az, amikor megadta magát. Lakatos teljes nyugalommal közölte, hogy amíg pálca van, nincsen probléma. Ez kb 180000kmnél volt.
Két olajcsere után egy motor tisztító folyadékot nagyon meghálál, állítólag nagyon vékonyak az olajfuratok, hamar koszolódnak, így a hengerfejben elégtelen lesz az olajnyomás ami gyorsan leteríti a hidrotőkéket.
Kuplungbowdeneket eleinte ez is előszerettel fogyasztotta, de egy jobb minőségű szerkezettel ez a hiba megszűnt.
Fojtószelepre is érdemes odafigyelni, ha nagyon elkoszolódik alapjárati problémákat okoz, és rángatni kezd az autó.
Így 16évesen sem rohad még az autó, csak a jobb hátsó sárvédő ívnél látható kezdetleges rohadás.
Közeledvén a 400 000km-hez az olajfogyasztás olyan 2L 10 000km-en. Az utóbbi időben megevett egy főtengely szimeringet, és egy fojtószelep tömítést.
Ennyi idő alatt a belsőtér mondhatni teljesen szétment, a rádió évekkel ezelőtt tönkrement, szellőző terelőlapok kitörtek, vagy a mechanika nem mozgatja őket, az ajtóbehúzók lemállottak, a kormány olyan fél centit vékonyodott, ha víz éri befeketíti az ember kezét, a bal első kézi ablakemelő elbírta magát, az ajtózárak se jobbról, se balról nem nyithatóak kulcsal, és a távirányító is bemondta az unalmast. Amúgy a zár szerkezetek javíthatóak kb egy 10-esből, de szinte minden télen újra eltörik. Érdemesebb inkább a távirányítót életre csiholni, az gazdaságosabb.
Hibalista
- Olajnyomás lámpa fals jelzések. - Fojtószelep - Központi zár - Kulcs távirányító - Ablakemelő - Főtengelyszimering
Ide hordtam szervizbe
Garancia idő alatt seat szabó, és még utána is olyan 6éves koráig. Korrektek voltak, megcsinálták amit kellett, kivéve ugye az olajnyomás lámpát.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 16 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 392000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | D kadett | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |