Alázó gyufásdoboz :)
Szöveges ítélet
Honnan is kezdjem?
Autószerelő létemre sose voltam híve az új autó vásárlásnak. Volt is egy régi Citroen AX-em amit magam szereltem, de sajnos kezdtem megunni hogy szinte minden hétvégén alatta vagyok, így gondolkodtam egy másik autó beszerzésén. Mivel főként munkába járok az autóval napi 50-100km között mindenképpen diesel autót szerettem volna, és mivel 98%-ban egyedül utazok, így elég egy kisebb méretű is. Így esett a választásom a kis arózára. Hosszú keresgélés után találtam is egy megfelelőt, igaz bő 200km-re volt,na de irány.
Egy csodaszép stella volt a kiszemelt, később kiderült hogy a stella az az extrás változat. Megvettem és boldogan vezetgettem is, de kicsit gyengének tartottam, igaz a 75HP nem mondható gyengének. Fel is kerestem a barátomat, hogy piszkáljunk már bele, hát nem kellet sokat unszolni, ütöttünk is rá az enter gombra, és lőn meglepetés, máris 90HP, na valahol itt kezdett elszaladni az a bizonyos ló velünk. Kapott szép kerekeket, kicsit közelebb is került az aszfalthoz, na meg másik intercooler, na meg a kipufogó, és még sorolhatnám az apró kis finomítgatásokat, de úgy éreztük van még benne, és volt. :) Idén nyáron elértük a 105HP-t, ez már kellemes a súlyához viszonyítva. Nyáron sokat autópályáztunk, és teljesen meglepő. 140km/h-ig azt kell mondanom hogy észre se lehet venni, érzetre mintha 90-nel robognék, észre se lehet venni benne a sebességet. 170 környékén már lehet érezni hogy gyorsan megyünk, de semmi különös, 200nál már sajna zavaró a fordulatszámmérő. Csúnyán néz ki hogy fekszik a pirosba, és hát a kis dízelnek nem tesz jót a magas fordulatszám. Természetesen a sebességet a német autópályákon próbáltam. Mondjuk bután is néztek rám a nagy 5ös BMWsek.
Kimondottan élvezetes hogy 130nél lenyomja az ember a gázpedált, és sutty, már meg is előztem a kamiont.
Beltér: kimondottan kényelmes, elférni elöl rendesen. Hátul már nem annyira, de a gyerek elfér. :) A műszerfal kicsit puritán, de sajna ez van.
Csomagtér: nem nagy, de én eddig mindent be tudtam rámolni a kocsiba.
A hátsó ülés lehajtásával, meg kimondottan nagy a raktér.
Felszereltség: Stella, mit mondjak, minden benne van, elektromos ablak, ABS, 4 légzsák, klíma, csak a bör meg az elektromos tükör hiányzik, na meg a tempomat, az jó lenne.
Szerviz/alkatrész: magam javítom mindig az autóimat, mert egyszer megjártam egy műhelybe, és amit én megcsinálok az meg van csinálva. Nincs olyan hogy másik olaj, vagy egy szűrő nincs kicserélve. Kicsit sajnálom is az olyan embereket akik nem értenek hozzá. Alkatrész árak meg teljesen jók, VW konszern cuccok azok meg kimondottan nem drágák.
Fogyasztás: nekem vegyes használatban 5,5l/100km, de sajnos nekem nincs tojás a gázpedál alatt. Lámpánál elindulva mindig csodálkozok hol vannak a többiek, mondjuk néha előkerül egy két suzukis "aki majd megmutatja" de utána valahogy mindig csak kullognak. Gyufásdoboz odavág.
Vezetési élmény: na az van rendesen, miden nap imádom amikor beleülök, és minden nap egy újabb élmény.
Fék: féltem az ABS-töl, mert sose volt olyan autóm amibe volt, de teljesen jó, inkább esőbe érezni az ABS-t, száraz időbe nem nagyon. A 256mm-es gyári méretű féktárcsák tökéletesen kiszolgálják az autót.
Összességében csak ajánlani tudom, ez egy kis élményautó, imádom.
Hibalista
- turbónyomás szabályzó szelep
Ide hordtam szervizbe
Saját kezem javítom, nem bízok másban.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 350000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | AX 1.4D | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |