Hűséges svédem
Szöveges ítélet
Ez a hatodik Saabom, előtte 900-asok és első generációs 9-3-asok voltak, köztük egy Viggen (én írtam a Vadászgépnek született Viggen-ítéletet).
Ez az első nagy Saabom.
Miután kiköltöztem Amerikába, egy évig csak bringával jártam, de aztán szükségét láttam egy autónak (el is híztam, amióta inkább vezetek). Sokáig tanakodtam magamban, mit vegyek, nem akartam sok pénzt szánni rá, nézegettem más márkákat is, de egyrészt az mind zsákbamacska volt, mert nem ismertem, Saabbal meg sok év tapasztalatom volt már és persze a szívem is oda húzott. Így végül maradtam márkahű, mindenképpen inkább egy 9-5 kombira vágytam, mert néha sokmindent kell szállítanom.
Ezt az autót úgy vettem meg, ahogy Saabot nem szabad: internetes hirdetés alapján mentem a címre, ahol egy másikat akartan megnézni, és a kereskedő kihozta ezt is, hogy van még egy. Akkor láttam először, este is volt, negyed óra kipróbálás után eldöntöttem, hogy oké. 1800 dollárt fizettem érte.
Pár apróbb dolgot észleltem, de alapvetően jól ment, minden működött. Sajnos a karambolosságot nem vettem észre, pedig feltűnhetett volna, akkor talán alkudhattam volna jobban.
A leírt problémák ellenére kiválóan működik, egyszer hagyott csak cserben, de az a döglött akkumulátor miatt történt.
Teljesen más karakter, mint az előzőek, nagy, kényelmes, nyugis, lágyan mozgó cirkáló, de azért ha kell, tud gyorsulni, mikor lepadlózza az ember, nyitott ablaknál hallom, ahogy felsüvít a turbó olyankor :)
De alapvetően nem egy sportos karakter, inkább egy kényelmes, jókora rakterű, elegáns, megbízható, jól felszerelet családi autó, amivel nagyon kellemes nyugisan közlekedni.
Ez az első automataváltós kocsim és bár csak négysebességes, nagyon megkedveltem, ha finoman megy vele az ember, 1500-2500 fordulat közt tartja, így nyilván a motor se pörög szét.
Ez a kisnyomású turbós változat, már egész szépen húz alul is, van nyomaték, úgy hangolták a motorvezérlést.
Amúgy meg minden olyan otthonos volt benne, amikor beleültem, azonnal kézreállt, nagyjából tudtam, milyen hibákra számíthatok. Ez persze nem teljesen jött be, de használt autó mindig lutri. Még azt hiszem, így se jártam rosszul.
A városi fogyasztása elég magas (ugye 1.7 tonna és automata), ha csak városon belül használom, 13 litert is megeszik. Autópályán viszont szépen vissza lehetett vele menni 8 literes fogyasztásra, igaz, maximum 110-es tempó a megengedett.
Mindent összevetve nem csalódtam benne és örülök, hogy megvan, majdnem 13 évesen és ennyi km-rel szerintem igen jól tartja magát.
Hibalista
- - Kipufogó elrohadt, a katalizátor mögötti résztől cserélni kellett, tehát a középső és hátsó dobot és a közte lévő csövet meg a bilincset. 350 dollár az alkatrész és 170 dollár a munka. - - A kocsiról kiderült, hogy frontális karambolos volt és az egész hűtőrész vagy 6-8 centivel hátrébb van, mint kéne, mert az ütközés után nem csinálták meg a felső törött rögzítőket. - Az automata váltó olajhűtőjének csövei durván csöpögtek, sok olajat vesztett a váltó, folyton utána kellett töltögetni. A két cső és a tömítések 430 dollárban voltak, az egész munka pedig 600 dollárba került, mivel az egész elejét le kellett bontani és újrarögzíteni, új konzolt csinálni felülre hozzá. - - első fékbetét csere, magam csináltam - - kabinszűrő csere, magam csináltam - - akkumulátor csere
Ide hordtam szervizbe
Nick's Parkway Service, West Roxbury, VfW Parkway - nem olcsó, de rendesen megcsinálja és gyorsan, ráadásul félúton van a munkahelyem és a lakásom közt, ha reggel otthagyom az autót, besétálok dolgozni, este meg munka után elsétálok érte.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 273000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3200 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 9-3 Viggen | Következő autója? | Ha még lesz jó állapotú újabb, akkor egy 9-5 kombi. Ha már nem igazán, akkor Volvó. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |